Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 00:54
Medlem
FrokenSnusks avatar
Inte konstigt att det är röd varning. Full storm i Gävle. Blåser och snöregnar som fan.
Senast redigerad av FrokenSnusk Idag kl. 01:03.
Citera
Idag, 01:27
Medlem
Där jag bor så har det kommit ungefär en meter snö. Det blåser ganska kraftigt och plogbilarna jobbar på..men det hinner blåsa ut mer snö på vägarna. Inte så mycket trafik men av de bilar som jag sett har väldigt många stått längst vägkanten. Själv blev jag fast 2 gånger ikväll och nattpersonal åkt i diket (hemtjänst). Körde verkligen försiktigt. Stundvis kunde man inte se en meter framför sig.
Citera
Idag, 01:27
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Att SMHI har som syfte att sprida propaganda snarare än förmedling och rapportering av vädret.
Din typ är så jävla tröttsam. Varnar de är det propaganda. Varnar de inte är det inkompetens och samhällets förfall.
Citera
Idag, 02:24
Medlem
tantrs avatar
Var lite oväder i stockholm, kom en del snö. Nu regnar det bort dock XD
Citera
Idag, 02:52
Medlem
Fortfarande ingen fara i Sandviken
Helt normalt snöfall, inga konstigheter
Citera
Idag, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fokin69
Fortfarande ingen fara i Sandviken
Helt normalt snöfall, inga konstigheter

Vi bor strax utanför Gävle och har fått 50 cm blötsnö, men det snöar fortfarande. Går inte att åka till jobbet just nu (inte plogat än).
Citera
Idag, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Men Stockholm för helvete är ju inte med i den röda varningen SMHI har gått ut med.

Men lik förbannat ska stockholmare alltid ha en åsikt.
Jag var i Gävle -98, en stockholmare hade inte överlevt 20 minuter då.
Citera
Idag, 05:33
Medlem
Firat nyår i Skåne och är kvar här ett par dagar till och det blåser riktigt kraftigt samtidigt som det är kallt och regnar. Riktigt ruskigt
Citera
Idag, 06:08
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du har en övertro på att folk ska lyssna på diktat från staten. Det bästa är att folk tittar på vädret och utgår från det. SMHI:s prognoser är ofta riktigt dåliga och deras varningar likaså. Exempelvis missade de helt ovädret i september där järnvägen i Ådalen spolades bort.

Min idé är att se människor som vuxna att ta ansvar för sina göranden och låtanden.
Uppenbarligen så är det många som behöver hjälp att hålla sig hemma för att inte försvåra för de som måste fram, typ räddningstjänst, ambulans, polis mm.
Citera
Idag, 06:13
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Men lik förbannat ska stockholmare alltid ha en åsikt.
Jag var i Gävle -98, en stockholmare hade inte överlevt 20 minuter då.
Jo det finns en del som tror att Stockholm = Hela Sverige.
Tråden handlar om den röda varningen som är ett område norr om Gävle men ändå finns det idioter som inte fattar det och sitter i områden som INTE ör med i SMHI:s varning och gnäller om att det inte snöar speciellt mycket.

Hade röda varningen varit för Stockholm hade många säkert dött då de förlitar sig på att allt är fullständigt lugnt.
Ja som du skriver, många hade inte överlevt ett riktigt allvarlig väder.
Citera
Idag, 06:48
Medlem
Detta är ingen oväder att rapportera om för ''röd varning''. Helt vanlig vinterväder!

Absolut ingenting kommer att hända!
Citera
Idag, 07:13
Medlem
Thunderwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Jo det finns en del som tror att Stockholm = Hela Sverige.
Tråden handlar om den röda varningen som är ett område norr om Gävle men ändå finns det idioter som inte fattar det och sitter i områden som INTE ör med i SMHI:s varning och gnäller om att det inte snöar speciellt mycket.

Hade röda varningen varit för Stockholm hade många säkert dött då de förlitar sig på att allt är fullständigt lugnt.
Ja som du skriver, många hade inte överlevt ett riktigt allvarlig väder.
Tyvärr har du nog rätt i att storstadsbor ibland räknar med att "Ingen fara å färde, för just utanför mitt fönster ser det bra ut!" Men skämt åsido, jag upplever att stadsbor, även i halvstora städer, inte förbereder sig lika väl på vad som skulle kunna hända, eftersom det inte händer lika ofta. När stan väl blir insnöad så att bussen inte kan gå och de inte kan skotta fram bilen, eller strömmen går (vilket händer nån gång även inne i stan!) så tar mjölken slut eller har de inga batterier till transistorradion - om de ens har en transistor - och sitter och fryser när fjärrvärmen strejkar. För ja, fjärrvärmen inne i stan kan strejka! Det har jag varit med om när det var -25º och kapaciteten på fjärrvärmeverket var för klen. Och det hade inte varit kul om jag inte hade haft kupévärmare att ta fram. Utanför stadsgränsen tänker man mer på eventuella svårigheter. Antagligen för att det händer oftare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in