2026-01-02, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowidax
Det är pappor som orsakar autism på sina barn, genom att ha passerar 40

Och du tror att pappan är under 30 om mamman är 30?
Citera
2026-01-02, 22:14
Medlem
tjallepetters avatar
Kvinnor kommer alltid leva i Disneyland.

Feminismen är roten till detta.

Man har skapat en känsla hos kvinnor som cirkulerar kring att kvinnor ska tävla mot män, att den feminina kvinnan är svag och att föda barn är en tjänst kvinnorna gör för de ondskefulla männen.

Att kvinnor lätt faller för grupptryck och propaganda är ingen nyhet. Problemet uppstår när männen följer med kvinnorna i fördärvet och också börjar leva i Disneyland.

Vi har som män givits gåvan att låta logik och sanning styra våra handlingar. Vi är återhållsamma kring känslor och ser inte ner på en feminin kvinna, tvärtom, vi tar ett svärd i ryggen för henne.

Men på något sätt har allt detta krossats och nu vill inte kvinnor göra det som är det viktigaste en kvinna kan göra, skapa nästa generation.

Ett samhälle i förfall där den maskulina mannen kapitulerat och istället ägnar sig åt könsbyte och annan dekadens.

Verkligen sorgligt.
Senast redigerad av tjallepetter 2026-01-02 kl. 22:23.
Citera
2026-01-02, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpostens
Ja vet inte om du är muslim eller vad som är felet på dig. Varför tror du kvinnor har klitoris och g punkter och annat kul?

Självklart ska sex vara njutbart för både män och kvinnor det är därför vi förökar oss.

Kvinnor har inte sex för att det är skönt, män har.

Kvinnor behöver en anledning till att ha sex
Citera
2026-01-02, 22:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Är väl inte något revolutionerande egentligen. Kvinnor i alla tider har fruktat barnafödande. Förr var det ju en extrem dödsrisk. Inte om man ser till väst avsevärt mindre. Men fortsatt ändå en risk. Inte bara då för direkt död utan också att många kvinnor som föder barn efter har en högre risk för cancer.
Citera
2026-01-02, 22:50
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Är det något alla unga borde satsa på så är det att skaffa sig kunskaper om hur man bygger sig en egen bostad. Faktumet att alla behöver någonstans att bo, och de allra flesta är tvingade att köpa sin bostad av någon som har kunskapen av att bygga en bostad, är onekligen ett stort hinder för de allra flesta.

För att knyta an till din post så har du rätt, och de stora vinnarna är männen och kvinnorna som just skaffar sig åtråvärda kunskaper, exempelvis hur man bygger sitt eget hus.
Vi har ju gott om platser för en helt ny nybyggarkultur, där utbildningsväsende i dessa kunskaper kunde finnas på plats.
Man börjar en timmringskurs i att bygga det första huset, sen hjälps alla åt i utbildningen att bygga nya hus till nya deltagare. Timmer finns det ju hur mycket som helst
Visst det är en pipdröm.
Men ändå väldigt realistisk på lång sikt. Men det kanske krävs någon filantropisk miljardär att genomföra ett sådant projekt.
Svenska staten verkar ju helt kapitulera och hoppas på att börsen kommer vända någonstans som får igång den oändliga tillväxten, eller konsumtionen som de egentligen menar

Nån frispråkig politiker i Sverige tyckte alla utan jobb, eller invandrare som menades kunde åka upp till Norrland att plocka lingon.
Jag tar hela tanken ett steg längre., lite humoristiskt, men ändå inte.
Vallning av djur har helt försvunnit i Sverige, I Norge så kämpar för dess överlevnad, pga, att mark som vallas får en speciell karaktär, som har blivit mer eller mindre utrotad.
Vallning och såkallad kulning där man joddlar för att kalla hem kreaturen till fäboden är enbart turist verksamhet idag.

I kallar vi äldre invandrare med massvis av naturkunskap ifrån avlägsna bergstrakter för getknullare och dylikt, det är oanpassningsbara i ett nytt samhälle.
Varför inte slå två flugor i en smäll och låta dessa valla getter i berg och dalar och kulningen kan de väl använda böneutrop till.
Kvinnorna kan ju plocka lingon samtidigt, burka funkar ju bra imot nyggen
Lite skojigt tänkt men ändå inte.
Jag tror både svenska på riktigt intresserade män och kvinnor ä, tillsammans med nya invånare som vet vad håller på med hade dragit nytta av ett sådant samarbete
Det är så kulturer delades och spreds genom historien.
Annars hade vi aldrig haft plogen här i norden om man dissat allt utifrån.

