2026-01-01, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcyRunkle
Ja men vad i hela världen gör hon? Jag har både bättre teknik och är snabbare än det där och så är jag sämst på längd 🫣😊
Skistads metod att lägga sig längst fram, dra ned tempot och köra en spurt i 70 meter funkar i sprint men lite sämre i 20 km…
Citera
2026-01-01, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Sedär ja. Efter ett par lopp med sämre skidor så tröttnar Frida och hintar faktiskt om det. Det finns alltså en gräns för hur länge de håller tyst
Ja, nog är väl nog till slut.
Citera
2026-01-01, 13:45
Medlem
Citat:
Sedär ja. Efter ett par lopp med sämre skidor så tröttnar Frida och hintar faktiskt om det. Det finns alltså en gräns för hur länge de håller tyst
Lite märkligt att Frida skyller på dåliga skidor men att Ilar tyckte att hennes skidor var fantastiska, låter lite som loser-mentalitet…
Citera
2026-01-01, 13:46
Medlem
Metallharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Lite märkligt att Frida skyller på dåliga skidor men att Ilar tyckte att hennes skidor var fantastiska, låter lite som loser-mentalitet…

Ilar åker inte Fischer
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline

De har ju olika material
Citera
Medlem
rainbowias avatar
Kommentatorerna är dåligt pålästa om maxtiden. Idag Teo, igår Jonas.

Börjar KSL tappa form?
Citera
2026-01-01, 13:48
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Kommentatorerna är dåligt pålästa om maxtiden. Idag Teo, igår Jonas.

Börjar KSL tappa form?

Teo får väl fråga frugan.
Citera
2026-01-01, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Pengar. Min teori är att Diggins dopat sig de senaste åren för att maxa prispengar under sina sista år på touren, då har tds varit en viktig inkomstkälla. Att hon misslyckades just på VM kan jag inte förklara, jag vet bara att hennes förvandling är otrolig och väldigt ovanlig.

Går ju tyvärr inte jämföra tider år från år i skidåkning, men jag tror mest på att konkurrensen blivit sämre, inklusive hur vissa åkare väljer formtoppar. Samt att det åks/åkts på banor som passar Diggins. Tror hon var bättre för några år sedan, men det går som sagt inte mäta.
Citera
2026-01-01, 13:50
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriksen82
Pengar. Min teori är att Diggins dopat sig de senaste åren för att maxa prispengar under sina sista år på touren, då har tds varit en viktig inkomstkälla. Att hon misslyckades just på VM kan jag inte förklara, jag vet bara att hennes förvandling är otrolig och väldigt ovanlig.

Diggins har minskat i vikt de sista åren. Tänderna är större (nej de ser bara större ut när ansiktet smalnar av) kroppen mindre och hon pallar mer än hon någonsin gjort tidigare i den tuffa körningen.
Utför har hon behållt sina styrkor som hon alltid haft.
Citera
2026-01-01, 13:51
Medlem
Metallharrys avatar
Känns som även Ebba hintar om kukskidor?
Citera
2026-01-01, 13:52
Medlem
Citat:
Diggins har minskat i vikt de sista åren. Tänderna är större (nej de ser bara större ut när ansiktet smalnar av) kroppen mindre och hon pallar mer än hon någonsin gjort tidigare i den tuffa körningen.
Utför har hon behållt sina styrkor som hon alltid haft.

Ja, håller med. Hon har blivit en otroligt komplett skidåkare de sista två-tre åren. Psyket, utförstekniken och att hon är genomtränad efter så många år på toppen gör att hon är svårslagen totalt sett.
Citera
2026-01-01, 13:53
Medlem
rainbowias avatar
Några sprinters borta så vi räknar inte bort Stadlober och Ebba att kvala in på sprinten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in