2025-12-31, 22:26
Medlem
66610s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Hur vet du detta?
Den information finns b.l.a i media såsom Expressen Aftonbladet..
Citera
2025-12-31, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JulietteHas
Jag uppfattar att dom på presskonferansen ville uttala sig vagt det var först när en reporter frågade som dom ens nämnde att hon var hittad. Gå inte för mycket på deras officiella uttalande, dom måste tänka på hur dom uttrycker sig mitt i en utredning
Ja som sagt det kommer fram i FUP.

Ska bli intressant...samtidigt som jag inte alls vet om jag vill ta del av vad som står där, får nästan mardrömmar av allt detta redan. Utredningsmässigt är det intressant att se hur polisen arbetar, men innehållet i vad som hänt gör mig rädd på riktigt.
Citera
2025-12-31, 22:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av anonymbysweden
Kan ju vara en till som dödade eller gjorde sexuella handlingar, hoppas de kan bevisa allting verkar otroligt spänt
I nuläget endast en GM och de lär visa sig sen, ingen är lika sjuk som denna GM så utgår att de inte finns nån annan
Citera
2025-12-31, 22:28
Medlem
Nån som kan svara på om kräket hade bytt kön juridiskt också eller hade han bara tagit ett tjejnamn o klädde ut sig?

Spännande utifrån vilken anstalt han kan tänkas hamna på… eller rättspsyk kanske…
Citera
2025-12-31, 22:28
Medlem
Mindbusinesss avatar
Om ni vill jämföra så är fakta att mellan 1991 till och med 2017 har det skett 43 identifierade fall, vilket innebär i snitt 1,5 styckmord per år.
https://www.sverigesradio.se/artikel/rattslakare-styckmord-har-blivit-vanligare-i-sverige
Citera
2025-12-31, 22:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 66610
Man har genomfört flertalet husrannsakningar på olika platser inklusive bostaden där man fann ytterligare kroppsdelar.
Man har inte suttit och väntat medan han var på jobbet.
Inte i bostaden där kroppen låg. De gjordes efter gripet
Citera
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Du är ju riktigt korkad. Han kördes till arresten och där finns endast böker. Allt tas ifrån dig

Han har kunnat ta sig tid att både läsa och skriva här i tråden om han haft lust innan han greps.
Citera
Medlem
Dirty.Harrys avatar
Exakt. Jag minns debatten. Det var några mördare, våldtäktsmän osv som bara vårdades kortare tider och sen släpptes för att dom ansågs friska helt plötsligt och därmed färdigvårdade. Det var ett systemfel som man genom lagändringsr hade kunnat åtgärda. Istället så har många riktiga psykon fått fängelse istället. Vi ser resultat av det här nu. En jävla katastrof.
Make mental institutions great again 💪

Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
Lagen ändrades ju på 90 talet efter mediedrev så det blev betydligt svårare att döma någon till rättspsyk. Detta trots att du kan sitta resten av livet för rätt lindriga brott på rättspsyk. Du släpps inte ut förrän du anses frisk ex blivit av med tvångstankar om att Kidnappa och mörda. Vi har mängder med knäppskallar som dömts till fälgelse och är ute efter några år men som egentligen borde husera inom rättspsykiatrin. Det är lägre återfallsfrekvens bland rättspsykvårdade än bland de som dömts till fängelse.
Citera
Medlem
Matadhamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Ja ibland måste man chansa, polisen är smartare än oss, eftersom han var på jobbet och hon inte var där så kan man nog räkna ihop 1+1 vem fan lämnar ett levande kidnappningsoffer hemma? Stor risk att den kan ta sig loss och dra
Enda skälet måste väl iallafall vara att de säkrade spår och letade efter fler gärningsmän?

Polisen är knappast "smartare" än oss andra. Då hade de löst en bra mycket fler brott och helst innan unga kvinnor styckmördas efter att ha firat jul ute en kväll.

Om han var på jobbet borde de ändå ha gått in i hans bostad eller andra tillgängliga fastigheter för honom.

Räknade de med att hon var död så kan man ifrågasätta varför de inte hållit ögonen på honom bättre, särskilt då han begått två grövre brott redan innan.
Citera
2025-12-31, 22:30
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Han sitter troligen på Kronoberg, Sollentuna eller Huddinge/Flemingsberg

Han sitter i Flempan.
Citera
2025-12-31, 22:31
Medlem
Renotjoskens avatar
Ur artikel i dagens nyheter:

Citat:
Under den rättspsykiatriska undersökningen gav personen ett omoget intryck genom att ”ofta flamsa och vara glättig”, men ska inte ha visat några psykotiska tecken såsom påverkan av inre röster eller desorganiserat beteende.
26-åringen visade på en allmänintellektuell förmåga ”i genomsnittets nedre del”, men under undersökningen framkom inget stöd för någon neuropsykiatrisk funktionsnedsättning. Personen beskrevs dock ha en bristande empatisk förmåga och svårighet att sätta sig in i andras perspektiv.
”Exempelvis tror han inte att målsäganden har farit illa av gärningen och uppger att det inte framgår att barnen som skildras i övergreppsmaterial mår dåligt av det”
, står det i utlåtandet.

Vilken jävla idiot.. och intressant gärningsmannaprofil..
Off topic:
Det finns ett äldre kriminalfall som jag är särskilt intresserad av, där jag tycker gärningsmannen verkar vara av samma typ (på gränsen till förståndshandikappad och svårt att förstå andra människor); morden på Malmö östra sjukhus. ”Inkompetent, men farlig”

Är det fetalt alkoholsyndrom som orsakar denna typ av skräpmänniska? Trans-Robban ser absolut ut som exemplet i wiki-artikeln på ungen med de smala slöa ögonen.. ”Blepharophimosis” heter symtomet:
https://en.wikipedia.org/wiki/Blepharophimosis
Citera
2025-12-31, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Vad betyder det?
Man skiljer mellan defensiv och offensiv styckning. Defensiv har enbart som syfte att göra kroppen lättare att dölja/transportera/göra sig av med. Offensiv styckning innebär att styckningen är en njutning för mördaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in