Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-01, 19:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Locka ut GM/få en reaktion, de fick dom...
De ville ha honom vid liv och tagen på bar gärning helst om de hade stormat bostaden så kanske de hade slutat som boden

Varför skulle polisen behöva storma bostaden?

Jag tror inte att du läste vad jag postade, kan du slå hål på nedanstående innan du svävar iväg?

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Möjligen kan det ha gått till på följande vis i stora drag.

Mördaren avskiljer huvudet från kroppen i syfte att snarast undanröja dödsorsaken. Förpackar kroppen i en avfallssäck och gömmer under en stuga. Huvudet läggs i bilen och han kör till jobbet.

Polisen kommer till stugan och hittar kroppen när den misstänkte är på jobbet. Polisen förstår att det är den försvunna kvinnan man hittat men kan inte bekräfta innan identifiering.

Polisen är angelägen om att huvudet hittas och spärrar därför inte av fyndplatsen i syfte att den misstänkte inte skall ana att han är avslöjad i det fall han återvänder till stugan. Polisen har dock span på stugan.

Polisen följer den misstänkte och tar honom på bar gärning när han gräver ner huvudet.

En uppmärksam kontakt jag har är inne på att fyndet vid Uttran som polisen undersöker och som ser ut att vara ett vitt bylte med lite gult och svart kan vara en avfallssäck från TelgeÅtervinning, en sådan säck finns på google maps bild på tomten.

Spekulativt kan fyndet bestå av dumpade kläder, verktyg, textil och annat som kan vara besudlat bevismaterial.

Ovanstående kan förklara varför polisen inte grep den misstänkte omgående och också att polisen inte riskerade kvinnans liv genom att inte gripa mannen direkt när man hittade honom.

Det kan också förklara uppgift i media att kvinnan återfanns på ort där mannen bor.
Citera
Medlem
K.Blomkvists avatar
Här kör Vilma ut mat – grips strax efteråt
Fångad på film vid kaféet Misstänkt för mord

https://www.aftonbladet.se/

https://tv.aftonbladet.se/video/394171/vilma-levererar-mat-timmar-foere-gripandet

Sorry, 3:a på bollen
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Men dom tog en stor risk.
De lät en misstänkt mördare och en farlig person ränna runt i 10 timmar.
Ren och skär tur att han inte dödade fler.
Njä de hade span när GM var på jobbet ända fram tills kvällen inte helt osannolikt att de gps puckat hans bil när de var förbi hans jobb. Då kan de ha legat 1km bakom honom på bilvägen, han hade ingen jävla susning att de var bakom honom hela tiden
Citera
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Jag har ingen betydelse vad du eller de andra säger du jag säger bara som det fungerar det här det är alltid Rådmannen som bestämmer.
Nämndemännen har visst det en plats. Men den kommer aldrig någonsin att komma över domarens. Han skall tillsammans med nämnde männen kommer överens om vad de tycker ska bli en fällande dom eller en friande dom.

Märker domaren att det kan bli onödigt tjafs på grund av att gärningsmannen till exempel är en utlänning och det sitter en Sverigedemokrat som bråkar med en kommunist eller vänsterpartist.
Då är det rådmannen beslut som gäller och han kör över de båda nämndemännen.

Och sedan var du eller andra tycker det rör inte mig i ryggen jag bara säger som det var här där och då jag var aktiv.

Och när det gäller själva skuld frågan i detta fallet så är jag som sagt beredd lägga en slant för att det blir en fällande dom.

Ni andra som tjafsar om hen enbart blir tex fälle för brott mot gravfriden och frias från mord verkar helt bortse från DNA träffarna på brottsplatsen. Samt alla köp och internet surfande på morbida saker kommer detta vägas in och de kommer döma gm för även more.

Jag är glad att du inte sitter som nämndeman längre, för att skriva som du gör när du vet vilka beviskrav det finns för fällande dom är skrämmande.

