Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-02, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Näääää. Man kan inte se det va !?! Hoppas ni kan se det på denna övertydliga bild 🙈
https://imgur.com/a/KckL4S2

Gå ut på stan så ser du 10-tals personer med samma galna utseende som aldrig skulle göra en fluga förnär, det är det som du inte fattar.
Senast redigerad av Engback 2026-01-02 kl. 23:38.
Citera
2026-01-02, 23:32
Medlem
Kan bekräfta att han har haft lönebidrag och är inskriven på Arbetsförmedlingen

Minns varken tidning eller om det var den senaste arbetsgivaren, men i en av de all artiklar som gjorts senaste tiden beskrev en arbetsgivare till Vilma att han var anställd via ett ”program”, så förmodligen någon form av lönebidrag eller liknande.
Citera
2026-01-02, 23:33
Medlem
ICKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
Vem eller vilken källa/upplevelse gav Vilma kunskap eller färdigheter i kroppsstyckning?
Darknet? Någon kirurgibok eller tv-serie? It's anyone's guess.
Citera
2026-01-02, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjolafallelera
Kan tänka mig att det är riktigt tungt och svårt. Inte bara att göra det krävs nog att man har rejält med adrenalin, kokain påverkad och att hjärnan är bortkopplad för att genomföra det. Alt att man är fler...

Något samtiden visat är att en valfri snorunge som tagit till exempel Tramadol kan utföra helt fruktansvärda brott helt utan ångest i stunden.
Citera
2026-01-02, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EcoR1
Har blivit berörd på en helt annan nivå av detta fall. Det är så man blir fysiskt illamående och inte kan sova.

Det jag inte kan släppa är hur han fick in My i bilen från början.
När jag såg en bild på den misstänkte reagerade jag på att han såg i princip undernärd ut, väldigt smal och bräcklig. Hur lyckas en sådan individ ens släpa en fullvuxen kvinna in i bilen?

Har läst att han körde runt i en bil som modifierats för att se ut som en civilpolisbil. Om det var denna bil han körde vid tillfället, kan han då ha låtsats vara civilpolis för att få henne att följa med honom nära bilen?

Jag kan inte greppa hur han, med den kroppsbyggnaden, kan ha släpat en medvetslös person särskilt långt.

2019 Stannade han sin bil ett par meter ifrån en 10 årig flicka, och slet in henne i bilen Gissningsvis så attackerade han denna kvinna i närheten av sin bil. Även denna bräckliga sjukling klarar av att släpa en kvinna ett par meter in till sin bil.
Citera
2026-01-02, 23:39
Medlem
Fler som tänker på Jame Gumb (smeknamn: Buffalo Bill) i filmen ”När lammen tystnar”. Så jävla creepy.
Citera
2026-01-02, 23:40
Medlem
Jag kan inte komma in på nån av länkarna? Bugg?

Citat:
Ursprungligen postat av PlentySpoiled
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1436242

Vart i Salem?

.............................

Länk till sammanfattning gjord av GrevenFB 2 januari kl 01:40, finns i detta inlägg:

(FB) 25-årig kvinna styckmördad, Rönninge, Salem (2025-12-26)

Länk till tidigare domar och FUP gjord av SveaBunkern finns i detta inlägg:

Länk till Belastningsregisterutdrag 2025-12-30 samt Förundersökningsprotokoll, Fup & dom vid Solna tingsrätt B 6125-22 - Aktbil 11-13 & Dom gjord av upplysa finns i detta inlägg:

/Mod

Citera
2026-01-02, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Brott mot griftefrid är en äldre benämning som inte innefattade försök, stämpling och förberedelse, samt att det inte fanns grovt brott mot griftefrid.
Nu är försök, stämpling och förberedelse kriminaliserat, samt att det finns grovt gravfridsbrott.

Tack!

Tillsynes en behövlig uppdatering av lagtexten.

Vänligen
t-b
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
Vem eller vilken källa/upplevelse gav Vilma kunskap eller färdigheter i kroppsstyckning?

Vi vet inte hur pass färdig snubben är på att stycka en människa men gissningsvis kan alla göra det.
Citera
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovsmor-bredbart
Kanske bara är jag som tar jäkligt illa vid mig att läsa om/benämna det synnerligt vidriga aset för Vilma... av alla namn.

Känns fruktansvärt kränkande att aset tar efter ett namn från Vilma som för ngr år sedan blev mördad o styckad av Tishco (stavning?). Hennes huvud hittades i en papplåda hemma men kroppen har förblivit försvunnen.

Nåt välförtjänt kränkande nidnamn som arbetsnamn måste vi väl kunna ha på honom??
Ber om ursäkt om det redan tröskats till leda, har inte hunnit med i tråden.
Nu är det ju så att Vilma är ett av de vanligaste 90-talsnamnen; alla hette ju Vilma, Emma eller Saga på 90-talet, kanske att RobinVilma tyckte att det var ett fint namn och ville heta det av den anledningen? Ingen vet ju faktiskt varför han valt just det, det kanske inte alls har med det mordet att göra. För övrigt tror jag inte att den Wilma som blev mördad bryr sig om det, hennes själ är nog upptagen med annat. Jag tror inte vi behöver vara sekundärkränkta för hennes skull.

För egen del ville jag heta Katrin istället för Citronfrommage när jag var barn.
Citera
2026-01-02, 23:43
Medlem
solstrålars avatar
Något tämligen beklämmande är hur enkelt det är i Sverige för pedofiler och aspirerande mördare och psykopater att få hemlig identitet och gömma sig.

Ett exempel som är slående och raka motsatsen är hur du i USA, om du varit dömd för pedofili, måste knacka dörr och dina grannar och omgivning informeras om din dom och sjukdom.

I Sverige gör man totalt tvärtom, här hjälper man pedofilen istället gömma sig bakom dold identitet och skydda pedofilen
Senast redigerad av solstrålar 2026-01-02 kl. 23:46.
Citera
2026-01-02, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Gå ut på stan så ser du 10-tals personer med samma galna utseende som aldrig skulle göra en fluga förnär, det är det som du inte fattar.

Nu är jag lite emot såna här liknelser med fiktiva eller kända seriemördare. Men just den där bilden med fjärilsörhänget får mig att tänka på Buffalo Bill från när lammen tystnar. Han använde sig av larver, puppor som sedan blev fjärilar. Alltså en symbol för metamorfos och förvandling, vilket speglar hans egen fixering vid att förändra sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in