Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
Nu lät du bli att svara på precis allt relevant i mitt inlägg. Det handlade om moraliska grundvärderingar.
Målsäganden har uttryckt en önskan om sex genom att frivilligt delta i det och låta bli att lämna sängen.
Jag har aldrig påstått att det är ok att ta sig friheter mot grovt berusade tjejer. Varför känner du behov av att hitta på saker och låtsas att andra tycker så?
Men du tycker vad jag förstår då att det är ok att kvinnor tar sig friheter mot grovt berusade män? Det är skillnad?
Den moraliska grundvärderingen i detta är att den dömde inte hörsammat ett flertal nej. Han erkänner dessutom att han hört dessa nej och därmed har han medvetet fortsatt antasta henne.
Grundläggande är att man själv alltid bär ett ansvar för sitt handlande. Berusad eller ej, det är inget frikort från ansvar.
Kvinnan har även lämnat sin egen bostad för att freda sig mot mannen. Hur anser du då att hon bär ansvaret för mannens handlingar.
Din senaste punkt är ju bara en bisarr fantasi. Tror du på fullaste allvar att det kryllar av kvinnor som smyger runt och letar efter drängfulla män att suga av?
Känner du några tjejer över huvud taget?