Jag, som en helt vanlig Svensson, skulle aldrig få för mig att skriva så självsäkert som du när vi inte har en susning om vilken bevisning som faktiskt finns.
Citera
2026-01-01, 20:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Loco1214
Det finns väl ingen som har bekräftat vart snubben blev gripen? Det står att han blev gripen ca 6 mil från Rönninge station? Det är 63 km från stationen till Uttran. Varför tror man att det är en manöver från Polisen?
De är inte 63km till uttran från stationen
Citera
2026-01-01, 20:01
Medlem
Det var 2023 han arbetade där. Nu var det Menigo i Årsta, han förberedde och körde ut frukt och grönt till restauranger i Stockholmsområdet.
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmyror
Han jobbade väl på Tysslinge åkeri?
Vad för arbets uppgifter hade han där?
Om han körde lastbil eller maskin så bör han jobbat med återvining.
Tysslinge åkeri har även en återvinings central.
Ett bra ställe och dumpa saker på?
Citera
2026-01-01, 20:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det är ovanligt att polisen begär akut förtur hos NFC vid försvinnande. Förutom buntband, hörlurar och hammare i handske tänker jag att polisen haft annan info som pekade mot aktuell gm. Denna info borde då inkommit fredag förmiddag.
Tror jag inte, NFC var avgörandet enligt mig, de åker till bostaden ingen bil där, fortsätter till arbetsplatsen, jackpott! Gps puckar bilen lite smidigt och saken är biff
Citera
2026-01-01, 20:02
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Njä de hade span när GM var på jobbet ända fram tills kvällen inte helt osannolikt att de gps puckat hans bil när de var förbi hans jobb. Då kan de ha legat 1km bakom honom på bilvägen, han hade ingen jävla susning att de var bakom honom hela tiden
Så han kunde inte gjort en favoriter i repris och frontalkrockat nån random menar du?
Han hade span på sig, han var inte radiostyrd!
Citera
2026-01-01, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Men dom tog en stor risk.
De lät en misstänkt mördare och en farlig person ränna runt i 10 timmar.
Ren och skär tur att han inte dödade fler.

Dom skuggade nog honom och hade full koll på vad han pysslade med på jobbet
Citera
2026-01-01, 20:04
Medlem
Snygg kille, men ser ut som en häxa som ”tjej”
Citera
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad skulle fördelen för polisen vara, vad kunde uppnås med denna skenmanöver?
Fördelen är att de då kan locka ut honom att agera i panik genom att vara upptagna på en annan plats. Span följer efter.

Vet inte vad som sant & inte men Samnytt skrev ju att polis ville se vad han gjorde & lokalisera honom (via hans mobil).

Så om de har fått klart för sig att hon är död (& det visste dom) vill de givetvis hitta alla kroppsdelar. Och alla kroppsdelar fanns kanske inte i stugan?
Mordplatsen var kanske inte stugan så de hoppades han skulle återvända dit?
Annan bevisning de tyckte de behövde?

Sen tidsaspekten: de vill ta honom så snabbt som möjligt & inte vänta hur länge som helst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det mest logiska är det du skriver. Men hittades inte hammare i handsken? Jag tolkar det som han trätt på handsken på hammaren. Och varför gör man det? Dämpa slaget, undvika blodspillan eller undvika dna på hammaren är det jag kommer på.

Ja jag har också läst här i tråden att handsken satt på hammaren. Det är otroligt mycket att gå igenom men har inte hittat källan till att hammaren fanns i en handske. Tror absolut i sådan fall att det bör vara för att skydda hammaren från dna både från sig själv samt BO vid slag med eventuellt blodvite. Planen var ju troligtvis inte att lämna kvar något alls på platsen. Något annat jag undrar är själva kidnappningen, som jag förstår skedde den på Tallsätravägen 13 vid en pumpstation är detta bekräftat? Kan en bil stå gömd där? Eller har GM kört efter henne sen valt att köra på BO alternativt köra upp bredvid hoppa ut och attackera? Jag tänker på de olika scenarion om han kör upp jämsides samtidigt som han bromsar in hoppar ut med hammare i hand eller fickan låter klumpigt men det ger ändå en möjlighet till reaktion hos offer att både skrika och springa. Alternativt har han kört på henne för att få henne ur spel gått ut och fortsatt attacken med hammaren och in i bilen med svårt skadad/medvetslös BO. Eller tredje kan han ha parkerat bakom denna pumpstation och väntat in henne sen gått upp bakom attackerat med hammaren dragit in henne bakom pumpstationen in i bilen. Det är väl ändå en stor risk att bli upptäckt? Kan han helt enkelt närmat sig henne på annat sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in