2026-01-01, 23:18
Medlem
Flaskpostenss avatar
Han sparade förmodligen könsorganen och bröst för att använda på sig själv eller äta upp. Precis sett klart Ed Gein serien och blivit inspererad. Går ihop med hans fascination för obduktion av kvinnliga könsorgan.

Ni hörde det först här.
Citera
2026-01-01, 23:19
Medlem
solstrålars avatar
Så tror ni Vilma är nöjd? Jag menar, han fick leva ut sin fantasi och har förstört hela sitt liv för 1,5 dagars skoj i hans värld. Undrar om han planerade detta, och att han tycker det gått enligt plan?

Skulle så gärna vilja förstå hur han tänker. Planerade han att åka fast? Han klarade ju sig knappt ens 2 dagar efter brottet. Allt jobb och utbildning som lastbilschafför, han har enligt utsago till och med varit "duktig och driven" som en krögare sa.

Vad var poängen med att ens satsa på en karriär för att sedan styckmörda en slumpvald person på gatan? Jag tror det jag försöker säga är att även i hans sjuka värld av fantasier, har väl inte detta riktigt gått så bra? Han fick ett otroligt kort fönster av det han gjorde och nu sitter han inlåst och även om han kommer ut och hoppar mordanklagelesen lär han leva i skräck hela sitt liv att någon dödar honom.

Tror ni han planerade detta, är nöjd med utfallet? Även på en Robin Vilma skala tycker jag det hela inte ens är särskilt genomtänkt. Han fick ju inte ens tid till sitt sjuka nöje mer än max 1 dag? Och nu massa permanent stress med åtal och sitta inne och inte kunna göra något av värde. Förstår inte ens hur han har tänkt...
Senast redigerad av solstrålar 2026-01-01 kl. 23:21.
Citera
2026-01-01, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Jätte intressant inlägg!

Hur reagerade du när du fick reda på att han var misstänkt i detta fallet?

Hur upplevde du hans föräldrar?

Hur är relationen till hans bror? (Robins relation till hans bror)

Är han intelligent? Alltså typ har han lätt för att lära? Bra på matematik?

Om du har fler bilder på honom får du gärna bifoga

Jag svarade med ett långt inlägg men verkar som att texten försvann. Ny på flashback så vet inte om jag svarat rätt, jag gör ett nytt försök, orkar inte skriva samma långa text igen.

Under skolgången kan jag inte minnas att jag pratat med honom, men man visste ju vem han var.
När han jobbade på macken snackade man ju lite med han då vi båda gick i samma grundskola.

1, Kidnappningen 2019: Tidigt i förloppet var det en del som inte trodde att det var han. Minns att en vän hade en teori om att tjejerna kanske hade snattat eller något på macken och att Robin sedan konfronterat dem och att något tumult uppstod. Jag tyckte det lät trovärtigt. Senare i förloppet fick man ju reda på att han var misstänkt för barnporr osv. Då började man ju fatta att var mer störd än vad man tidigare trott. Efter man läste FUP så var det ju klart att han var störd. Skulle säga att han var bra på att gömma sin sjuka sida. nästan som ett dubbelliv. Men återigen kände inte honom så vet inte hur han var runt andra. Med tanke på de sökningar som gjordes på hans dator i samband med kidnappningen så är det klart att detta varit en önskan hos han länge, så ingen förvåning att han skulle kunna utföra ett styckmord.

2. hade ingen uppfattning kring föräldrarna. 2019 gick ju snacket ute på ön. Kom då fram att föräldrarna (främst mamman) hade dåligt rykte runt stenhamra. söp mycket, mycket piller också. har för mig att hon hade nån kristen psykos också.

3. Ingen uppfattning. Brodern sågs tyckligen ofta drogpåverkad kring stemhamra. han dömdes även nån gång för narkotikabrott(har för mig amfetamin)

4. Uppfattade han som normalbegåvad. nu i efterhand har jag fått uppfattnignen att han var väldigt intelligent när det gäller vissa ämnen, flygplan, paintball verkar vara stora intresen sedan barnspelen och tror att han kan mycket om de. han ville vid nått tillfälle bli polis.

För övrigt kan jag tilläga att under tiden som han var misstänkt för kidnappningen 2019 så tog han ner alla sina bilder på facebook och la upp bilder och profilbild på polisbilar. Verkar som att han ville provocera. "Trolla" verkar han tycka om. absolut ingen slump att han har bilder på germanwing samt namnet vilma andersson.

efter fängelsetiden hade lokalbefolknignen på ekerö stenkoll på vart han befann sig. en person dömdes även för olaga hot eller nått liknande mot familjen. bodde hos farmor efter fängelsetiden.

blev ett långt inlägg detta med hehe
Citera
2026-01-01, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Var har du läst att polisen inte undersökte stugan när mgm var på jobbet?
Är säker på att ingen polis visste någonting i tid de är de som blir förödande
Citera
2026-01-01, 23:20
Medlem
Ska bli spännande och se ifall man kommer respektera Mys familjs önskan om att inte sprida bilder på henne på manifestationen på Sergels torg. Tror snarare att vänsterfolket är i fullgång med att göra studentplakat med bilder på både My och Annica..
Citera
2026-01-01, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Först måste det väl visas att bilen orsakat döden och kommer man så långt kommer hammaren och eventuellt matchande skador in i bilden.
Finns det tecken på att hon ströps eller hamrades ihjäl kommer saken i ett annat läge. Då blir det säkert livstid.
Citera
2026-01-01, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Så tror ni Vilma är nöjd? Jag menar, han fick leva ut sin fantasi och har förstört hela sitt liv för 1,5 dagars skoj i hans värld. Undrar om han planerade detta, och att han tycker det gått enligt plan?

