Citat:
Ursprungligen postat av
BattlestarValhalla
Skönt att du gav mig rätt i hela min poäng. Så slapp jag gräva i arkivet efter konkreta exempel.
Jag undrade snarare över dina grova generaliseringar och gav dig inte minsta stilpoäng:
Citat:
Ursprungligen postat av BattlestarValhalla
Det är jag enig om. Men i dagens samhälle är det absolut viktigaste att vara emot Trump - oavsett vad han faktiskt tycker. Har blivit nån sorts masspsykos där det är skitsamma vad han säger. Man ska bara vara emot honom kring precis allt.
Du fortsätter:
Citat:
Sen svarade jag och höll med kring ett inlägg om att det är bättre i slutändan att USA har kontroll över Arktis än Kina/Ryssland men att i den nutiden vi lever i så är det absolut viktigare att vara emot Trump än att tänka på den större bilden.
Problemet med ditt argument är att du utesluter säkerhetsavtal 1951 och missar kärnan.
NÄR Trump ljuger så kommer ifrågasättande i sakfrågan för min del.
Han ljuger om att han måste äga ön.
Detta för mig då vidare till följdfrågan om vad gubben är ute efter?
Med tanke på hans andra utspel så är det naturtillgångar i tävlingen mot Kina.
Det fanns likaväl med i bilden ang Ukraina.
Vad jag definitivt tror han suktar efter är utifrån imperialism.
Likt Kina och Taiwan. Likt Putin och Ukraina.
Han vill lira i deras division.
Utvidga riket som då har Alaska i norr.
Jag baserar det på hot mot Kanada som delstat 51 och annektering av Grönland.
Söderut har han döpt om gulfen och pissar in revir.
Övrigt maktspel mot Sydamerika ser jag som en vilja att dominera, att han ser det som USAs bakgård där han vill forma medgörliga ledare, mjölka ut naturtillgångar och andra fördelar.
Make Argentina Great Again.
Make Venezuela Great Again.
Make...
Jag utgår från vad fanstyget sysslar med snarare än att det gått mode i att hata Trump.