Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 05:12
Avstängd
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är ingen teori, det är ett resonemang, sånt som intellektuella ägnar sig åt.
Låter inte speciellt intellektuelt att spekulera kring rena rövarhistorier
Bortom all rimmlig tvivel betyder inte att rätten behöver tro på vilka rövarhistorier som helst.
Citera
2025-12-31, 05:15
Avstängd
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kanske kan bli dråp istället för mord då, har han några diagnoser?
Varför då? Kan du ge nåt exempel på där man ändra brottrubricering pga att GM haft en diagnos?
Det låter ju helt bisarrt?
Citera
2025-12-31, 05:16
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
Det finns ingen FUP på mordet ännu, den får vi när det väcks åtal, det kan ta flera månader.
Jag har inte ens gått en vecka sedan Vilma-Robin blev gripen och My försvann.

Stäng av Capslock nu.

OT: Hahaha, fick mig ett skratt där. CAPSLOCK kan va svårt att avstå när man käkar piller/rökar på/dricker Red Bull...

On T: Angående FUP. I ett sådant här fall vill nog åklagare påskynda ärendet. Olaga hot, inbrott, cykelstölder, bajs från hundar etc får stå åt sidan som vanligt. Mediapådrag.

FUP kan nog finnas i mars!?

Vem vet?
Citera
2025-12-31, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jajeflar
Men varför måste alla skriva...? Finns det ingen självkritik överhuvudtaget.... Ingen bryr sig om vad DU tycker eller tänker. I just det här fallet, så spelar det ingen roll. DU AGERADE INTE!!!! ...jag ber om ursäkt för mitt utbrott... å backar tillbax i mitt hörn. Hick..
Det här är ett diskussionsforum. Vill man bara ha "det man vet" så räcker det med att läsa media, eller vänta på FUP:en.
Citera
2025-12-31, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
OT: Hahaha, fick mig ett skratt där. CAPSLOCK kan va svårt att avstå när man käkar piller/rökar på/dricker Red Bull...

On T: Angående FUP. I ett sådant här fall vill nog åklagare påskynda ärendet. Olaga hot, inbrott, cykelstölder, bajs från hundar etc får stå åt sidan som vanligt. Mediapådrag.

Vem vet?
Svårt att säga, men det kan ta ett tag. Styckmordet på Wilma Andersson exempelvis tog cirka 6 månader, skolattacken i Malmö likaså. Men vem vet, det kanske inte finns sådär jättemycket att sammanställa i just detta fall, hoppas.
Citera
2025-12-31, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn

Vem vet?

Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Svårt att säga, men det kan ta ett tag. Styckmordet på Wilma Andersson exempelvis tog cirka 6 månader, skolattacken i Malmö likaså. Men vem vet, det kanske inte finns sådär jättemycket att sammanställa i just detta fall, hoppas.

Enligt gårdagens häktningsframställan/Greven:

Citat:
Åtal ska vara väckt senast den 27 januari kl 11. (Grevens anm: kommer att förlängas fram till åtal om cirka 3-5 månader.)

Detta kommer förlängas, 1 månad är orimligt och kanske rent av rättsosäkert.
Tror att Hampus-Vilmas försvar kommer att vilja ha längre tid på sig, tror att Pedofil-Robins psyke kan kollapsa under förvaringen.
Henoms fängelsetid för överfallet på det lilla barnet hade gått allt annat än lugnt till.
Citera
2025-12-31, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mintdeo
En fråga, på diverse nyhetssidor skriver man att det finns en ”flyktfara”. Hur bedöms detta? Har han försökt? Eller bara antar man det?

Skulle nog mer påstå "fritagningsförsök".
Det finns väldigt mycket runt den här individen, som känns för organiserat, för att en ensam hemafrodit, skulle klara av allt själv.
Lägg till att Andersson verkar att ha kunnat jobba heltid och byta jobb, som andra byter underkläder samt lyckas skriva ansökningar om namnbyte och juridiskt kön.
Det greps två personer för människorov under det inledande dygnet, vem var den andre?
Citera
2025-12-31, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaffaman2
Skulle nog mer påstå "fritagningsförsök".
Det finns väldigt mycket runt den här individen, som känns för organiserat, för att en ensam hemafrodit, skulle klara av allt själv.
Lägg till att Andersson verkar att ha kunnat jobba heltid och byta jobb, som andra byter underkläder samt lyckas skriva ansökningar om namnbyte och juridiskt kön.
Det greps två personer för människorov under det inledande dygnet, vem var den andre?
Den andre är fullständigt friad från misstankar och släppt. Han råkade befinna sig på fel plats vid fel tillfälle.
Citera
2025-12-31, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lokalpatriot
Den andre är fullständigt friad från misstankar och släppt. Han råkade befinna sig på fel plats vid fel tillfälle.

Och ingen koppling till Andersson öht?
I så fall bra jobbat av polisen.
Misstänker att polisen har ett gott bevisläge och att de inte har varit naiva, när det kommer till initialt MGM.
De hade helt enkelt någon form av uppmärksamhet runt Andersson men hann inte agera, pga underbemanning i juletid.

Jag framhåller dock fortfarande att Andersson haft någon form av stöttning.
Har senaste halvåret bråkat med F-kassan.
Det har varit mer eller mindre på heltid.
Någon anhörig eller godtrogen "vän" har funnits med och varit administrativt stöd vad gäller könsbyte.
Förmodligen ovetande om Anderssons övriga intressen.
Citera
2025-12-31, 06:34
Medlem
Nu vaknar man upp till en ny dag och känner lika mycket sorg och ilska.

Tanke, är det så konventionellt att ha dödsstraff egentligen? Såna här personer ska inte gå runt bland andra människor. Att att avliva så pass sjuka personer bör vara vara helt naturligt och accepterat av samhället.

Såna här brott har skett förut och kommer ske igen. Gärningsmännen är kända sen tidigare och det har varnats från vården att dom är farliga. Ändå får dom röra sig fritt i samhället till det är dags för nästa vidriga överfall.
Citera
2025-12-31, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Jag är med dig, jag svarade bara på ett inlägg som menar på att ingenting tyder på att personen i fråga är WT.....

Detta var ett genomsnittligt inlägg av morsan:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1426834008490&set=pb.1762017722.-2207520000&type=3
Varför blanda in anhöriga ?
Citera
2025-12-31, 06:53
Medlem
Alits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Ser du inga risker med att detta enkla sätt att byta juridiskt kön missbrukas? Att t ex en våldtäktsman byter juridiskt kön till kvinna för att hans dröm är att vara omgiven av kvinnor som han kan dregla över och göra livet otryggt för?

Det är ju bara något du hittat på. Något som aldrig har hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in