2026-01-02, 16:26
  #1705
Medlem
Man måste ju bara beundra Jessie!
En fantastisk idrottskvinna.

En värdig Tds-vinnare.
Hennes distansresultat den här säsongen är ju otroligt bra.
På 10 distanslopp har hon inte varit sämre än 5:a.
Citera
2026-01-02, 16:32
  #1706
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av postis
Är det ny sprintbana i TDS/OS eller samma gamla vanliga där ingen vill vara först ner för backen?
Det är omgjord. Men ingen vill nog vara först in mot stadion ändå
Citera
2026-01-02, 16:36
  #1707
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Och hur snabbt åker Chanavat distansloppen då?
Nu är ju Chanavat inte ett genmodifierat autistiskt vidunder från Konneruds underjordiska superlabb, därav är intresset för hans förehavanden naturligtvis inte lika stort som för Skistad.
Citera
2026-01-02, 16:56
  #1708
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Nu är ju Chanavat inte ett genmodifierat autistiskt vidunder från Konneruds underjordiska superlabb, därav är intresset för hans förehavanden naturligtvis inte lika stort som för Skistad.

Nej, men man kan konstatera att Skistad inte är den enda sprintern som såsar sig genom distansloppen för att få åka sprinten på OS-banorna.

Jag förstår inte denna maniska upptagenheten kring vad och hur Skistad gör saker.
Citera
2026-01-02, 16:58
  #1709
Medlem
Erik Valnes avslutter også TdS nå.
Citera
2026-01-02, 17:02
  #1710
Medlem
Ja, Diggins verkar vara bättre än någonsin. Nu har hon dessutom åkt väldigt bra i klassisk åkning. Hon blir nog att räkna med i skiathlonen i OS, och flera andra OS-tävlingar också. Om USA är med hyggligt till sista sträckan i sprintstafetten så har hon nog förmåga att åka så USA hamnar på prispallen ännu en gång. Jag tänker på hur hon spurtade ner Sverige och Norge och USA vann OS 2018. Sverige åkte med Kalla och Stina och Norge hade Björgen och Falla, så det var starkt motstånd som USA vann över då.
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Man måste ju bara beundra Jessie!
En fantastisk idrottskvinna.

En värdig Tds-vinnare.
Hennes distansresultat den här säsongen är ju otroligt bra.
På 10 distanslopp har hon inte varit sämre än 5:a.

Citera
2026-01-02, 17:03
  #1711
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Nu är ju Chanavat inte ett genmodifierat autistiskt vidunder från Konneruds underjordiska superlabb, därav är intresset för hans förehavanden naturligtvis inte lika stort som för Skistad.

Jag tror nog att anledningen snarare är att Skistad regelbundet slår svenska åkare, och dessutom är från Norge vilket verkar funka som ett rött skynke för många.
Chanavat har inte många svenska konkurrenter att slåss med, och är fransman vilket innebär att intresset för hans förehavanden är minimala.
Citera
2026-01-02, 17:18
  #1712
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Är man med och deltar så är det väl ändå meningen att man ska ta tävlingarna seriöst. Jag menar, tänk om alla andra skulle tänka lika dant och endast köra tävlingar som är intressant.

Jag tror sanningen är den att Skistad helt enkelt inte orkar.

Det är ju så svenska åkare gör, väljer tävlingar.
Citera
2026-01-02, 17:26
  #1713
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallalingen
Det är ju så svenska åkare gör, väljer tävlingar.

Jag menar om man ställer sig på startlinjen så tar man tävlingen seriöst, annars ska man inte va där. Att hoppa över vissa tävlingar är en annan sak.
Citera
2026-01-02, 17:38
  #1714
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosesMetare
Jag tror nog att anledningen snarare är att Skistad regelbundet slår svenska åkare, och dessutom är från Norge vilket verkar funka som ett rött skynke för många.
Chanavat har inte många svenska konkurrenter att slåss med, och är fransman vilket innebär att intresset för hans förehavanden är minimala.
Den totalt humorlösa tolkningen funkar ju också om man är lagd på det viset 👍
Citera
2026-01-02, 18:00
  #1715
Moderator
Hjv9s avatar
18 av 19 kvar med två etapper som återstår. Sällan har det väl varit så få avhopp. En del lär försvinna efter imorgon gissar jag.
Citera
2026-01-02, 18:04
  #1716
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Jag menar om man ställer sig på startlinjen så tar man tävlingen seriöst, annars ska man inte va där. Att hoppa över vissa tävlingar är en annan sak.

Fast poängen här är ju att om man vill åka sprinten i Val di Fiemme så kan man inte hoppa över distansloppen i touren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in