Skulle så gärna vilja förstå hur han tänker. Planerade han att åka fast? Han klarade ju sig knappt ens 2 dagar efter brottet. Allt jobb och utbildning som lastbilschafför, han har enligt utsago till och med varit "duktig och driven" som en krögare sa.

Vad var poängen med att ens satsa på en karriär för att sedan styckmörda en slumpvald person på gatan? Jag tror det jag försöker säga är att även i hans sjuka värld av fantasier, har väl inte detta riktigt gått så bra? Han fick ett otroligt kort fönster av det han gjorde och nu sitter han inlåst och även om han kommer ut och hoppar mordanklagelesen lär han leva i skräck hela sitt liv att någon dödar honom.

Tror ni han planerade detta, är nöjd med utfallet? Även på en Robin Vilma skala tycker jag det hela inte ens är särskilt genomtänkt. Han fick ju inte ens tid till sitt sjuka nöje mer än max 1 dag? Förstår inte ens hur han har tänkt...

Han kanske inte har tänkt så mycket. Har du tänkt på det?
Citera
2026-01-01, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Jätte intressant inlägg!

Hur reagerade du när du fick reda på att han var misstänkt i detta fallet?

Hur upplevde du hans föräldrar?

Hur är relationen till hans bror? (Robins relation till hans bror)

Är han intelligent? Alltså typ har han lätt för att lära? Bra på matematik?

Om du har fler bilder på honom får du gärna bifoga

har nog alla gamla skolkataloger någonstans. kanske kan leta upp de imorgon och posta om det finns intresse
Citera
2026-01-01, 23:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymbysweden
Är säker på att ingen polis visste någonting i tid de är de som blir förödande

Varför är du säker, synsk eller har du något konkret att dela med dig?
Citera
2026-01-01, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar

Tror ni han planerade detta, är nöjd med utfallet? Även på en Robin Vilma skala tycker jag det hela inte ens är särskilt genomtänkt. Han fick ju inte ens tid till sitt sjuka nöje mer än max 1 dag? Förstår inte ens hur han har tänkt...
Varför skulle han köra flera mil för att gräva ner kroppsdelar i en skog ifall han planerade att åka fast? Ifall han planerade att åka fast, varför sket han inte i att dra till jobbet? Då skulle han ju haft mer tid med kroppen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Morfadern är född 1944. Han är jättekänd i Rättvik och Vikarbyn.
Vem? Näringsliv?
Undra om han var med i uppväxten
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThrowTransVilma
Jag svarade med ett långt inlägg men verkar som att texten försvann. Ny på flashback så vet inte om jag svarat rätt, jag gör ett nytt försök, orkar inte skriva samma långa text igen.

Under skolgången kan jag inte minnas att jag pratat med honom, men man visste ju vem han var.
När han jobbade på macken snackade man ju lite med han då vi båda gick i samma grundskola.

1, Kidnappningen 2019: Tidigt i förloppet var det en del som inte trodde att det var han. Minns att en vän hade en teori om att tjejerna kanske hade snattat eller något på macken och att Robin sedan konfronterat dem och att något tumult uppstod. Jag tyckte det lät trovärtigt. Senare i förloppet fick man ju reda på att han var misstänkt för barnporr osv. Då började man ju fatta att var mer störd än vad man tidigare trott. Efter man läste FUP så var det ju klart att han var störd. Skulle säga att han var bra på att gömma sin sjuka sida. nästan som ett dubbelliv. Men återigen kände inte honom så vet inte hur han var runt andra. Med tanke på de sökningar som gjordes på hans dator i samband med kidnappningen så är det klart att detta varit en önskan hos han länge, så ingen förvåning att han skulle kunna utföra ett styckmord.

2. hade ingen uppfattning kring föräldrarna. 2019 gick ju snacket ute på ön. Kom då fram att föräldrarna (främst mamman) hade dåligt rykte runt stenhamra. söp mycket, mycket piller också. har för mig att hon hade nån kristen psykos också.

3. Ingen uppfattning. Brodern sågs tyckligen ofta drogpåverkad kring stemhamra. han dömdes även nån gång för narkotikabrott(har för mig amfetamin)

4. Uppfattade han som normalbegåvad. nu i efterhand har jag fått uppfattnignen att han var väldigt intelligent när det gäller vissa ämnen, flygplan, paintball verkar vara stora intresen sedan barnspelen och tror att han kan mycket om de. han ville vid nått tillfälle bli polis.

För övrigt kan jag tilläga att under tiden som han var misstänkt för kidnappningen 2019 så tog han ner alla sina bilder på facebook och la upp bilder och profilbild på polisbilar. Verkar som att han ville provocera. "Trolla" verkar han tycka om. absolut ingen slump att han har bilder på germanwing samt namnet vilma andersson.

efter fängelsetiden hade lokalbefolknignen på ekerö stenkoll på vart han befann sig. en person dömdes även för olaga hot eller nått liknande mot familjen. bodde hos farmor efter fängelsetiden.

blev ett långt inlägg detta med hehe
Förstår vad du menar men alla som har Barnp på datorn är inte pedofiler, först har du kanske varit en som jagar en pedofilhärva och av den anledningen har du bilderna. Eller så är du server host och tjänar pengar på att alla på forumet har sina bilder hos dig, alltså allt är inte hugget i sten som folk tror här tänk utanför boxen ni är för bekväma med enkla teorier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in