Citat:
Ursprungligen postat av
Problem2020
Du ser inte helheten med att Engström får panik dagen efter...
I saken betraktad för sig finns ingen "panik" hos SE dagen efter mordet. Utan den är något som tolkas in givet premissen SE som GM.
SE:s tilltag blir inte märkliga på något GM-vis om man inte ser dem i det skenet och dessutom anstränger sig. Och jag menar att grunden för att betrakta allt i med sådana glasögon är mycket vag, den utgörs i huvudsak av uppgiften om den lilla väskan.
Den räcker inte riktigt till att förse dess bärare med vapeninnehav, beväpning på stan, motivation att skjuta statsministern, extraordinär våldsimpulsivitet och märkliga (inbördes oförenliga) strategier bakom varje ord och rörelse.
Citat:
Innerst inne så känner du att något inte stämmer med att två män springer i rock och handledsväska bort från brottsplatsen med 5min marginal..
Något måste ju kännas fel med den känslan
Det innebär till att börja med vissa svårigheter att koppla ihop GM:s flykt med SE:s påstådda rörelse i gränden. Och vidare, om GM hade nån typ av väska och huruvida han bar rock eller någon lite längre typ av jacka är okänt.
Ja, SE företer någon överensstämmelse med en uppgift från åsen. Det gör han på samma sätt med inslag i en iakttagelse från Grand efter föreställningen och där befann han sig inte.
Frågan är hur mycket byggande dylikt kan motivera. Ofta liknar resonemangen här sådana jag själv skulle föra om jag visste att SE var GM. Och de slutsatser som dras utifrån premissen SE som GM blir till argument för SE som höggradigt misstänkt GM.
Samma tendens finns ofrånkomligen i de flesta uppslag, men i fallet SE dras detta väl långt enligt min uppfattning.