Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 22:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JulietteHas
Nej då stämmer inte. Dom hävde avspärrningarna 22.15, det minns jag väl eftersom jag reagerade att dom spärrade av runt 19 och var klara 22.15 vilket är extremt kort tid om man har hittat något. Uttran var avledning för att få honom att agera och tro att kusten är klar
Exakt. Han var superfucked eftersom han hade span, de kanske tillochmed hann gps pucka hans bil
Då kan de ligga 500m-1000 m bakom hans bil och chilla
Citera
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Nej för är hon styckad så kan dom inte rädda livet på henne oavsett. Då är det bästa att vänta ut honom och fånga på bar gärning

Borde dom inte ha gripit honom direkt han kom hem i så fall? Innan han åkte ut i skogen?
Citera
Medlem
Citat:
Nej för är hon styckad så kan dom inte rädda livet på henne oavsett. Då är det bästa att vänta ut honom och fånga på bar gärning

Precis. Nu kan han inte neka till grovt gravfridsbrott och har oerhört mycket svårare att försöka ljuga sig fri från inblandning i mordet också, även om han säkerligen kommer försöka på 845 olika sätt. Men med tanke på hans intelligens, som verkar ganska låg, så tror - hoppas! - jag inte att detta håller. Det borde finnas såpass mycket teknisk bevisning för att utesluta annan gärningsperson.
Citera
2025-12-31, 22:03
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Polisen såg spår av styckningen när dom gjorde husrannsakan tidigare under dagen, samtidigt som han var stressad på jobbet? Hade han kroppsdelarna med till jobbet? Annars borde väl polisen rimligen ha spärrat av huset direkt vid upptäckt av död kropp?
Finns ingen husrannsakan förens efter gripet, eller har du källa på det?
Allt tyder på att de grep han i skogen sen blev de husrannsakan
Citera
2025-12-31, 22:04
Medlem
Citat:
Borde dom inte ha gripit honom direkt han kom hem i så fall? Innan han åkte ut i skogen?

De ville såklart fånga honom när han hanterade kroppen. Ju mer de har på honom desto bättre. Nu gjorde han sig aktivt av med bevis, det hade de inte kunnat gripa honom för om han bara gick runt hemma i huset och kroppen låg, säg under altanen, i en bil, gömd utomhus etc.
Citera
2025-12-31, 22:04
Medlem
Förvånat mig att ni inte fortsatt sökandet på ev GM 2, han kanske döms till Grovt GRAVFRIDSBROTT för de kan finnas mer DNA från andra alternativa gärningsmän
Citera
2025-12-31, 22:05
Medlem
Citat:

”Vem har planterat en kropp i mitt hem, nån försöker sätta dit mig för dom vet om att jag är dömd för annat grovt brott”
Citera
2025-12-31, 22:06
Avstängd
Jag fick prata i mobil när jag satt i häktet dock bara med advokat men man har ju hört att vissa lyckas smuggla in de ena och de andra, speciellt på anstalt, men jag tror vilma har sekundbevakning just pga självmordsrisk(?)
Citera
2025-12-31, 22:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jag fick prata i mobil när jag satt i häktet dock bara med advokat men man har ju hört att vissa lyckas smuggla in de ena och de andra, speciellt på anstalt, men jag tror vilma har sekundbevakning just pga självmordsrisk(?)

Det sista får vi hoppas.

Jag och säkert ungefär 4763345 i detta landet vill ha en fällande dom så vi får ta del av en FUP.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymbysweden
Förvånat mig att ni inte fortsatt sökandet på ev GM 2, han kanske döms till Grovt GRAVFRIDSBROTT för de kan finnas mer DNA från andra alternativa gärningsmän

Vem skulle detta vara menar du? 45-åringen är släppt och helt fri från misstankar. Kroppen och alla platser (bostäder, bilar m.m.) har säkert inte hunnit analyseras färdigt än för att hitta eventuellt mer DNA. Görs detta kan någon mer såklart gripas, men det verkar ju inte som att det är någon mer inblandad. Det brukar det väl sällan vara i fall som dessa som är ett resultat av någons sjuka fantasier?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Och mörkt och kallt och jävligt. Det är en urusel idé.
Komigen, de finns något som heter pannlampa eller ficklampa, lik vill man inte ha hemma
Citera
2025-12-31, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Precis. Nu kan han inte neka till grovt gravfridsbrott och har oerhört mycket svårare att försöka ljuga sig fri från inblandning i mordet också, även om han säkerligen kommer försöka på 845 olika sätt. Men med tanke på hans intelligens, som verkar ganska låg, så tror - hoppas! - jag inte att detta håller. Det borde finnas såpass mycket teknisk bevisning för att utesluta annan gärningsperson.

Det som är så bra nu är att oavsett vad som händer i rätten kommer han aldrig kunna gömma sig i sverige igen för alla medier har slagit upp hans bilder på förstasidorna och granskat öppet hela hans liv. Även om han skulle komma ut nån gång kommer han spendera rsten av livet med att se sig över axeln
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in