Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-01, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Det vanliga är att man gör om ett brott.
När väl en tröskel är passerad.
Det finns några få av dem, som är verkligt farliga.
Vissa måste låsas in, och medicineras tills de dräglar, för att de öht ska kunna vistas i någorlunda humana institutioner.
(Går inte in på diskrepans psykisk sjukdom/personlighetsstörning. Men samhället måste skyddas. )
Nej, det är tvärtom rätt ovanligt. Sexualbrott av den här typen ligger på 5-10% risk. Nu finns det andra faktorer som talar för att risken med honom ökar, men generellt är risken inte så hög som man tror.

Men nu lär han dömmas till livstid, allt annat är orimligt. Överlagt lustmord och återfallsförbrytare. Han är ju sjukt farlig. Hoppas det blir en lagändring så att man kan hålla inne så här farliga människor när man har det svart på vitt.
Citera
2026-01-01, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lumen99
Polisen har ännu inte hittat något mordvapen i Rönninge-fallet, ett avgörande hål i åklagarens beviskedja som gör henne sårbar. DNA och fingeravtryck finns visserligen på både kroppsdelar och beslagtagna redskap som kniv och såg, vilket tydligt binder den misstänkta till styckningen. Men utan direkta spår på offrets hals eller annat dödande område saknas det avgörande sambandet som bevisar själva mordhandlingen. Därmed vilar mordåtalet på indirekta indicier, tidslinjer och omständigheter snarare än på konkret teknisk bevisning. Gripandet med kroppsdelar i beslag säkrar i sig bevis för gravfridsbrott och trolig styckning, men vägen till fällande dom för mord kräver att åklagaren kan styrka dödandet bortom rimligt tvivel. Mycket tyder på att hon därför lutar sig mot den pågående rättspsykiatriska undersökningen, ett riskfyllt grepp särskilt då den misstänkta tidigare klarat en RPU utan anmärkning. Om mordvapnet förblir oupptäckt kan fallet stanna vid grov misshandel eller dråp; styckningen, hur brutal den än är, räcker inte hela vägen till ett mordfällande.

Lät du ai formulera det där? Låter så. Vadå DNA på redskap osv? Det är ju inget polisen gått ut med.

Det är ju en jätteskillnad mot da Costa fallet! Hon var ju prostituerad och rörde sig i farliga sammanhang. Här har man en misstänkt något dygn efter och mycket att gå på. Da Costa är ju fortfarande olöst. Detta lär lösas om det inte redan kan räknas som löst. Jag tror absolut inte att han kommer undan. Det faktum att man lät den här dåren få möjligheten att begå detta brott efter vad han tidigare gjort och den riskprofil som fanns är ju sjukt jobbigt för polisen och rättssamhället skulle jag säga. De kommer inte att låta den här personen komma ut igen, det är jag tämligen säker på. Något kommer de spärra in honom för.
Senast redigerad av Grantoppen2 2026-01-01 kl. 22:24.
Citera
2026-01-01, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daskicker
Enligt kidnappningen av 10 åringen som han planerat att våldta så är han definitivt attraherad och sexuellt driven mot det kvinnliga könet.
Även i hans dejting profil så stod det att han föredrog kvinnor och män som gjort om sig till kvinnor.

Tror personligen att hans plan var att våldta, döda, våldta igen, stycka och till sist begrava.
Allt detta skulle han även filma.
Tycker all info från utredningen om kidnappningen tyder på att detta är han MO och fetisch.

Vi vet inte med säkerhet om han står bakom den profilen dock, jag är tveksam.
Citera
2026-01-01, 22:14
Medlem
Tar 3 dagar att aktivera ett flashback konto... därför bidrar jag med info så sent. iallafall, gick i grundskola (ej samma klass) som V*lma. Gick i träkvista skolan på Ekerö. Läst på diverse nyhetssidor om folk i hans närhet som påpekar att han varit skum o skev länge.

Jag delar inte denna uppfattning. Under skolgången uppleve jag honom som normal. Ingenting direkt som stack ut. Träffade denna kille ofta på cirkle K o snackade en del med han. Åter igen ingenting som stack ut.

Kidnappningen 2019 blev en chock att det var just han. Mycket snack ute på ön efter detta. Ingen som trodde att han var kapabel till det, då han alltid gav ett gott intryck på macken.

Det mesta som jag känner till om snubben har redan framkommit i tråden. Minns att han hängde mycket med C***** från sin klass. För övrit minns jag att det var väldigt få tjejer i deras klass, (2-4 st). Han gick sedan tekninsk linje på gymnasiet, så antar att han ej haft mycket tjejer runt sig under uppväxten.

Vet ej om postat tidigare men här är en bild från 9ans skolfoto på han.
https://imgur.com/a/robin-s-bb-hjert-vilma-andersson-Jh1IuKx
Citera
2026-01-01, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChickenChaser
Men det är väl ändå lite konstigt hur pappan försvarade och hotade folk som spred sonens dom? Klart som satan att folk ville dela med sig så inte fler barn kunde drabbas. Att sida med en förövare som planerat att kidnappa en 10-åring med buntband och silvertejp är helt sjukt oavsett familjeband. Tror inte många hade kunnat smälta det och stå upp för sitt barn i ett sådant fall. Men han gjorde.
Är väl säkert därför farsan är död
Citera
2026-01-01, 22:16
Medlem
PeterNosters avatar
Brodern Alex har skrivit på FB att han har två bröder, Adrian och Victor båda med annat efternamn än hans eget. Ett av efternamnen har lite norska vibbar. Dock ingen Robin men modern finns med.
Kan det vara att man drivit något slags fosterhem?

https://www.facebook.com/alex.sabbhjerth/about_family_and_relationships

Victor med norskt efternamn född 1997 finns på Ratsit men finns inte i folkräkningen 2000.
En man med det norska efternamnet finns i landet enligt folkräkningen och det står verkligen att han är född i Norge.

