Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-01, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThrowTransVilma
Jag svarade med ett långt inlägg men verkar som att texten försvann. Ny på flashback så vet inte om jag svarat rätt, jag gör ett nytt försök, orkar inte skriva samma långa text igen.

Under skolgången kan jag inte minnas att jag pratat med honom, men man visste ju vem han var.
När han jobbade på macken snackade man ju lite med han då vi båda gick i samma grundskola.

1, Kidnappningen 2019: Tidigt i förloppet var det en del som inte trodde att det var han. Minns att en vän hade en teori om att tjejerna kanske hade snattat eller något på macken och att Robin sedan konfronterat dem och att något tumult uppstod. Jag tyckte det lät trovärtigt. Senare i förloppet fick man ju reda på att han var misstänkt för barnporr osv. Då började man ju fatta att var mer störd än vad man tidigare trott. Efter man läste FUP så var det ju klart att han var störd. Skulle säga att han var bra på att gömma sin sjuka sida. nästan som ett dubbelliv. Men återigen kände inte honom så vet inte hur han var runt andra. Med tanke på de sökningar som gjordes på hans dator i samband med kidnappningen så är det klart att detta varit en önskan hos han länge, så ingen förvåning att han skulle kunna utföra ett styckmord.

2. hade ingen uppfattning kring föräldrarna. 2019 gick ju snacket ute på ön. Kom då fram att föräldrarna (främst mamman) hade dåligt rykte runt stenhamra. söp mycket, mycket piller också. har för mig att hon hade nån kristen psykos också.

3. Ingen uppfattning. Brodern sågs tyckligen ofta drogpåverkad kring stemhamra. han dömdes även nån gång för narkotikabrott(har för mig amfetamin)

4. Uppfattade han som normalbegåvad. nu i efterhand har jag fått uppfattnignen att han var väldigt intelligent när det gäller vissa ämnen, flygplan, paintball verkar vara stora intresen sedan barnspelen och tror att han kan mycket om de. han ville vid nått tillfälle bli polis.

För övrigt kan jag tilläga att under tiden som han var misstänkt för kidnappningen 2019 så tog han ner alla sina bilder på facebook och la upp bilder och profilbild på polisbilar. Verkar som att han ville provocera. "Trolla" verkar han tycka om. absolut ingen slump att han har bilder på germanwing samt namnet vilma andersson.

efter fängelsetiden hade lokalbefolknignen på ekerö stenkoll på vart han befann sig. en person dömdes även för olaga hot eller nått liknande mot familjen. bodde hos farmor efter fängelsetiden.

blev ett långt inlägg detta med hehe
Förstår vad du menar men alla som har Barnp på datorn är inte pedofiler, först har du kanske varit en som jagar en pedofilhärva och av den anledningen har du bilderna. Eller så är du server host och tjänar pengar på att alla på forumet har sina bilder hos dig, alltså allt är inte hugget i sten som folk tror här tänk utanför boxen ni är för bekväma med enkla teorier
Citera
2026-01-01, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Jo, om det är en IPhone går det, vilket vi redan vet från bild på My att det var. Så ja, och jo.

Jag var osäker på fabrikat men är det en IPhone så stämmer det. Man har nog inga problem med att få info direkt från Apple heller i sånna här fall.
Citera
2026-01-01, 23:24
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora

Nu tog det 6 år men under den tiden hann han dessutom frontalkrocka en taxi med flit, tror vi kan va rätt säkra på att han gjorde det med flit faktiskt.

Ur Expressen:

Citat:
Den andra bilen var en taxibil som utförde färdtjänstuppdrag åt en äldre kvinna.

– Innan olyckan skedde, sekunder innan, såg jag bara att den där bilen körde mot mig, berättade taxiföraren senare i polisförhör.

Citat:
I förhör påstod sig 26-åringen ha minnesluckor från smällen – men han hävdade ändå att det var taxiföraren som hade kört över i fel körfält.

