2026-01-03, 15:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Palfagel
Nu är detta inte relevant eftersom det inte handlar om något oaktsamhetsfall.
Vad menar du här?
Citera
2026-01-03, 15:11
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
varför tjatar du om oaktsam våldtäkt då?

Ja?Det var ju DU som drog upp samtyckeslagen
Citera
2026-01-03, 15:16
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
Intressant ge mig exempel.

Ja, typ alla trafikbrott är ju oaktsamhetsbrott ( eller uppsåtliga)

Liksom även vållandebrotten i Brottsbalken 3 kap 7,8§§( där det även framgår att alkoholpåverkan inte ses som förmildrande utan tvärtom)

Kör man dock på någon/några med flit( dvs uppsåtligen) så handlar det om grov misshandel/mord/dråp/terrorbrott( alt försök till dessa) beroende på omständigheterna. Alldeles oavsett om man är full eller inte
Senast redigerad av Palfagel 2026-01-03 kl. 15:19.
Citera
2026-01-03, 15:37
Avstängd
Citat:
Ja, typ alla trafikbrott är ju oaktsamhetsbrott ( eller uppsåtliga)

Liksom även vållandebrotten i Brottsbalken 3 kap 7,8§§( där det även framgår att alkoholpåverkan inte ses som förmildrande utan tvärtom)

Kör man dock på någon/några med flit( dvs uppsåtligen) så handlar det om grov misshandel/mord/dråp/terrorbrott( alt försök till dessa) beroende på omständigheterna. Alldeles oavsett om man är full eller inte
jo men det blir lättare motivera en oaktsamhet om man är full än om man är nykter här måste du ju hålla med mig.
Citera
2026-01-03, 15:38
Avstängd
Citat:
Ja?Det var ju DU som drog upp samtyckeslagen
vad har samtyckeslagen med oaktsamhet att göra??, det behöver inte vara oaktsamt.
Citera
2026-01-03, 15:58
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
vad har samtyckeslagen med oaktsamhet att göra??, det behöver inte vara oaktsamt.

Samtyckeslagen ÄR oaktsamhetsrekvisitet som finns i Brb 6 kap 1§ och som alltså inte fanns innan 1 Juli(?) 2018 .
Citera
2026-01-03, 16:00
Medlem
Palfagels avatar
Citat:
jo men det blir lättare motivera en oaktsamhet om man är full än om man är nykter här måste du ju hålla med mig.

Nej inte alls säkert. Du begår ju dessutom ett brott så fort du ens sätter dig och kör om du är full dessutom.
Citera
2026-01-03, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Nu tycker jag att du gör dig dummare än vad jag vet du är.

För att dra paralleller till det aktuella fallet.

Så anser jag att hon utnyttjade sin fulla dumma kompis som uttryckligen sagt att han fyllekåt som han var ville ha sex med denna kvinna.

Ta in det. Befinn dig i den situationen.

Du har även tidigare på kvällen fått vispa runt med tungan i hennes mun.

Från allt detta, att då som kvinna i sammanhanget föreslå att samma snubbe ska absolut få följa med dig hem och sedan dessutom ska kvinnan envisa med att du ska ligga i samma säng, givetvis ska hon strippa ner till sina bara trosor, sen när du ändå ligger där fyllekåt, dum, samt lätt att utnyttja, då tycker du det är den bästa ideen på hela kvällen att han ska ligga bakom dig och trycka sitt kön mot baksidan av dina trosor i en sked som du ger samtycke till.

Tycker folk fullständigt omyndigförklarar kvinnan, kan hon ens ta ansvar för att knyta sina egna skor? Eller är det skotillverkarens fel att dom inte är knutna...

Jag tycker ni andra omyndigförklarar mannen. Ett nej är ett nej liksom. Borde han ens få köpa alkohol och gå runt utan ledsagare?
Citera
2026-01-03, 16:09
Medlem
Citat:
[/b]
Här får du ju förklara vad du menar.

Hon lämnade alltså sin bostad för undgå en våldtäkt till enligt dig om nu den första är riktig då.

När GM ingnorerat ett flertal nej, fysiskt motstånd och så vidare har han penetrerat offret med fingrar och penis, vid det laget är således en våldtält begången.

När han gått så långt flyr brottsoffret sin bostad.
Citera
2026-01-03, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Nu tycker jag att du gör dig dummare än vad jag vet du är.

För att dra paralleller till det aktuella fallet.

Så anser jag att hon utnyttjade sin fulla dumma kompis som uttryckligen sagt att han fyllekåt som han var ville ha sex med denna kvinna.

Ta in det. Befinn dig i den situationen.

Du har även tidigare på kvällen fått vispa runt med tungan i hennes mun.

Från allt detta, att då som kvinna i sammanhanget föreslå att samma snubbe ska absolut få följa med dig hem och sedan dessutom ska kvinnan envisa med att du ska ligga i samma säng, givetvis ska hon strippa ner till sina bara trosor, sen när du ändå ligger där fyllekåt, dum, samt lätt att utnyttja, då tycker du det är den bästa ideen på hela kvällen att han ska ligga bakom dig och trycka sitt kön mot baksidan av dina trosor i en sked som du ger samtycke till.

Tycker folk fullständigt omyndigförklarar kvinnan, kan hon ens ta ansvar för att knyta sina egna skor? Eller är det skotillverkarens fel att dom inte är knutna...

Så bara för att du fått en kyss så har du ett frikort att våldta någon?

Hur menar du att skulden ligger på offret?
Citera
2026-01-03, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Eftersom han ger flera olika tänkbara förklaringar han minns inte och det är ju inte så konstigt när tjejen drogat honom med benso

Berätta gärna vart du fått ifrån att offret drogat förövaren.
Citera
2026-01-03, 16:24
Avstängd
Citat:
Samtyckeslagen ÄR oaktsamhetsrekvisitet som finns i Brb 6 kap 1§ och som alltså inte fanns innan 1 Juli(?) 2018 .
återigen det behöver inte vara oaktsamhet pgr av samtyckeslagen vart har du fått de här dumheterna ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in