Det skulle kunna få både kvinnor och män något mer än slit och släng samhälle att dela med sig utav.
Och kanske öka lusten att sprida gener vidare överhuvudtaget
Citera
2026-01-02, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratten52
Fråga igen när dom är +40 och avdankade

Är 46 (tvåbarnsfar) och kan konstatera att det är väldigt många tjejer som misslyckas att träffa någon och hamnar på glasberget. Blir en deprimerande och tom tillvaro därefter med lådvin och resor med de vänninor som finns kvar (för knepiga att kunna träffa en kille) - train going nowhere. Medan killarna kan träffa yngre tjejer, livet är orättvist.

Familjen är för övrigt stora meningen med livet, älskar min dotter och son mer än jag någonsin kan älska en tjej.
Citera
2026-01-02, 22:54
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Vi har ju gott om platser för en helt ny nybyggarkultur, där utbildningsväsende i dessa kunskaper kunde finnas på plats.
Man börjar en timmringskurs i att bygga det första huset, sen hjälps alla åt i utbildningen att bygga nya hus till nya deltagare. Timmer finns det ju hur mycket som helst
Visst det är en pipdröm.
Men ändå väldigt realistisk på lång sikt. Men det kanske krävs någon filantropisk miljardär att genomföra ett sådant projekt.
Svenska staten verkar ju helt kapitulera och hoppas på att börsen kommer vända någonstans som får igång den oändliga tillväxten, eller konsumtionen som de egentligen menar

Nån frispråkig politiker i Sverige tyckte alla utan jobb, eller invandrare som menades kunde åka upp till Norrland att plocka lingon.
Jag tar hela tanken ett steg längre., lite humoristiskt, men ändå inte.
Vallning av djur har helt försvunnit i Sverige, I Norge så kämpar för dess överlevnad, pga, att mark som vallas får en speciell karaktär, som har blivit mer eller mindre utrotad.
Vallning och såkallad kulning där man joddlar för att kalla hem kreaturen till fäboden är enbart turist verksamhet idag.

I kallar vi äldre invandrare med massvis av naturkunskap ifrån avlägsna bergstrakter för getknullare och dylikt, det är oanpassningsbara i ett nytt samhälle.
Varför inte slå två flugor i en smäll och låta dessa valla getter i berg och dalar och kulningen kan de väl använda böneutrop till.
Kvinnorna kan ju plocka lingon samtidigt, burka funkar ju bra imot nyggen
Lite skojigt tänkt men ändå inte.
Jag tror både svenska på riktigt intresserade män och kvinnor ä, tillsammans med nya invånare som vet vad håller på med hade dragit nytta av ett sådant samarbete
Det är så kulturer delades och spreds genom historien.
Annars hade vi aldrig haft plogen här i norden om man dissat allt utifrån.

Det skulle kunna få både kvinnor och män något mer än slit och släng samhälle att dela med sig utav.
Och kanske öka lusten att sprida gener vidare överhuvudtaget

Tja, detta testades ju av 70-talets gröna vågare. Sanningen är att det liv du beskriver är fruktansvärt, oerhört slitsamt och innebär ett liv på absoluta svältgränsen. Det är därför vi la av med det när vi kunde. Nu är jag inte emot att folk ska flytta upp i obygderna, men matförsörjningen ska inte komma från vallande och lingonplockande.
Citera
2026-01-02, 22:55
Medlem
Även många par som fortsätter att leva som ”Dinks” fram till det är för sent och nu börjar kännas mer som trötta pensionärspar jämfört med oss som framgångsrikt byggt familjer… Fler drinkar och resor genom åren men inget man avundas.
Citera
2026-01-02, 23:00
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Tja, detta testades ju av 70-talets gröna vågare. Sanningen är att det liv du beskriver är fruktansvärt, oerhört slitsamt och innebär ett liv på absoluta svältgränsen. Det är därför vi la av med det när vi kunde. Nu är jag inte emot att folk ska flytta upp i obygderna, men matförsörjningen ska inte komma från vallande och lingonplockande.
Jag hävdar att det är en myt och man behövde arbeta mindre timmar för att dra ihop till överlevnad.
Jag menar inte att man behöver bli 70 tals hippies med hundraprocentig självförsörjning, utan att detta går utmärkt att kombinera med nuvarande system.
Vill du jobba på Statoil några timmar så kan ju naturligtvis åka hem till den nya ekovänliga byn sedan.
Det ena behöver inte utesluta det andra, och jag är ganska säker på att det var det som fick gröna vågen entusiasterna att misslyckas.
Det vägrade att använda en traktor, och en häst visste den inte hur den fungerade.
Det tror jag en 70 årig bonde ifrån bergen i Afghanistan fixar busenkelt.