Tre vittnen har beskrivit hur den vita bilen, alltså den du körde, körde i motsatt körfält, vad har du att säga om det? frågade förhörsledaren.

– Det har jag svårt att tro, svarade 26-åringen.

Trots flera vittnesmål åkte han bara på dagsböter för vållande till kroppsskada och vårdslöshet i trafik.

Han borde ha dömts för mordförsök!
Citera
2026-01-01, 23:25
Medlem
Citat:
Jag svarade med ett långt inlägg men verkar som att texten försvann. Ny på flashback så vet inte om jag svarat rätt, jag gör ett nytt försök, orkar inte skriva samma långa text igen.

Under skolgången kan jag inte minnas att jag pratat med honom, men man visste ju vem han var.
När han jobbade på macken snackade man ju lite med han då vi båda gick i samma grundskola.

1, Kidnappningen 2019: Tidigt i förloppet var det en del som inte trodde att det var han. Minns att en vän hade en teori om att tjejerna kanske hade snattat eller något på macken och att Robin sedan konfronterat dem och att något tumult uppstod. Jag tyckte det lät trovärtigt. Senare i förloppet fick man ju reda på att han var misstänkt för barnporr osv. Då började man ju fatta att var mer störd än vad man tidigare trott. Efter man läste FUP så var det ju klart att han var störd. Skulle säga att han var bra på att gömma sin sjuka sida. nästan som ett dubbelliv. Men återigen kände inte honom så vet inte hur han var runt andra. Med tanke på de sökningar som gjordes på hans dator i samband med kidnappningen så är det klart att detta varit en önskan hos han länge, så ingen förvåning att han skulle kunna utföra ett styckmord.

2. hade ingen uppfattning kring föräldrarna. 2019 gick ju snacket ute på ön. Kom då fram att föräldrarna (främst mamman) hade dåligt rykte runt stenhamra. söp mycket, mycket piller också. har för mig att hon hade nån kristen psykos också.

3. Ingen uppfattning. Brodern sågs tyckligen ofta drogpåverkad kring stemhamra. han dömdes även nån gång för narkotikabrott(har för mig amfetamin)

4. Uppfattade han som normalbegåvad. nu i efterhand har jag fått uppfattnignen att han var väldigt intelligent när det gäller vissa ämnen, flygplan, paintball verkar vara stora intresen sedan barnspelen och tror att han kan mycket om de. han ville vid nått tillfälle bli polis.

För övrigt kan jag tilläga att under tiden som han var misstänkt för kidnappningen 2019 så tog han ner alla sina bilder på facebook och la upp bilder och profilbild på polisbilar. Verkar som att han ville provocera. "Trolla" verkar han tycka om. absolut ingen slump att han har bilder på germanwing samt namnet vilma andersson.

efter fängelsetiden hade lokalbefolknignen på ekerö stenkoll på vart han befann sig. en person dömdes även för olaga hot eller nått liknande mot familjen. bodde hos farmor efter fängelsetiden.

Verkade han ha haft någon framgång med tjejer?
Citera
2026-01-01, 23:25
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Är det verkligen så att han tagit Wilmas namn? Varför stavar hand inte Vilma det med W? Mordet på Wilma är ju ett svartsjukemord och inte ett lustmord som i det här fallet. Håller med om att det är obehagligt att han får samma namn, men jag fattar inte varför man skulle välja just de mordet. Det finns ju andra mord som påminner med om hur han fungerar.
styckning. Hon blev ju också styckad. Huvudet ittades inlindat i folie, i en resväska i garderoben. Om han skulle ha exakt sammma namn så skulle inte han dyka upp när man googlar. Han är narcissist och inte helt dum heller. Därav W. Men sjuk som få.
Citera
2026-01-01, 23:26
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Innerfoder
Ska bli spännande och se ifall man kommer respektera Mys familjs önskan om att inte sprida bilder på henne på manifestationen på Sergels torg. Tror snarare att vänsterfolket är i fullgång med att göra studentplakat med bilder på både My och Annica..

