Citat:
Jag tror att många missuppfattar vad man anser när man bestämt sig..
Alltså i mitt fall så handlar det om att man bestämt sig för att misstänka Engström för väskan och inte bestämt att han måste vara GM
Lite som med CA man har bestämt sig för att misstänka CA pga vapnet inte för man vet att han är GM..
Vi pratar kanske förbi varann i tråden , för sålänge det inte finns en GM så finns det ju inga direkta fel att misstänka
Alltså i mitt fall så handlar det om att man bestämt sig för att misstänka Engström för väskan och inte bestämt att han måste vara GM
Lite som med CA man har bestämt sig för att misstänka CA pga vapnet inte för man vet att han är GM..
Vi pratar kanske förbi varann i tråden , för sålänge det inte finns en GM så finns det ju inga direkta fel att misstänka
Citat:
Det Roerlig är inne på att han tycker det är fel att misstänka Engström för man borde bara misstänka CA och ingen annan.
Var är Roerlig inne på det?
Såvitt jag vet menar jag att det finns ett antal uppslag av intresse och att GM inte ens behöver vara känd eller ens endast en individ. Jag har exempelvis producerat en hel tråd om en i högsta grad het kandidat och som inte heter Christer: (FB) Tråden om Mirko V
Vad jag främst argumenterar för är vad omständigheter vid attentatet talar om för rimligen tänkbar typ av GM. Och här kan man inflika att tillvägagångsätt osv är fullt förenligt med Engström.
Jag har vidare inte hävdat att det är fel att misstänka Engström, varsågod. Utan uppdagar i någon mån det sätt på vilket man konstruerar en GM av misstanken. Att det ekar tomt.
Och till sist har jag upplyst om min slutsats tills vidare gällande Stig Engström som tänkbar GM efter att tidigare ägnat lite möda åt uppslaget. Den är ju fullt förenlig med att andra tycker något annat.
Det är för övrigt betydligt lättare att skaka av sig SE efter att motiveringen till att lägga ner hela förundersökningen formellt underkändes och ströks.
Jag vet inte. De övermänskligt beräknande och förekommande kalkylerna i kombination med att agera alldeles hursomhelst, fåfängt och helt utan självbevarelsedrift. Att med tiden intill orimlighet överdriva de insatser som hittats på för att rädda sig. Att samtidigt bli uppenbart sårad av att förbises av polisen och driva kampanj om att ha befunnit sig alldeles intill skotten, vilket bevisas genom att tumma på sanningen.
Sånt.