2026-01-01, 15:37
Medlem
attack-titans avatar
Kvinnans reaktion är helt naturlig, och polisen och media borde sluta blåsa upp allvaret i örfilen, eftersom att kvinnan i själva verket blev djupt sårad och gav sin f.d. väninna en örfil.
Citera
2026-01-01, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Lagar och ramar finns, där behöver vi agera utifrån även när det anses som fel i mångas ögon ... Ibland önskar man att Sverige hade en jury som i i andra länder.

Med det sagt så finns brister så som att människor blir släppta även om de är hög risk för återfall av våld och dylikt (så som psychot som mördade och styckade nyligen), men lagen är lagen även om vi hatar den och finner den absurd ibland. Med större population och fler fall av absurda donar och dylikt så misstänker jag att en jury kommer bli nödvändigt i slutändan för att få bukt med sjuka domar.

Angående örfilen så förstår jag varför hon dömdes (erkännande) även om jag inte gillar utfallet. Sen att man inte har helheten är ju också en faktor som gör att vi kan tycka vad vi vill och då vill vi ha en rättegång och regler som tar hand om tankemödan.
Är inte TR nämndemän en jury och domare i ett så får du kanske förtydliga vad du menar?
Citera
2026-01-01, 15:42
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alanlissa87
Ligga är inte olagligt, att slå någon är det, konstigare än så är det inte.

Klart mannen har flyttat ihop med den nya, uppenbarligen vill han ju ha henne istället för den våldsamma tjejen.

Make love, not war.

Ja vi har alla olika uppfattning om
Moral och vad som är viktigt
Citera
2026-01-01, 15:50
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Du har en väldigt låg ribba för när våld och misshandel är acceptabelt.

Om det handlar om (icke påhittad) våldtäkt eller andra sjuka brott då anser jag att stryk förtjänas. Men det är inte olagligt att vänstra och knulla runt. Hon bör istället bara vara glad att hon slipper ha två falska människor omkring sig.

Själv skulle jag såklart anmäla varenda liten örfil och aldrig slå tillbaka. Det är ju självklart skadeståndspengar jag är ute efter hehe.
Skojar du? Jag tror att otrohet väcker några av de starkaste känslor man kan uppleva, tillsammans med dödsfall eller se sitt barn göra något fantastiskt. Om något av det värsta man kan uppleva räknas som "lågt" för dig så vet jag inte vad "högt" skulle vara.
Denna typ av känslor har en förmåga att "svämma över" hos många. Jag har för mig det i USA till och med räknas som en förmildrande omständighet i de fall man mördar sin partner/vännen när man ertappar dem i akten. Största delen av världen är överens om att ett så avskyvärt svek från någon man bryr sig så mycket orsaker väldigt stor smärta och har överssende om man ger utlopp för dessa känslor.

Nej, misshandel är inte rätt, men de flesta ser det som att maken/vännen startade denna misshandel och kvinnan därför iaf får slå tillbaks.
Citera
2026-01-01, 16:50
Medlem
Blaskas avatar
Hur kan man inte acceptera ett par örfilar eller ett kok stryk i den sitsen man själv skapat. Att sedan gå till polisen ovanpå det är helt absurt. Hoppas karma når henne.
Citera
2026-01-01, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvalaReflektioner
"Väninnan" från helvetet? Agerade GM moraliskt klandervärt givet omständigheterna?
GM hade all rätt att örfila horjäveln. Hon borde vara tacksam att det inte blev värre än så.

Domstolen var såklart på satanistens sida och dömde till hennes fördel. Vilka dömde i ärendet? Vem var åklagare?

Edit. Flera påstår att mannen har flyttat ihop med den så kallade väninnan. Han står dock ej skriven på hennes adress så stämmer verkligen det. Kanske har de redan gjort slut?
Senast redigerad av TJUVSVERIGE 2026-01-01 kl. 17:36.
Citera
2026-01-01, 18:12
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Själv skulle jag såklart anmäla varenda liten örfil och aldrig slå tillbaka. Det är ju självklart skadeståndspengar jag är ute efter hehe.

Det är för att du är en liten tönt. Den där Hanna förtjänade en örfil till 100% och hon blir dessutom ännu vidrigare när hon anmäler det.
Citera
2026-01-01, 18:23
Medlem
Månsans avatar
Kärringen som slogs är sannolikt en satkärring. Mannen kan ha lidit i åratal av hennes tjat, skrikiga röst, obildade uppträdande, dåliga ölsinne, bristande kroppshygien och massa andra saker som inte framgår. Ofta finns det fullt rimliga skäl när en man eller hustru väljer att gå vidare med ett nytt förhållande.
Citera
2026-01-01, 18:28
Avslutad
Att i detta fallet inte reagera och agera mer än med en örfil är beundransvärt! Folk dödar ju för mindre än så här. Jag tycker inte hon borde straffas för örfilen då omständigheterna som ledde fram till den är mer än beaktansvärda.
Citera
2026-01-01, 18:33
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Kärringen som slogs är sannolikt en satkärring. Mannen kan ha lidit i åratal av hennes tjat, skrikiga röst, obildade uppträdande, dåliga ölsinne, bristande kroppshygien och massa andra saker som inte framgår. Ofta finns det fullt rimliga skäl när en man eller hustru väljer att gå vidare med ett nytt förhållande.
Att gå vidare med ett nytt förhållande är inte det samma som att bedra sin partner/vän på kanske det värsta sättet möjligt. Hade mannen och vännen haft ryggrad hade dom avslutat sin relation med kvinnan innan dom påbörjade relationen med varandra.

För 200 år sedan låg ett ex och en f.d. polare typ sådär 3 dagar efter jag och mitt ex avslutat ett treårigt förhållande. Nu landade det hela i att jag lät hälsa min f.d. vän att njuta av mina sloppy seconds och vetskapen om att han kysser munnen jag sprutat i, men det hade lika gärna kunnat sluta i fysiskt våld om våra vägar korsats.
Senast redigerad av Teu 2026-01-01 kl. 18:37.
Citera
2026-01-01, 18:42
Medlem
För tidigt att Moralisera
Kvinnan kanske satt hemma och rökte braj och brydde sig inte nånting
Citera
2026-01-01, 19:52
Medlem
Håller inte med någon av er som kommenterat. Riktigt trashigt att slåss som kvinna (givetvis även man) Men nu pratar vi om en kvinna (!) Orsaken spelar ingen roll. Hon borde bara ha avslutat det lugnt och coolt och klippt med dom båda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in