Men hur Victor kan vara bror med Alex är ju ett under då de är födda samma år.
Han kanske är "bror".
Citera
2026-01-01, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bra spanat.

Han har antagligen inte muddrat kvinnans fickor innan han flydde från platsen.
Vilket styrker teorin om att GM skall ha blivit bortskrämd av den numera avskrivne MGM2 som råkade befinna sig precis där kring då brottet förmodas ha skett. Och vi vet ju att polisen var och sökte vid sjön Uttran, kan det ha varit så att GM gjorde ett stopp där av någon anledning, och att BO:s telefon pingade senast där? Jag tänker att GM kanske stannade just för att muddra BO:s fickor, som aldrig hanns med i Rönninge.

Eller så slogs BO medvetslös i Rönninge, men vaknade någonstans på vägen innan Uttran. GM inser att han aldrig kommer lyckas få henne obemärkt in i stugan, så han bestämmer sig för att slå ihjäl henne där istället.

Vad tror ni? Varför var polisen intresserade av Uttran?
Citera
2026-01-01, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad skulle syftet med en sådan skenmanöver vara?
Spara tid
Citera
2026-01-01, 22:20
Medlem
esprit21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Jo, jag säger inte att han inte skulle startfras för det han har gjort, men att låsa in en 19-åring på livstid är ju ingen man bara gör. Pedofil är ju inte så ovanligt, men de allra allra flesta kan hålla det i styr. Det är faktist rätt få som lever ut de tankarna. Ser man på statistiken i porr, så är det verkligen ingen extrem udda fetisch.

Med dagens tekning borde man kunna hitta på en annan lösning, en som kommer bli extremt mycket billigare för samhället samt inte inkräkta så mycket på individen. Någon typ av fotboja med restriktioner kring hur man får röra sig ute. Inget 100% skydd, men ändå ganska bra.

Fast han var ju inte "bara" pedofil, han gick så långt i planeringen att han kidnappade ett barn och man fann buntband och andra saker avsedda för sexualbrott eller värre. Dessutom hade han googlat på hur man våldtar och söver ner någon och han samlade på både barnporr och snuff.

I bostaden bedömde polisen att han förberett något makabert för 10-åringen.. förmodligen hade han tänkt våldta och mörda även henne, kanske även stycka henne då jag vill minnas han även hade plastskynken förberedda för ändamålet. En sådan ska definitivt inte släppas ut någonsin det säger sig självt.

Att lagen prioriterar såna galningars mående framför deras offer och allmänhetens säkerhet är just det som är problemet, och inget säger att man inte "kan" låsa in en 19-åring längre än så. Förhoppningsvis blir det ändringar på det med skärpta straff och livstids förvaring av såna här individer när det bedöms skäligt.

Han kommer dömas mot sitt nekande och om det krävs kommer han förvaras på obestämd tid då han kommer anses vara en livsfara även framåt. Inte ens Sverige kommer vilja ge galningen ytterligare chanser att mörda andras barn igen om några år oavsett vad jurister och paragrafryttare säger. Mark my words, det här blir vändningen.

Vad hände förresten med den andra "gärningsmannen" som anhölls för medhjälp, är han helt avskriven från misstankarna? Har inte hört ett ord om det efter "Vilma" greps.
Senast redigerad av esprit21 2026-01-01 kl. 22:27.
Citera
2026-01-01, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av desinformeramera
Om han tagit henne till huset han hyrde (levande eller död) så borde väl tomtägare (som bodde i huset bredvid det R/V misstänktes hyra) varit bortrest? Och Robin bör ha haft kännedom om detta? För han är väl ej så dumdristig att han tar en kropp (eventuellt levande som kan göra oväsen) till ett litet hus med en granne några meter bort?
Nej det låter inte så smart snarare riskfyllt och dumdristigt. Men BO kan ju redan ha varit död eller satt ur spel på andra sätt medvetslös, bunden med munkavel? Vet man om grannen har vart bortrest?
Citera
2026-01-01, 22:23
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Nja, det verkar vara delade meningar om han bytt kön juridiskt, för enligt krimfup har han tydligen gjort det?

Vad jag kan läsa mig till så är hans personnummer fortfarande manligt.
Citera
2026-01-01, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
1 Det heter husrannsakan, razzia är något annat.
2 Sluta idissla om något i Skåne som du har fastnat på. Det finns mer teknisk bevisning i detta fall.
3 Hon var vid liv kl 01.26, efter det är han bunden vid plats med sitt DNA.

Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Jo, jag säger inte att han inte skulle startfras för det han har gjort, men att låsa in en 19-åring på livstid är ju ingen man bara gör. Pedofil är ju inte så ovanligt, men de allra allra flesta kan hålla det i styr. Det är faktist rätt få som lever ut de tankarna. Ser man på statistiken i porr, så är det verkligen ingen extrem udda fetisch.

Med dagens tekning borde man kunna hitta på en annan lösning, en som kommer bli extremt mycket billigare för samhället samt inte inkräkta så mycket på individen. Någon typ av fotboja med restriktioner kring hur man får röra sig ute. Inget 100% skydd, men ändå ganska bra.

Vad i hela hisingen menar du för statistik? Finns ingen barnporr på porrsajter? Är du helt jävla väck?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in