Citat:
Ursprungligen postat av
Nonamesjustme233
Har redan smällt allt

så... när det ändå är på minne
Crosette, extreme - Starka färger. Perfekt start.
Funke colosso glitter willows - Gick lite för högt upp men fin.
Viper - Guld regn med färg! Ljudmässigt lät den näst högst av alla. Värt varje krona.
Bad boy - väldigt stora krevader, störst av alla. Förväntade mer ljudmässigt, men perfekt i mitten.
Pyro addict 4 - Denna var underbar med perfekt tempo och bra häng.
Goldbomber - Magiskt. Ljudmässigt var denna att jämföra med ett par 20-40g salute shells som jag drog av innan. Häng var det här. Regn var det här, ner till marken!
Härligt!
Medan jag har mitt på Närminnet med

dimman lättade vid ettiden och återkom sedan inte förrän nu vid 01:00 när pangtiden ändå tog slut. Vilket göre med firande med tre barnfamiljer men satan vad lyckat allt blev! Från mat till väder och fyrverkerier. Underbart och höra entusiasmen från mina grabbar på 3 och 5 och deras två kompisar i liknande ålder

en övervann sin skott rädsla och var näst sist in endast slagen av min äldste påg 😀 gött att vädret höll ihop, klart, uppehåll och minimal vind, då gällde det och passa på. Recensioner av pjäser som följer;
springtueffel 2
5 av 5, sett till pris och kvalitén på både fontän och guldblåa salvan, oslagbar. Glad att jag har en kvar i gömmorna. Helgjuten!
sceptrum
Vilken tårta är bättre under 350 spänn? Jag vågar påstå ingen! Det man får sett till investerad krona är imponerande, fylliga effekter med bra spridning. 5 av 5.
Flora
4 av 5. Gillar det lite lugnare tempot och snyggt med matchande färg på uppstiget. Men den går tyvärr lite högt vilket drar ner betyget.
Funkenweide Scala
5 av 5, vilket underbart guldhäng och rejäla knallar. Nu skjuter jag på en öde åker så kan tänka mig det upplevs ännu kraftigare i lite mer tät bebyggelse.
Mustang
Kvällens vinnare, så jäkla stilren med guldbasen och fina färgkombinationer. Börjar i ett jämnt tempo som tilltalar mig för att sen stegra med upprepande salvor! Fint häng och sista salvorna i synnerhet avslutet med ett par tre salute, wow tack extreme fireworks den gjorde ni bra! Ska man ha en compound runt 2000 ja då är det denna lådan man ska ha!
Yggdrasil
Sköt precis efter Mustang och ja, absolut jättefin men inte samma tryck! Det är fina färger, bra spridning och snygga mineeffekter men den där riktiga wowfaktorn uteblev. Sen ligger den 900 över Mustang i pris med. Absolut fin men ger den 4 av 5 nu på studs. En tårta jag är glad jag testat men hade hoppats på bli ännu lite mer blåst av stolen så att säga
övrigt
Funkes tysta sortiment är helt underbart. Solfågel och vårfjärilar i synnerhet. Solfåglarna drar riktigt högt och vårfjärilarna är grymma i uppstiget med snygg effekt.
Givet mina förutsättningar med firande med mycket barn och vad ska jag säga...otålig publik så är det tysta segmentet som kan roa under kvällens gång, ett par tre tårtor i mediumklassen och sen en eller två compounds det jag ska köra på framöver

Funkes romljus är inte dumma heller som tidig kvällsunderhållning.
Mata oneshots ja nån liten ask kanske men det blir för utdraget när skjutspannet är så kort och publiken otålig 😀
Summa kardemumma, i år blev en rejäl revansch på 2 senaste årens fiaskon vädermässigt! Överlag nöjd med allt jag sköt men Mustang, sceptrum, funkenweide och springtueffel stack ut lite extra

gott nytt år på er!
Imorgon blir det ut och städa!