Citat:
Ursprungligen postat av
Prax^
Skippar man patchen är det iofs inte en.jävel som tänker på vad det är. Då är det helt plötsligt bara baskläder.
Har kollat på SI nu. Bra grejer. Tänker också att jag ska sprätta av den där taggen på ärmen. Den känns fånigt. När jag ser personer med sån tänker jag att de är impotenta töntar som vill spela hårda.
Men och andra sidan är det mesigt att ta bort dom. Vi får se hur 40 krisen artar sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
mikkelberg
Jeans, alla funkar, personligen ingen fan av tajta, ser lite bonnigt ut
Timberland/Carheart- Kängor
https://www.stadium.se/sport/outdoor/skor/209145101/timberland.6-premium.dark-yellow
Timberland, Barbour eller Carheart jacka, bara och googla.
Skjorta!!! (lämna t-shirten hemma för när du spelar dataspel eller äter frukost)
Rutig funkar jämnt. Även Jeansskjortor funkar ihop med mkt.
Inte! Tunna skjortor med krage är så inte jag. Har ett gäng men använder det bara när jag måste ha kavaj på begravning eller bröllop.
Citat:
Ursprungligen postat av
brimfull
Köper allt på CareofCarl.
Där finns stil guider etc
Har kollat på det och köpt där förut men det är lite för preppy östermalm stekare. Visserligen bor jag här men det blir fel i huvudet på mig om jag såg ut som dom.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brunafingrarna
Enligt en användaren vid namnet ”Slemhog” är det Eton skjortor och Oscar Jacobsson som gäller, han är i fyrtioårsåldern, god ekonomi och god smak. Formellt, inte präktigt med en tydlig signal om klasstillhörighet, lite över framgångsrika knegare.
(FB) Bostadsmarknaden i Sverige just nu!
Tunna skjortor är för konsulter från 90-talet och tonårsstekare på 10-talet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Norrbagg79
Så kör outdoorstilen i stan också, tidlöst och bekvämt med lite urbana fjällräven, lundhags eller Haglöfskläder.
Vi bor ju i Norden för fan.
Ja det är ju vad jag egentligen vill - och jag gör det när jag är i huset utanför stan och när jag är ute i stan på fritiden. Men det funkar inte bara med det. Behöver outfit för arbete och krogen etc.
Citat:
Ursprungligen postat av
Perfecthairline
Du är troligtvis lite yngre än vad jag är och vi får helt enkelt tycka olika men på de arbetsplatser som jag har varit på så har till och med höga chefer sneakers och annat som kan uppfattas som casual, de flesta arbetsplatser har ingen klädkod längre. Oftast är det bara konsulter som kör kostym, vilket är förståeligt.
Kostym, kavaj och skjorta känns så ute. Det är för de som jobbar på bank och jurister.