2025-12-31, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jetsetjoffe1907
Jaha nu kom det dimma i prognosen. Vi får väl se vart de tar vägen. Lite lustigt att det dyker upp nu som gubben i lådan...

Det låter ju sådär...
Här i södra Stockholmsområdet står det mulet så hoppas verkligen på att det stämmer!

Nu har jag köpt färdigt och hämtat lite sparat från förrådet. Det blir dessa tårtor:

Amazon Extreme
Brilliant Joho Pyro
Crazy power Festival
Grand Final Festival
Funkenweide Scala Funke
Spluwa Funke
Heavy Thunder Hanssons
V.I.P Hanssons

Sedan lite Airbombs:

Salute Extreme
Airbomb Extreme
Thunder king XXL Hanssons
Sky bomb Festival
Monster 35 Svea
Monster Svea
Thunder flash Extreme
Scream shots Funke

Önskar er alla ett riktigt gott nyår🎆🎉
Citera
2025-12-31, 16:14
Medlem
tigerrakets avatar
Gott nytt alla vänner. Brukar vara mer aktiv men detta är fjärde året jag inte kör något alls (eller femte... Tiden går).

Har inte sett ett enda reklamblad eller en provskjutning iår. Konstigt hur något som sysselsatte mig i 20 år bara försvinner sådär.

Men men, kommer kanske tillbaka. Håll er säkra, håll alla lemmar hela. Så ses vi kanske nästa år. Är 2026 året då Tigerraket köper fyrverkerier igen?
Citera
2025-12-31, 18:44
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Gott nytt alla vänner. Brukar vara mer aktiv men detta är fjärde året jag inte kör något alls (eller femte... Tiden går).

Har inte sett ett enda reklamblad eller en provskjutning iår. Konstigt hur något som sysselsatte mig i 20 år bara försvinner sådär.

Men men, kommer kanske tillbaka. Håll er säkra, håll alla lemmar hela. Så ses vi kanske nästa år. Är 2026 året då Tigerraket köper fyrverkerier igen?

Jag förstår dig lite. Jag var ute nu klockan 18:00 och drog av en Mixed Gold 1.0 ifrån Sky Painter (Bonnen). Jag gillar det. Men tanken att gå ut och tända på 100 airbombs lockar mig inte alls.

Hade jag inte haft barn, hade jag nöjt mig med bara tårtor. Gått ut 1 gång i timmen ifrån 18:00 och skjuta av en rejäl tårta.
Citera
2025-12-31, 19:26
Medlem
VemSaDets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket

Mitt första år jag inte köpt något. Har köpt Sålänge jag kan minnas. Iår blev det inte av. Och jag kan säga Fyfan va deprimerade. Nyår är inte något Sålänge man inte skjuter av tydligen….

Men som sagt och jag lovar nästa nyår Fyfan då jävlar!!!!!
Citera
2025-12-31, 20:48
Medlem
Varit ute och bränt av endel airbombs, riktigt fint väder här än så länge och mycket aktivitet i området, känns bra!
Citera
2025-12-31, 21:08
Medlem
Bazecoons avatar
Smällde scream shots nyligen och jämförde med cha ba duo. Ingen skillnad i knall tycker jag.
Citera
2025-12-31, 21:13
Medlem
har också varit ute och smällt en del airbombs, men påväg hem nu med bilen när jag stod vid rödljusen så besköts jag av fyrverkerier. Jag och en Volvo stod o väntade o rätt som det var såg jag volvon rivstarta och köra mot rött, antagligen för att han såg dom rikta airbomben mot våra bilar. 2 sek efter han rivstarta iväg så exploderar airbomben precis bredvid min bil.
Citera
2025-12-31, 21:52
Medlem
Har redan smällt allt så... när det ändå är på minne

Crosette, extreme - Starka färger. Perfekt start.
Funke colosso glitter willows - Gick lite för högt upp men fin.
Viper - Guld regn med färg! Ljudmässigt lät den näst högst av alla. Värt varje krona.
Bad boy - väldigt stora krevader, störst av alla. Förväntade mer ljudmässigt, men perfekt i mitten.
Pyro addict 4 - Denna var underbar med perfekt tempo och bra häng.
Goldbomber - Magiskt. Ljudmässigt var denna att jämföra med ett par 20-40g salute shells som jag drog av innan. Häng var det här. Regn var det här, ner till marken!
Citera
2026-01-01, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonamesjustme233
Har redan smällt allt så... när det ändå är på minne

Crosette, extreme - Starka färger. Perfekt start.
Funke colosso glitter willows - Gick lite för högt upp men fin.
Viper - Guld regn med färg! Ljudmässigt lät den näst högst av alla. Värt varje krona.
Bad boy - väldigt stora krevader, störst av alla. Förväntade mer ljudmässigt, men perfekt i mitten.
Pyro addict 4 - Denna var underbar med perfekt tempo och bra häng.
Goldbomber - Magiskt. Ljudmässigt var denna att jämföra med ett par 20-40g salute shells som jag drog av innan. Häng var det här. Regn var det här, ner till marken!