Det vore riktigt hemskt. De och hela spektaklet borde stoppas.
Citera
2026-01-01, 23:26
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Jag var osäker på fabrikat men är det en IPhone så stämmer det. Man har nog inga problem med att få info direkt från Apple heller i sånna här fall.
Jag är osäker på hur lätt det är för polisen att få ut info från Apple, men om det är lätt hoppas jag verkligen detta var ett av de första stegen polisen tog. Tyvärr kan vi inte ens vara säkra på att de ens gjort detta.
Citera
2026-01-01, 23:27
Medlem
Citat:
Jag är osäker på hur lätt det är för polisen att få ut info från Apple, men om det är lätt hoppas jag verkligen detta var ett av de första stegen polisen tog. Tyvärr kan vi inte ens vara säkra på att de ens gjort detta.
Apple är nästan omöjlig att få information ifrån den ska skickas in
Citera
2026-01-01, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Ganska lik de som står vid Tärnstigen.
Bilden är tagen aug 2024

https://www.google.com/maps/@59.2403957,17.6178604,3a,75y,6.33h,74.77t/data=!3m7!1e1!3m5!1socdybKfgvtCOkYvv-JH3HQ!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1 %2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D9 00%26h%3D600%26pitch%3D15.227047511324386%26panoid %3DocdybKfgvtCOkYvv-JH3HQ%26yaw%3D6.333940847856596!7i16384!8i8192?ent ry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MTIwOS4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

Bilden tagen för 1 år sedan garanterat samma Volvo v70 observera västarna på stolarna. Inte säker men tror jag läst i tråden att han kört omkring med såna, lekt polis
Citera
Medlem
Citat:

Intressant. Fanns det någonting överhuvudtaget som indikerade att han var transsexuell? Vad som helst, även om det bara är uppenbart så här i efterhand.
Citera
Medlem
Citat:
Så tror ni Vilma är nöjd? Jag menar, han fick leva ut sin fantasi och har förstört hela sitt liv för 1,5 dagars skoj i hans värld. Undrar om han planerade detta, och att han tycker det gått enligt plan?

Skulle så gärna vilja förstå hur han tänker. Planerade han att åka fast? Han klarade ju sig knappt ens 2 dagar efter brottet. Allt jobb och utbildning som lastbilschafför, han har enligt utsago till och med varit "duktig och driven" som en krögare sa.

Vad var poängen med att ens satsa på en karriär för att sedan styckmörda en slumpvald person på gatan? Jag tror det jag försöker säga är att även i hans sjuka värld av fantasier, har väl inte detta riktigt gått så bra? Han fick ett otroligt kort fönster av det han gjorde och nu sitter han inlåst och även om han kommer ut och hoppar mordanklagelesen lär han leva i skräck hela sitt liv att någon dödar honom.

Tror ni han planerade detta, är nöjd med utfallet? Även på en Robin Vilma skala tycker jag det hela inte ens är särskilt genomtänkt. Han fick ju inte ens tid till sitt sjuka nöje mer än max 1 dag? Och nu massa permanent stress med åtal och sitta inne och inte kunna göra något av värde. Förstår inte ens hur han har tänkt...

Det korta svaret är att han tycker risken för straff väger mindre än behovet av makt, kontroll eller njutning. Men nu tror jag inte han är nöjd alls. Gissningsvis var hans liv redan piss innan han åkte dit, vilket också var en anledning till att han gjorde vad han gjorde.
Citera
2026-01-01, 23:29
Medlem
Mangelinas avatar
Jaha. Här har vi Sveriges avvigsida - alla livstidsdömda. Lista på alla sjuka hjärnor, varav fler ändå är ute på våra gator. En jeppe har huggit hela 215 gånger!?! Jag orkar knappt räkna till 215

Märkbart är också - ja, nu sparkar jag in öppna dörrar - att en bråkdel är sk. svenska

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/Rxr9pa/har-ar-de-som-sitter-inlasta--pa-livstid
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in