2026-01-02, 21:05
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Jag vill ha barn men vi måste kunna samarbeta mellan könen

Hur många % av skilsmässor initieras av ett visst kön? Så börjar man fatta vems sida som inte vill samarbeta

Även fast man påpekar detta så nonchaleras det gång på gång DET KAN ALDRIG VARA DERAS FEL OCH DET ÄR KONSPIRATION MOT DOM.

tillslut säger jag såhär: en population som aktivt motarbetar varandra med orealistiska förväntningar förtjänar att bli utrotade.

Det där hade inget att göra med mitt inlägg som du citerade. Absolut ingenting.
Citera
2026-01-02, 21:20
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Med risk för att bli helt utbuad, så är det karaktärer som ofta dyker upp i Bonde söker fru, som oftast besitter oanade kompentens
De är välskolade och artiga.
Deras gårdar drivs ekonomiska rörelser så det krävs kunnighet att driva en sådan. De kan meka, köra traktor, slakta ett lamm, jaga osv,.
Till stor del uråldriga traditioner som de för vidare.
En programmerare som snart är utkonkurrerad av AI eller EMP bomb, vilken nytta gör den egentligen.

Det är likadant hos kvinnorna, vem kan sätta upp en vävstol och väva mattor, hugga ved, fläta ihop en mjärde, ta hand om djur och barn, samt bevara kökskonst, ha koll på ätbara saker i skogen.

Skolorna borte ha detta inom hemkunskaps undervisningen istället för, hur man inreder sin första lägenhet för 20000 på Ikea.

Vi kan inte konkurrera som överlevande längre bland de flesta folkslag, även de vi hånar och skrattar åt

Jag tror den kvinnliga intuitionen känner utav problematiken även om deras hjärnor av inte hänger med i den imperialistiska moderna utvecklingen.
Varför vill man avla utav vidare
Vad är syftet? Att de ska göra samma meningslösa resa?

Men vem kommer skratta sist

Är det något alla unga borde satsa på så är det att skaffa sig kunskaper om hur man bygger sig en egen bostad. Faktumet att alla behöver någonstans att bo, och de allra flesta är tvingade att köpa sin bostad av någon som har kunskapen av att bygga en bostad, är onekligen ett stort hinder för de allra flesta.

För att knyta an till din post så har du rätt, och de stora vinnarna är männen och kvinnorna som just skaffar sig åtråvärda kunskaper, exempelvis hur man bygger sitt eget hus.
Citera
2026-01-02, 21:20
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Det som är problemet. Det är dom som borde föra sina gener vidare som inte skaffar barn, och dom värdelösa bajsbruna fortsätter yngla av iq badboll kopior.

Jo, tyvärr har du rätt.
Citera
2026-01-02, 21:31
Medlem
Tratten52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
"Unga kvinnor i åldern 20-30" handlar det om. Högst förståeligt, att dom önskar prioritera annat under de åren. Och sannolikt också tacksamt för staten, så det inte produceras ungar utan konsekvenstänk.

Fråga igen när dom är +40 och avdankade
Citera
2026-01-02, 21:48
Medlem
LuktenAvBajss avatar
Det kan inte vända. Ju rikare ett land är ju mindre nödvändigt är det att skaffa barn. I Afrika behövs det 5-6 negroider för att de ska ta hand om föräldrarna när de är 55 och döende av AIDS och tuberkulos.

I Sverige har vi välstånd, barn är bara en bromskloss i ens vardag. Svenska luder älskar shopping, resor, sociala medier och bekräftelse, de klarar sig själva. Barn är därför till skillnad från panka länder inte ett behov. Jag har själv barn och tycker det är ett jävla elände. Det var ett misstag.

MEN.. om 2 miljoner doktorer och ingenjörer från MENA återvänder, sänker skatterna, höjer föräldrapenningen och inför någon form av kompensation likt vissa asiatiska länder, att man får en summa pengar för varje barn. Ja, då tror jag att det går att vända på trenden.
Citera
2026-01-02, 21:55
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delex
Nu är jag förvisso man och barnfri men det är nog inte så konstigt. Det är ju ändå inte en fullständigt katastrofal siffra och det handlar helt enkelt om att man inte är intresserad av familjelivet överhuvudtaget. Då kommer inga summor pengar eller extra föräldraledighet att förändra saken och allt snack om pengar, miljön, brottslighet, krig etc. är bara trams. Bättre att de som inte vill ha barn förblir barnfria, för ett barn förtjänar en förälder som verkligen har drivet, personligheten och gärna också kompetensen som krävs för att barnet ska få en någotsådär bra uppväxt. Visst, själv hade jag önskat att motivet att avstå vore meningslösheten med livet och existensen, men det här är ju en bra utveckling.

