2026-01-02, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frunilillabyn
Varför envisas hon med att lägga till frukt till varenda maträtt hon ger barnet? Känns som hon fastnat på steg 1 i plockmat och bara kör på.

Ja varför inte grönsaker. Tex. Middag - köttbullar, pasta och jordgubbar. Kan ju byta frukt mot någon grönsak.
Citera
2026-01-02, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Tror medicinen stavas Uppmärksamhet. Hon ljög om symptom och vad läkaren gett för diagnos…
100 på den!
Citera
2026-01-02, 19:51
Medlem
Bobhallonsafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backflashlash
Tror medicinen stavas Uppmärksamhet. Hon ljög om symptom och vad läkaren gett för diagnos…
Ja, vilka "monster-smärtstillande" får man egentligen för örongångsinflammation?

Mitt barn hade det för några år sedan, fick enbart salva (typ Pectoril eller vad det nu hette) 😂
Citera
2026-01-02, 20:33
Medlem
Hanna är inne och kommenterar en influenser som kör live så kan inte tänka mig att hon mår så dåligt
Citera
2026-01-02, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dinpappasmamma
För att en ablation tar bort symtom och inte orsaken.

Jag tror mig minnas att hon har skrivit PCOS ett flertal gången, men inte explicit vilken variant och oregelbundna ägglossningar. PCO är enbart ett fynd av omogna äggblåsor på äggstockarna.

Så du menar att Hanna ska göra ingreppet/operationen eller vad hon nu kallar det för att bli av med sin PCO? Vad snackar du om ens? Hon säger att hon ska göra det för att bli av med rikliga menstruationsblödningar. Det har inget med hennes PCO/PCOS att göra?

Kan någon säga varför hon inte skulle kunna göra det med PCO/PCOS som så många har sagt nu. Känns som vissa som skriver här har lika dålig koll som Hanna. Skriv inte saker om något som du lyssnat på med ett halvt öra.
Citera
2026-01-02, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Så du menar att Hanna ska göra ingreppet/operationen eller vad hon nu kallar det för att bli av med sin PCO? Vad snackar du om ens? Hon säger att hon ska göra det för att bli av med rikliga menstruationsblödningar. Det har inget med hennes PCO/PCOS att göra?

Kan någon säga varför hon inte skulle kunna göra det med PCO/PCOS som så många har sagt nu. Känns som vissa som skriver här har lika dålig koll som Hanna. Skriv inte saker om något som du lyssnat på med ett halvt öra.

Ingen har påstått att ingreppet görs för att ”bli av med PCO”. Kan du läsa vad jag skriver? PCO är ett ultraljudsfynd och behandlas inte alls. Poängen, som du verkar missa är att om de rikliga blödningarna beror på hormonell anovulation, vilket är vanligt vid PCOS, då är endometriablation fel behandling eftersom den bara tar bort symtomet och inte orsaken. Det är därför PCOS nämns i diskussionen.
Citera
2026-01-02, 22:03
Medlem
Om ”monster-värktabletten” är Naproxen (syns delvis på hennes bild) hon syftar på så är det ett NSAID preparat som ges rutinmässigt inom primärvården. Svårt att tro att något starkare skulle skrivas ut till henne öht, så trött på all dynga som kommer ur hennes mun.
Citera
2026-01-02, 22:30
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BongBengt
Om ”monster-värktabletten” är Naproxen (syns delvis på hennes bild) hon syftar på så är det ett NSAID preparat som ges rutinmässigt inom primärvården. Svårt att tro att något starkare skulle skrivas ut till henne öht, så trött på all dynga som kommer ur hennes mun.

Naproxen som typ precis blev receptbelagd. Inte pga sin styrka utan för att det är rena giftet för en magsäck, vill inte ens tänka på hur ont Hanna kommer få i magen då hon är fetmaopererad.
Men det blir väl morgondagens uppdatering.
Citera
2026-01-02, 22:33
Medlem
Hahaha Naproxen och Terracortril, jösses vad sorglig hon är Hanna T.
Citera
2026-01-02, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleMiniFox
Hahaha Naproxen och Terracortril, jösses vad sorglig hon är Hanna T.

*skäms*
Citera
2026-01-02, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Naproxen som typ precis blev receptbelagd. Inte pga sin styrka utan för att det är rena giftet för en magsäck, vill inte ens tänka på hur ont Hanna kommer få i magen då hon är fetmaopererad.
Men det blir väl morgondagens uppdatering.
Finns väl fortfarande receptfritt? Går att köpa på typ apoteket.se nu när jag kollade. Läkaren skrev väl recept så hon blev nöjd.
Citera
2026-01-03, 00:10
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snigelsvans
Finns väl fortfarande receptfritt? Går att köpa på typ apoteket.se nu när jag kollade. Läkaren skrev väl recept så hon blev nöjd.

Blandade ihop det med Voltaren, du har rätt i att det fortfarande är receptfritt men man ska bara ta det ett par dar utan läkarkontakt.

Blev ju helt plötsligt ännu löjligare om Hanna stilar med ett paket Naproxen och kallar det för "starka smärtstillande".
Aja, ont i magen kommer hon få så lyckan kommer vara kortvarig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in