2026-01-02, 18:09
  #1717
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Jag menar om man ställer sig på startlinjen så tar man tävlingen seriöst, annars ska man inte va där. Att hoppa över vissa tävlingar är en annan sak.

Vilket gnäll på Skistad. Hon åkte naturligtvis 5 km heatet för att kunna vara kvar i TdS och få vinna sprinten och samtidigt testa OS-banan. Fanns väl ingen som helst anledning för henne att ta ut sig i det här loppet. Måste nog påstå att det är smartare än att stå över TdS helt som Jonna Sundling gör.
Citera
2026-01-02, 18:13
  #1718
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Nu är ju Chanavat inte ett genmodifierat autistiskt vidunder från Konneruds underjordiska superlabb, därav är intresset för hans förehavanden naturligtvis inte lika stort som för Skistad.

Finns ju en och annan autist i tråden också, så snart får du frågan om du har bevis för att det finns ett underjordiskt superlabb i Konnerud.

Den som inte ser en skillnad mellan att ta det lugnt på enskilda etapper, vilket både sprint- och distansåkare gör ibland, och att demonstrativt såsa sig runt banan som Skistad gjorde i går har nog en del andra problem också. Märkligt också att personer som påstår sig värna om skidsporten inte förstår att det är dålig reklam för sporten och touren att göra som hon.
Citera
2026-01-02, 18:18
  #1719
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Fast poängen här är ju att om man vill åka sprinten i Val di Fiemme så kan man inte hoppa över distansloppen i touren.

Precis. Då tycker jag också att man ska göra som alla andra och köra på allvar.
Citera
2026-01-02, 18:34
  #1720
Medlem
Moobs avatar
Jag har inte sett Burman på länge, har han lagt av och blivit vloggare på heltid eller vad gör han?
Citera
2026-01-02, 18:34
  #1721
Medlem
Tydligen är ett av Frida Ks stora problem just nu foten.
https://www.expressen.se/sport/langdskidor/frida-karlsson-det-sjukaste-han-har-sett-/
Citera
2026-01-02, 18:39
  #1722
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PynchonsApa
Tydligen är ett av Frida Ks stora problem just nu foten.
https://www.expressen.se/sport/langdskidor/frida-karlsson-det-sjukaste-han-har-sett-/
Ständigt denna fot. Roten till problemen förra året och den orsakade enorma problem 2021 också även om media trodde hon var övertränad. Hon råkade ju ha sönder pjäxan här om dagen också om den var specialgjord och inte finns någon likadan så förstår jag att det blir problem.
Citera
2026-01-02, 18:46
  #1723
Medlem
Metallharrys avatar
Ständigt denna Skistad-kritik. Förstår mig heller inte på den.

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Finns ju en och annan autist i tråden också, så snart får du frågan om du har bevis för att det finns ett underjordiskt superlabb i Konnerud.

Den som inte ser en skillnad mellan att ta det lugnt på enskilda etapper, vilket både sprint- och distansåkare gör ibland, och att demonstrativt såsa sig runt banan som Skistad gjorde i går har nog en del andra problem också. Märkligt också att personer som påstår sig värna om skidsporten inte förstår att det är dålig reklam för sporten och touren att göra som hon.

Att det skulle vara dålig reklam är rent trams. Nu är världscupen och touren specifikt utformad som den är och för att få åka sprinttävlingarna så måste man fullfölja alla tävlingar som går före sprintarna. Skistad vill åka sprinttävlingarna och känna på OS-banan och då måste hon även åka distanserna, något hon i vanliga fall aldrig gör i vanliga världscupen.
Citera
2026-01-02, 18:48
  #1724
Medlem
FNLSs avatar
Folk skulle se Cavendish i Alpe du Huez
Citera
2026-01-02, 18:58
  #1725
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Finns ju en och annan autist i tråden också, så snart får du frågan om du har bevis för att det finns ett underjordiskt superlabb i Konnerud.

Den som inte ser en skillnad mellan att ta det lugnt på enskilda etapper, vilket både sprint- och distansåkare gör ibland, och att demonstrativt såsa sig runt banan som Skistad gjorde i går har nog en del andra problem också. Märkligt också att personer som påstår sig värna om skidsporten inte förstår att det är dålig reklam för sporten och touren att göra som hon.
Det har vi olika uppfattningar om.
Citera
2026-01-02, 19:03
  #1726
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Finns ju en och annan autist i tråden också, så snart får du frågan om du har bevis för att det finns ett underjordiskt superlabb i Konnerud.

Den som inte ser en skillnad mellan att ta det lugnt på enskilda etapper, vilket både sprint- och distansåkare gör ibland, och att demonstrativt såsa sig runt banan som Skistad gjorde i går har nog en del andra problem också. Märkligt också att personer som påstår sig värna om skidsporten inte förstår att det är dålig reklam för sporten och touren att göra som hon.

Tycker hon gjorde bra reklam. Behövs färgklickar.
Citera
2026-01-02, 19:16
  #1727
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Nej, men man kan konstatera att Skistad inte är den enda sprintern som såsar sig genom distansloppen för att få åka sprinten på OS-banorna.

Jag förstår inte denna maniska upptagenheten kring vad och hur Skistad gör saker.

Håller med.

Irriterar mig mer på Heidi W som sällan eller aldrig vill hjälpa till när hon går i någon grupp.
Hade hon varit mer aktiv och hjälpsam är det inte otroligt att den gruppen kommit i fatt Ilar och Stadlober.
Istället satsar hon på att bli "bäst" i gruppen.
Det har man ju sett ett antal ggr genom åren.
Citera
2026-01-02, 19:20
  #1728
Medlem
rainbowias avatar
Marina Kälin inte heller med. U23-klassen än blekare och blekare. Marina verkar förövrigt nästan backat i utvecklingen. Gryende takter på Lottotävlingen förvisso. En annan vi inte sett så mycket av är Helen Hoffman. Touren är inte gjord för henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in