Härligt!

Medan jag har mitt på Närminnet med dimman lättade vid ettiden och återkom sedan inte förrän nu vid 01:00 när pangtiden ändå tog slut. Vilket göre med firande med tre barnfamiljer men satan vad lyckat allt blev! Från mat till väder och fyrverkerier. Underbart och höra entusiasmen från mina grabbar på 3 och 5 och deras två kompisar i liknande ålder en övervann sin skott rädsla och var näst sist in endast slagen av min äldste påg 😀 gött att vädret höll ihop, klart, uppehåll och minimal vind, då gällde det och passa på. Recensioner av pjäser som följer;

springtueffel 2
5 av 5, sett till pris och kvalitén på både fontän och guldblåa salvan, oslagbar. Glad att jag har en kvar i gömmorna. Helgjuten!

sceptrum
Vilken tårta är bättre under 350 spänn? Jag vågar påstå ingen! Det man får sett till investerad krona är imponerande, fylliga effekter med bra spridning. 5 av 5.

Flora
4 av 5. Gillar det lite lugnare tempot och snyggt med matchande färg på uppstiget. Men den går tyvärr lite högt vilket drar ner betyget.

Funkenweide Scala
5 av 5, vilket underbart guldhäng och rejäla knallar. Nu skjuter jag på en öde åker så kan tänka mig det upplevs ännu kraftigare i lite mer tät bebyggelse.

Mustang
Kvällens vinnare, så jäkla stilren med guldbasen och fina färgkombinationer. Börjar i ett jämnt tempo som tilltalar mig för att sen stegra med upprepande salvor! Fint häng och sista salvorna i synnerhet avslutet med ett par tre salute, wow tack extreme fireworks den gjorde ni bra! Ska man ha en compound runt 2000 ja då är det denna lådan man ska ha!

Yggdrasil
Sköt precis efter Mustang och ja, absolut jättefin men inte samma tryck! Det är fina färger, bra spridning och snygga mineeffekter men den där riktiga wowfaktorn uteblev. Sen ligger den 900 över Mustang i pris med. Absolut fin men ger den 4 av 5 nu på studs. En tårta jag är glad jag testat men hade hoppats på bli ännu lite mer blåst av stolen så att säga

övrigt
Funkes tysta sortiment är helt underbart. Solfågel och vårfjärilar i synnerhet. Solfåglarna drar riktigt högt och vårfjärilarna är grymma i uppstiget med snygg effekt.

Givet mina förutsättningar med firande med mycket barn och vad ska jag säga...otålig publik så är det tysta segmentet som kan roa under kvällens gång, ett par tre tårtor i mediumklassen och sen en eller två compounds det jag ska köra på framöver Funkes romljus är inte dumma heller som tidig kvällsunderhållning.

Mata oneshots ja nån liten ask kanske men det blir för utdraget när skjutspannet är så kort och publiken otålig 😀

Summa kardemumma, i år blev en rejäl revansch på 2 senaste årens fiaskon vädermässigt! Överlag nöjd med allt jag sköt men Mustang, sceptrum, funkenweide och springtueffel stack ut lite extra gott nytt år på er!

Imorgon blir det ut och städa!
Citera
2026-01-01, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonamesjustme233

Asså herregud.... Hade goldbomber också och den var fan 10 av 10!! Vilket jävla guldregn som avslutning, helt klart en pjäs värda sina 2 lax! Hoppas den finns kvar till nästa nyår för den där är lätt värt ett köp igen!
Citera
2026-01-01, 12:42
Medlem
DragforADHDs avatar
någon som har fyrverkerier kvar efter nyåret?
Citera
2026-01-01, 18:10
Medlem
Bazecoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DragforADHD
någon som har fyrverkerier kvar efter nyåret?

Oh ja. Enskottare blir alltid över och små krafs. Men jag köper alltid på mig med flit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in