Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Det bästa med TdS är att Jonna Sundling struntade i spektaklet för att istället hålla sig till gammalt beprövat Guldrecept.
Jag har inga som helst tveksamheter.Jonna Sundling kommer att vara i sedvanlig storform när det är dags för OS tävlingar.
Hon kan komma att vinna 4 OS Guld.Hon har gett sig själv optimala förutsättningar.
Hon är och förblir favorit att försvara OS Guldet från Beijing 22 på individuell sprint.Hon ingår naturligtvis som veritabel nyckelindivid både i sprintstafett samt traditionell dito,där hon ensam bärgade VM Guldet åt SWE i Trondheim.
Sundling kommer dessutom att bli livsfarlig i Skiathlon.Är Jonna med inför upploppet så vet vi var Guldet kommer att hamna.Inte ens Jessie Diggins har en janne i detta trovärdiga scenario.
Jonna Sundling är bäst.Det har hon varit hela decenniet och Kristine Stavås Skistad står inför ny demolering för öppen ridå.
Vissa individer tippar alltid emot Sundling.De lär sig aldrig.
Jag tänker som du gör vad gäller Sundlings fyra klara guldchanser. Hon vet vad som krävs för att vara som bäst i mästerskap, och förhoppningsvis blir hon oemotståndlig i tävlingarna i februari. Ebba Andersson är också väldigt kapabel när det gäller att vara som bäst när det gäller som mest. Frida Karlsson kan också prestera sitt bästa när de tyngsta kraftmätningarna på en säsong äger rum.
Och jag hoppas verkligen att Moa Ilars höga nivå håller in över OS.
Poromaa är en utpräglad mästerskapsåkare. Anger kommer säkert till OS i mycket god form. Myhlback får visa vad han förmår i morgon.
Det kan bli ett bra svenskt längd-OS. Diggins får gärna sin sista säsong briljera i TdS, men i OS tycker jag hon kan nöja sig med ett par medaljer av annan valör än guld.