Citat:
Ursprungligen postat av
StoreSvarte
Du har en väldigt låg ribba för när våld och misshandel är acceptabelt.
Om det handlar om (icke påhittad) våldtäkt eller andra sjuka brott då anser jag att stryk förtjänas. Men det är inte olagligt att vänstra och knulla runt. Hon bör istället bara vara glad att hon slipper ha två falska människor omkring sig.
Själv skulle jag såklart anmäla varenda liten örfil och aldrig slå tillbaka. Det är ju självklart skadeståndspengar jag är ute efter hehe.

Skojar du? Jag tror att otrohet väcker några av de starkaste känslor man kan uppleva, tillsammans med dödsfall eller se sitt barn göra något fantastiskt. Om något av det värsta man kan uppleva räknas som "lågt" för dig så vet jag inte vad "högt" skulle vara.
Denna typ av känslor har en förmåga att "svämma över" hos många. Jag har för mig det i USA till och med räknas som en förmildrande omständighet i de fall man mördar sin partner/vännen när man ertappar dem i akten. Största delen av världen är överens om att ett så avskyvärt svek från någon man bryr sig så mycket orsaker väldigt stor smärta och har överssende om man ger utlopp för dessa känslor.
Nej, misshandel är inte rätt, men de flesta ser det som att maken/vännen startade denna misshandel och kvinnan därför iaf får slå tillbaks.