Jag tror rasblandning kan bli helt naturligt om alla jobbade för något, eller samma mål.
Om svenskarna inte vill ha barn tillsammans, då måste vi blanda gener med några andra.
Annars kommer det blir kris när hela befolkningen består av pensionärer och odugliga programmerare och influencers
Senast redigerad av Giant Squid 2026-01-02 kl. 23:05.
Citera
2026-01-02, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammalhiphopare
Höj barnbidraget, sänk skatten på och förläng föräldrapenningen. Sänk priserna på bostäder (genom höjd fastighetsskatt och avskaffandet av räntesubventioner) och rök ut alla boomers från villaområdena.

Lite såna reformer så får man nog många av dessa 22% på andra tankar.

Detta! Och höj föräldrapenningen! Eller höj den efter första barnet eller något.
Jag och frugan är i exakt det läget pga den låga föräldrapenningen.

Båda tjänar bra och vi har redan 2 barn men sugna på ett tredje. Vi har redan ökat våra kostnader rejält med de 2 vi har lcc att tappa så mycket pengar i ungefär ett år till gör att vi nog avstår även fast vi vill ha ett tredje.
Nu vill vi resa med familjen och göra roliga grejer inte börja snåla pga FK.
Citera
2026-01-02, 23:13
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag hävdar att det är en myt och man behövde arbeta mindre timmar för att dra ihop till överlevnad.
Jag menar inte att man behöver bli 70 tals hippies med hundraprocentig självförsörjning, utan att detta går utmärkt att kombinera med nuvarande system.
Vill du jobba på Statoil några timmar så kan ju naturligtvis åka hem till den nya ekovänliga byn sedan.
Det ena behöver inte utesluta det andra, och jag är ganska säker på att det var det som fick gröna vågen entusiasterna att misslyckas.
Det vägrade att använda en traktor, och en häst visste den inte hur den fungerade.
Det tror jag en 70 årig bonde ifrån bergen i Afghanistan fixar busenkelt.

Jag tror rasblandning kan bli helt naturligt om alla jobbade för något, eller samma mål.
Om svenskarna inte vill ha barn tillsammans, då måste vi blanda gener med några andra.
Annars kommer det blir kris när hela befolkningen består av pensionärer och odugliga programmerare och influencers

Det är inte en myt. Redan på 1700-talet arbetsvandrande dalfolket för att det inte gick att försörja familjen på den typen av arbete du föreslår. De gick till fots från Dalarna till Stockholm för att träla på de mest otacksamma arbeten säsongsvis. Ingen vill på riktigt tillbaka till den brutala misären. Med tanke på att du sitter här och skriver inte du heller, annars hade du redan varit där.

Man behöver inte jobba på statoil. Det finns redan en stor mängd jobb som kan skötas digitalt på distans, snart ännu fler. Vad man behöver är el och uppkoppling.
Citera
2026-01-02, 23:19
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Det är inte en myt. Redan på 1700-talet arbetsvandrande dalfolket för att det inte gick att försörja familjen på den typen av arbete du föreslår. De gick till fots från Dalarna till Stockholm för att träla på de mest otacksamma arbeten säsongsvis. Ingen vill på riktigt tillbaka till den brutala misären. Med tanke på att du sitter här och skriver inte du heller, annars hade du redan varit där.

Man behöver inte jobba på statoil. Det finns redan en stor mängd jobb som kan skötas digitalt på distans, snart ännu fler. Vad man behöver är el och uppkoppling.
Det var några svåra år pga, klimatförändringarnar.
Men att man hade tio barn i hushållet var standard.
Det rådde stora ojämlikheter i samhället som skapade en fattig klass och en generation som fick fly och bygga nya liv på annan plats.
På samma sätt, men det funkade där pga, att man slapp förföljelser och rättigheter som fri medborgare.

Uppkoppling till internet är inte livsavgörande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in