2025-12-31, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Dom visste ingenting möjligtvis hade det i åtanke.
De var inte i hans hem förens efter gripet de står tillochmed i tidningen

Ja jag vet vad som står i tidningarna, men jag är övertygad om att polisen inte talar om i detalj hur de arbetar, det vore väl mer än katastrof om de faktiskt gjorde det? Inte skjuter de sig själva i foten liksom?
Så jag tror de visste mer än de berättar, det är min logik alla fall?
Citera
2025-12-31, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JulietteHas
Varför tänker du så?
För mig är det självklart att första platsen att leta efter någon är i dennes bostad. Om en misstänkt kidnappare inte öppnar när polisen knackar på då går dom in, inte backar man och återkommer senare och knackar på snällt igen. Om prio 1 var att hitta henne vid liv så är det självklart att dom gick in i bostaden så fort dom fick dna träff
För dig...
Tror att polisen tänker längre än så. Det finns en oerhört stor risk att personer röjer spår eller flyr om de får reda på att polisen letar efter dem. De visste vem de hade att göra med och agerar såklart så försiktigt de kan innan de med säkerthet kan gripa honom på den plats och tidpunkt då han omöjligt kan neka till inblandning i dådet. Han kan alltid neka till mord om de inte observerat att han dödat någon, men nu kan han i alla fall inte neka till inblandning vilket han heller inte gjort.
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Han har inte bytt kön, men han heter Vilma och då är det det vi ska kalla honom.

Han kallar sig Vilma, det är inte samma sak som att någon heter så. Jag hundra på att det inte står Vilka i hans ID-kort.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JulietteHas
Varför tänker du så?
För mig är det självklart att första platsen att leta efter någon är i dennes bostad. Om en misstänkt kidnappare inte öppnar när polisen knackar på då går dom in, inte backar man och återkommer senare och knackar på snällt igen. Om prio 1 var att hitta henne vid liv så är det självklart att dom gick in i bostaden så fort dom fick dna träff
Jag tror dom åkte dit och såg att bilen var borta. Sen åker de till arbetsplatsen de hade väl även lokaliserat hans lur och avlyssning m.m
Citera
2025-12-31, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Ja jag vet vad som står i tidningarna, men jag är övertygad om att polisen inte talar om i detalj hur de arbetar, det vore väl mer än katastrof om de faktiskt gjorde det? Inte skjuter de sig själva i foten liksom?
Så jag tror de visste mer än de berättar, det är min logik alla fall?
Kl 19 samma kväll som han greps nekar polisen till att ens ha en misstänkt.
Citera
2025-12-31, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Han kallar sig Vilma, det är inte samma sak som att någon heter så. Jag hundra på att det inte står Vilka i hans ID-kort.
Du vet att det går att byta namn utan att byta kön juridiskt.
Citera
2025-12-31, 22:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Sado
Är du helt jävla pantad? Släpp flaskan och kom in i matchen. Lär dig ordentlig svenska också. Klart som fan att man inte går ut med en ny rubricering före gripet så GM ser att man är henne på spåren.
Dom gick aldrig ut med nån rubricering. Undra vem som ska komma in i matchen.
Citera
2025-12-31, 22:57
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:

Då har du fel.
Citera
2025-12-31, 22:58
Medlem
Citat:
Om ni vill jämföra så är fakta att mellan 1991 till och med 2017 har det skett 43 identifierade fall, vilket innebär i snitt 1,5 styckmord per år.
https://www.sverigesradio.se/artikel/rattslakare-styckmord-har-blivit-vanligare-i-sverige

Det låter rimligt som förklaring att defensiva (transportstyckningar) har blivit vanligare.
Citera
2025-12-31, 23:00
Medlem
Kanske eftersom de ville att han skulle leda dom till kroppen först... han var huvudmisstänkt direkt när svar från NFC kom.

Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Kl 19 samma kväll som han greps nekar polisen till att ens ha en misstänkt.
Citera
2025-12-31, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Jo faktiskt. Har en bekant till mig som dessutom fick rätt stor glugg efter droganvändning.
Låter konstigt med tanke på att tändernas rötter sitter ju fast i käkbenet och kan omöjligt flytta på sig. Däremot kan man drabbas av tandlossning då sitter tänderna lösa och kan lossna.
Citera
2025-12-31, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KattenIorten
Kanske eftersom de ville att han skulle leda dom till kroppen först... han var huvudmisstänkt direkt när svar från NFC kom.
Ja självklart. Min poäng är att polisen inte sällan ljuger i media för att inte släppa viktig information som kan förstöra hela utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in