Fast nu är du ett undantag. För dom allra flesta kvinnor så är meningen med livet att bli mamma. Anledningen att många väljer bort det är självklart pga hur illa som människor behandlas i vår värld. Man är orolig och rädd för sitt barns framtid. Samt att själv hamna i någon obehaglig beroendeställning när man väl har barn och inte är "fri" att göra vad som helst.
Citera
2026-01-02, 21:55
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BananKlase
Senast man höjde barnbidraget var med två hundra. Gör ingen skillnad för folk
Sverige har världens bästa föräldraförsäkring. Verkar inte ha så mycket påverkan.
Höja fastighetsskatten och avskaffa räntesubventionerna kommer öka bostadskostnaden rejält.
Att få bort boomers från sina villor kan KD:s förslag att ta bort vinstskatten på bostadsförsäljningar göra skillnad. Det skulle sätta fart på bostadsmarknaden med ett större utbud och därmed sänkta priser.

Att Sverige har haft bra förhållanden för barnfamiljer förklarats varför Sverige länge låg nära 2.1 barn per kvinna och långt bättre än andra europeiska länder.

Nu har man torpederat de systemen och till det fått en allmän inflationschock samt konstruerat en bostadsmarknad som stänger ute unga par och familjer för att istället berika gamla boomers.

Hur mycket man höjer barnbidragen kan man förstås välja. Slopade ränteavdrag och saftiga fastighetsskatter hade säkert kunnat generera ett barnbidrag på 10 000 i månaden.
Citera
2026-01-02, 21:57
Medlem
Gammalhiphopares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DamsugarPappa
/QUOTE]
TE]

Dessutom så får man införa skattereformer och pensions reformer för folk som väljer att skaffa barn. Eftersom detta är framtiden och dem som kommer betala vår pension, så måsta man gynna folk ekonomiskt så att dessa får likvärdig/högre inkomst/pension som dem som inte skaffar barn.

Höjt barnbidrag kan få vissa som inte borde ha barn att skaffa men att få lägre inkomst skatt om man har barn skulle ge rätt människor (folk som faktiskt bidrar) motiv att skaffa barn i stället.

Så kan man konstruera det om man vill få med SD på noterna. Otyg med alla dessa ”avdrag” dock.
Citera
2026-01-02, 21:58
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
"Unga kvinnor i åldern 20-30" handlar det om. Högst förståeligt, att dom önskar prioritera annat under de åren. Och sannolikt också tacksamt för staten, så det inte produceras ungar utan konsekvenstänk.

Jag tror att det är just detta som gör att par inte skaffar barn direkt. De är försiktiga och tänker framåt, då börjar de även oroa sig, för de vet att det alltid kommer bli något problem med att ha barn. Vissa oroar sig för mycket. Men det är mer krav idag på att ha barn. Man måste vara väldigt engagerad. Hade barn behandlats som på min tid på 70-talet hade nästan alla föräldrar anmälts. Våra förändrar brydde sig inte. De gav oss mat och kläder och uppfostran i hänsyn och artighet. Sedan var det inte mer. Vi sprang omkring som vilda hundar och gjorde det som föll oss in.

De enda som vågar skaffa barn är dampiga WT. För de är inte rädda för allt, de skaffar barn per impuls. Tänker att det ordnar sig.
Citera
2026-01-02, 22:01
Medlem
En bra trend, tänk om vi kunde få alla invandrare och U-länder att haka på den.
Jag har 2 barn och älskar dom och gör allt för dom
Men hade inte haft några problem med att vara barnlös heller.
Egentligen hade jag bestämt mig för att inte ha några barn, sen kom kärleken och sabbade den planen.
Tänk er vilket gott liv 2 vuxna med heltidsinkomster kan ha.
Jobba hårt, spara i värdepapper och kanske i 50 årsåldern leva på hyresintäkter/utdelning och istället tillbringa tiden i något varmare land.
Citera
2026-01-02, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag tror att det är just detta som gör att par inte skaffar barn direkt. De är försiktiga och tänker framåt, då börjar de även oroa sig, för de vet att det alltid kommer bli något problem med att ha barn. Vissa oroar sig för mycket. Men det är mer krav idag på att ha barn. Man måste vara väldigt engagerad. Hade barn behandlats som på min tid på 70-talet hade nästan alla föräldrar anmälts. Våra förändrar brydde sig inte. De gav oss mat och kläder och uppfostran i hänsyn och artighet. Sedan var det inte mer. Vi sprang omkring som vilda hundar och gjorde det som föll oss in.

De enda som vågar skaffa barn är dampiga WT. För de är inte rädda för allt, de skaffar barn per impuls. Tänker att det ordnar sig.
Exakt, precis som i U-länderna.
Citera
2026-01-02, 22:12
Medlem
esprit21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKurd
"En unik undersökning från Aftonbladet/Demoskop visar att fler än var femte kvinna inte vill ha barn.

– Mycket tyder på att det har kulturella och värderingsmässiga förklaringar, säger forskaren Martin Kolk."

Länk: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y5vXLg/ny-undersokning-nej-till-barn-fran-mer-an-var-femte-kvinna

Är denna utveckling något som kommer vända eventuellt eller är den här för att stanna? Bli värre med tiden?

Regeringen verkar äntligen ta tag i frågan och förhoppningsvis kan man skapa incitament för att få fler kvinnor att skaffa barn. Jag tänker främst skattelättnader.

Är det bara etniska svenska tjejer frågan berör, eller vad innebär "Mycket tyder på att det har kulturella och värderingsmässiga förklaringar"??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in