Citat:
Ursprungligen postat av
Pippilotte
Jag tycker bara att det är ologiskt att vilja bära in en levande person in till sitt hus med en granne såpass nära. Sen kan det vara som du skriver att han visste att grannen skulle vara bortrest. Men ologiskt att ta hem den levande personen som närsomhelst hade kunnat göra ljud ifrån sig.
Jag tror precis som du också antyder att styckningen inte skedde på grund av att göra sig av med kroppen, utan styckningen var en del av målbilden/syftet med gärningen.
Vi får trots allt, med facit i hand, tyvärr bekräfta att hon dog ganska kort inpå kidnappningen. Jag tänker också att det är ganska stort besvär/risk att ta med henne levande tillbaka till huset om hon ändå skulle dö så kort tid efter. Jag tror att han måste tagit död på henne innan han tog henne till huset.
Ja det går ju att spekulera kring åt båda hållen.
Jag menar om han tejpat igen munnen på henne och hon inte såg något så är väl risken rätt liten att grannen skulle vakna och reagera på det. Vad ska grannen ens göra om han hör lite tumult bara? GM lär ju inte ha haft gardinerna öppna om man säger så.
Sedan var han väl kanske inte ens hemma som sagt. och då har det ju varit fritt fram.
Om vi resonerar lite - och tvärtom vad många vill tro i tråden - så har han ju planerat logistiken rätt optimalt för att kunna komma undan (om han inte hade råkat tappa ett par saker i Rönninge) som sagt.
Han behöver inte vara något geni... men han han har ju definitivt använt hjärnan i den logistiska planeringen och demonstrerat en ganska extremt "självkontroll" då han jobbat och hållt masken i 8h mitt i detta osv.
Jag tror att han har gjort detta flera gånger förut och att han förstår att han måste göra allt snabbt för att kunna komma undan.
Sedan kan han ju absolut ha haft ihjäl henne innan han kom till huset... utomhus i nån skog eller i nåt övergivet industriområde eller vartsomhelst där det är öde i natten. Men även om hon var död inom 18 timmar så betyder det ju inte att han inte hunnit göra saker med henne innan dess.
Det verkar väl som att han visste ungefär vad han ville göra och han han väl med det också tänker jag.