2026-01-02, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Jag är förvånad att procenten inte är högre än vad den är hos män.
Hade varit intressant att se statistik för åldrarna 30-45 istället, dvs den tid i livet då de flesta skaffar barn.
Citera
Medlem
PungiMunninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Håll käften era trötta horor! Ni oseriösa troll har ingen talan. Det är ingen som lyssnar.

Vi vita måste skaffa fler vita barn. Vita kärnfamiljer är det enda som fungerar i längden för att bygga civiliserade, trygga och lojala samhällen.

Unga kvinnor som inte vill ta ansvar att skaffa barn, och hellre fnaska runt på Instagram eller OF tappar sin status och kommer dö ensamma, miserabla och olyckliga.

Jag har barn. Har du? Annars vänligen håll din värdelösa incelkäft.
Citera
Medlem
AndersPersson99s avatar
I decennier har feministisk smörja pumpats ut där moderskapet utmålats negativt och istället har utbildning och karriär lyfts fram som eftersträvansvärt. Media, politiker och vilka de nu är har satt kil mellan kvinnor och män. Sex har blivit näst intill förbjudet för män i och med samtyckeslagen.

Istället för kärnfamilj har feminism och pride lyfts fram samtidigt som män demoniserats.

....och nu är man förvånade?
Citera
2026-01-02, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
"Unga kvinnor i åldern 20-30" handlar det om. Högst förståeligt, att dom önskar prioritera annat under de åren. Och sannolikt också tacksamt för staten, så det inte produceras ungar utan konsekvenstänk.

Det är ju i den åldern kvinnor bör skaffa barn.
Citera
2026-01-02, 10:59
Medlem
Alla mina och frugans kvinnokompisar sa samma sak när de va 18-32 sen hände något och nu har bokstavligen alla barn. Även de som lovade att de absolut inte ville ha barn träffade en kille när de va ~33 och skaffade barn inom ett år.
Citera
2026-01-02, 11:00
Medlem
Ilimitados avatar
Tragiskt givetvis. Alla som säger motsatsen har inte förstått någonting. Jag känner till två kvinnor som nu har ångest för att de inte fick barn. I båda fallen var det deras överbeskyddande hönsmammor som proppade dom fulla med preventivmedel då de var yngre och fertila. Sjukt fenomen! Jag tror att det är det vanligaste scenariot. Tacka fan att det inte föds barn och att civilisationen går under.
Citera
2026-01-02, 11:01
Medlem
PungiMunninens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abdi-Lena-Alkisson
Sådär lät det i mitten på 90 talet. Datorn kommer göra 50% av befolkningen arbetslösa .

Skillnaden är att jag är utbildad inom det här området och har jobbat med AI. Datorerna skapade massa nya jobb. I fallet AI kommer det komma 1000 nya jobb på 100 000 förlorade jobb. Max. I princip alla kontor kommer bli värdelösa då 90% av alla white collar jobs försvinner.

Enda fördelen jag ser är att vi kan flytta tillbaka all produktion från Kina.
Citera
2026-01-02, 11:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PungiMunninen
Bra. Det kommer bara finnas jobb för max 25% av befolkningen om 20 år. Resten kommer vara värdelösa människor som bara går runt och tär på jordens resurser utan syfte i livet. All konst, musik, film, datorspel, böcker, design osv kommer skapas av AI så människor kommer inte ägna sig åt sånt heller.

Nu antar jag att eftersom du har hammaren och skäran som avatar så tror du på kommunism. I kommunismen blir det ofta så att enskilda individers enda syfte är att vara till nytta för samhället som helhet, och då funkar din analys. De flesta länder har dock inte denna inställning, så individer kommer inte gå denna vägen, på samma sätt som vi inte fick färre, utan fler människor när maskiner ersatte kroppsarbete.
Citera
2026-01-02, 11:05
Medlem
Abdi-Lena-Alkissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PungiMunninen
Skillnaden är att jag är utbildad inom det här området och har jobbat med AI. Datorerna skapade massa nya jobb. I fallet AI kommer det komma 1000 nya jobb på 100 000 jobb. Max. I princip alla kontor kommer bli värdelösa då 90% av alla white collar jobs försvinner.

Men ta lönekontoret på SKF i Göteborg. Där jobbade nog 20 människor. Efter datorns intåg i mitten på 90 talet blev dessa 2st om jag minns rätt. Det kommer finnas yrken och arbetsuppgifter som vi inte har en aning om idag. Men visst skicka hem 1 miljon människor måste nog göras för att inte systemet ska kollapsa
Citera
2026-01-02, 11:06
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Ett tabubelagt ämne (genetik) men... 22% av alla... om 50% av alla kvinnor med en IQ över 150 inte vill ha barn eller om 50% av alla kvinnor med en IQ under 75 inte vill ha barn så kommer förmodligen landets befolkningskvalitet påverkas olika.
Det finns ungefär 1000 kvinnor i hela Sverige med en IQ på 150 eller högre varav kanske 250 är i fertil ålder. Om 50% av dessa, alltså 125 kvinnor inte vill ha barn så påverkar det antagligen inte den nationella befolkningskvaliteten nämnvärt.
Citera
2026-01-02, 11:09
Medlem
Som samhället ser ut idag så hade jag tvekat att skaffa barn faktiskt. Våra barn är födda på 90 talet och de verkar ha samma oro. Den frågan ställdes självklart inte i undersökningen för det hade väl varit rasistisk?
Citera
2026-01-02, 11:11
Medlem
Soneking1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrKurd
"En unik undersökning från Aftonbladet/Demoskop visar att fler än var femte kvinna inte vill ha barn.

– Mycket tyder på att det har kulturella och värderingsmässiga förklaringar, säger forskaren Martin Kolk."

Länk: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/y5vXLg/ny-undersokning-nej-till-barn-fran-mer-an-var-femte-kvinna

Är denna utveckling något som kommer vända eventuellt eller är den här för att stanna? Bli värre med tiden?

Regeringen verkar äntligen ta tag i frågan och förhoppningsvis kan man skapa incitament för att få fler kvinnor att skaffa barn. Jag tänker främst skattelättnader.
I Sverige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in