Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-01, 22:24
Medlem
Den mest normala bilden jag sett av honom. Bra med någon med god lokalkännedom i tråden, det har jag väntat på.
Citat:
Ursprungligen postat av ThrowTransVilma
Tar 3 dagar att aktivera ett flashback konto... därför bidrar jag med info så sent. iallafall, gick i grundskola (ej samma klass) som V*lma. Gick i träkvista skolan på Ekerö. Läst på diverse nyhetssidor om folk i hans närhet som påpekar att han varit skum o skev länge.

Jag delar inte denna uppfattning. Under skolgången uppleve jag honom som normal. Ingenting direkt som stack ut. Träffade denna kille ofta på cirkle K o snackade en del med han. Åter igen ingenting som stack ut.

Kidnappningen 2019 blev en chock att det var just han. Mycket snack ute på ön efter detta. Ingen som trodde att han var kapabel till det, då han alltid gav ett gott intryck på macken.

Det mesta som jag känner till om snubben har redan framkommit i tråden. Minns att han hängde mycket med C***** från sin klass. För övrit minns jag att det var väldigt få tjejer i deras klass, (2-4 st). Han gick sedan tekninsk linje på gymnasiet, så antar att han ej haft mycket tjejer runt sig under uppväxten.

Vet ej om postat tidigare men här är en bild från 9ans skolfoto på han.
https://imgur.com/a/robin-s-bb-hjert-vilma-andersson-Jh1IuKx
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det är ovanligt att polisen begär akut förtur hos NFC vid försvinnande. Förutom buntband, hörlurar och hammare i handske tänker jag att polisen haft annan info som pekade mot aktuell gm. Denna info borde då inkommit fredag förmiddag.
Förmodligen enormt mycket blod vid idrottsplatsen för de kunde inte veta vem GM var innan
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Vilket styrker teorin om att GM skall ha blivit bortskrämd av den numera avskrivne MGM2 som råkade befinna sig precis där kring då brottet förmodas ha skett. Och vi vet ju att polisen var och sökte vid sjön Uttran, kan det ha varit så att GM gjorde ett stopp där av någon anledning, och att BO:s telefon pingade senast där? Jag tänker att GM kanske stannade just för att muddra BO:s fickor, som aldrig hanns med i Rönninge.

Eller så slogs BO medvetslös i Rönninge, men vaknade någonstans på vägen innan Uttran. GM inser att han aldrig kommer lyckas få henne obemärkt in i stugan, så han bestämmer sig för att slå ihjäl henne där istället.

Vad tror ni? Varför var polisen intresserade av Uttran?

Kan vara så, eller så finns det vittnen som sett en bil där vid Uttran på avvikande tid och som har tipsat polisen.

Jag tror att han dumpade något vid Uttran innan han begav sig till jobbet, det var mörkt då.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Vilket styrker teorin om att GM skall ha blivit bortskrämd av den numera avskrivne MGM2 som råkade befinna sig precis där kring då brottet förmodas ha skett. Och vi vet ju att polisen var och sökte vid sjön Uttran, kan det ha varit så att GM gjorde ett stopp där av någon anledning, och att BO:s telefon pingade senast där? Jag tänker att GM kanske stannade just för att muddra BO:s fickor, som aldrig hanns med i Rönninge.

Eller så slogs BO medvetslös i Rönninge, men vaknade någonstans på vägen innan Uttran. GM inser att han aldrig kommer lyckas få henne obemärkt in i stugan, så han bestämmer sig för att slå ihjäl henne där istället.

Vad tror ni? Varför var polisen intresserade av Uttran?
100% skenmanöver
Citera
2026-01-01, 22:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonymbysweden
Spara tid

Varför och hur sparar det tid?
Citera
2026-01-01, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Tror jag inte, NFC var avgörandet enligt mig, de åker till bostaden ingen bil där, fortsätter till arbetsplatsen, jackpott! Gps puckar bilen lite smidigt och saken är biff
De visste inte var kroppen och var han bodde
Citera
2026-01-01, 22:26
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThrowTransVilma
Tar 3 dagar att aktivera ett flashback konto... därför bidrar jag med info så sent. iallafall, gick i grundskola (ej samma klass) som V*lma. Gick i träkvista skolan på Ekerö. Läst på diverse nyhetssidor om folk i hans närhet som påpekar att han varit skum o skev länge.

Jag delar inte denna uppfattning. Under skolgången uppleve jag honom som normal. Ingenting direkt som stack ut. Träffade denna kille ofta på cirkle K o snackade en del med han. Åter igen ingenting som stack ut.

Kidnappningen 2019 blev en chock att det var just han. Mycket snack ute på ön efter detta. Ingen som trodde att han var kapabel till det, då han alltid gav ett gott intryck på macken.

Det mesta som jag känner till om snubben har redan framkommit i tråden. Minns att han hängde mycket med C***** från sin klass. För övrit minns jag att det var väldigt få tjejer i deras klass, (2-4 st). Han gick sedan tekninsk linje på gymnasiet, så antar att han ej haft mycket tjejer runt sig under uppväxten.

Vet ej om postat tidigare men här är en bild från 9ans skolfoto på han.
https://imgur.com/a/robin-s-bb-hjert-vilma-andersson-Jh1IuKx

Jätte intressant inlägg!

Hur reagerade du när du fick reda på att han var misstänkt i detta fallet?

Hur upplevde du hans föräldrar?

Hur är relationen till hans bror? (Robins relation till hans bror)

Är han intelligent? Alltså typ har han lätt för att lära? Bra på matematik?

Om du har fler bilder på honom får du gärna bifoga
Citera
2026-01-01, 22:27
Medlem
Ok tack för tipset, kollar det

Citat:
Ursprungligen postat av Aceofcups
Tips sök efter GrevenFB och läs han sammanfattningar så får du grymt bra info.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Fördelen är att de då kan locka ut honom att agera i panik genom att vara upptagna på en annan plats. Span följer efter.

Vet inte vad som sant & inte men Samnytt skrev ju att polis ville se vad han gjorde & lokalisera honom (via hans mobil).

Så om de har fått klart för sig att hon är död (& det visste dom) vill de givetvis hitta alla kroppsdelar. Och alla kroppsdelar fanns kanske inte i stugan?
Mordplatsen var kanske inte stugan så de hoppades han skulle återvända dit?
Annan bevisning de tyckte de behövde?

Sen tidsaspekten: de vill ta honom så snabbt som möjligt & inte vänta hur länge som helst.
Hur vet dem om hon är död ens? De visste ingenting
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
100% skenmanöver

Förkara varför?

Motivera istället för att klottra en oneliner eller klottra på ditt kylskåp.
Citera
Medlem
Aja, åklagaren får vara nöjd med brott mot griftefrid. Mordet säkrar åklagaren inte. Ni läste det här först.
Citera
Medlem
Vad är orginal källan till bilderna när han bär på varor ur lastbilen? ska vara tagna 2024
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Okp1aw/sag-vilma-andersson-leverera-mat-till-kafe-efter-mordet

Vart kommer dessa bilder ifrån?
https://imgur.com/a/ZXNGqTK

Någon nämde tinder förut. Stämmer det? finns det mer skärmdumpar av tinder profilen? kommer bilderna någon annan stans ifrån?

Har någon förundersökningen samt dom kring trafikolyckan 2022 (dom kom 2024)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in