2025-12-31, 16:13
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metallharry
Tycker det är lite osmakligt av Svan att försöka pressa Ribom på svar om vad som verkar vara privata anledningar till att hon haft ett kämpigt år. Är inte heller första gången han gör det.

Sjukdomskänning när hon vaknade så valde att stå över.

Obehaglig människa den där Svan.

Mellansäsong för Hennig. Tror inte hon är OS klar ens.
Citera
2025-12-31, 16:19
Medlem
Ski-entusiastens avatar
I USA er denne distansen noe de har erfaring med, og vane med å pace ( i motsetning til Eva Ingebrigtsen )
De hadde de beste skiene for en sjelden gangs skyld også, men det var bare velfortjent synes jeg, efter å ha måttet slite med materialet
i så mange viktige sammenhenger ift NOR-SVE. Uten ski-fordeler var det dessverre så at offensivitet ble brutalt straffet.

Selv om utøvere som Anger, visste om det, så hadde han ikke annet valg, enn å forsøke allikevel. Holder jo på han, og gledes over hvor
seriøst han jobber. Om man nu forsøker å finne noe positivt i dette jippoet, så overskygges det for min del av at Anger i dag,
sannsynligvis ble fratatt alle muligheter for å kjempe om en pallplass i TdS.
Citera
2025-12-31, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Hennig krashade efter Carls dopingfall?
Citera
2025-12-31, 16:22
Medlem
FNLSs avatar
Känns som 50 damer kunde åkt jämnt med Rucka om de fått chansen. Dahlqvist definitivt, Crusse troligen. Men allt är såklart glömt i februari.

Lisa Eriksson följer mall 1A för unga svenskor som kommer med sjukdom till Touren. Ser inte att det ska vända.
Senast redigerad av FNLS 2025-12-31 kl. 16:25.
Citera
2025-12-31, 16:25
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Känns som 50 damer kunde åkt jämnt med Rucka om de fått chansen. Dahlqvist definitivt, Crusse troligen.

Lisa Eriksson följer mall 1A för unga svenskor som kommer med sjukdom till Touren. Ser inte att det ska vända.

Men är det glömt i februari?
Citera
2025-12-31, 16:26
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Men är det glömt i februari?
Om inte förr
Citera
2025-12-31, 16:27
Medlem
utredare1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPORTNERD888
5km individuell start vill jag absolut se framöver. Vi behöver inte mer masstarter.
Ja det är ju egentligen en alldeles lagom lång distans, i varje fall om man själv skulle åka någon slags skidtävling. Motionsslingor brukar vara 3-4 km, så det blir som en dryg sådan. Åk ett varv så snabbt det går liksom..
Citera
2025-12-31, 16:27
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
USA dödar sporten med alla sina segrar 😉

Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
I USA er denne distansen noe de har erfaring med, og vane med å pace ( i motsetning til Eva Ingebrigtsen )
De hadde de beste skiene for en sjelden gangs skyld også, men det var bare velfortjent synes jeg, efter å ha måttet slite med materialet
i så mange viktige sammenhenger ift NOR-SVE.

Måste vara första gången USA vinner på både dam och herrsidan under samma dag väl?
I Minneapolis då Schumacher också vann förstörde ju Jonna festen.
Citera
2025-12-31, 16:39
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Måste vara första gången USA vinner på både dam och herrsidan under samma dag väl?
I Minneapolis då Schumacher också vann förstörde ju Jonna festen.
Ja, til min glede. Men der er jeg jo langt fra objektiv som du vet.

(PS. hun har jo fått en liten pause som avatar, og blitt erstattet av min hemma hos-jul, men kommer snart tilbake på sin hedersplass.
Håper jo å få henne hit neste jul og få både og, men det er vel å ønske seg for mye vil jeg tro )
Citera
2025-12-31, 16:45
Medlem
Citat:
Obehaglig människa den där Svan.

Jo, hon är OS-klar.
Citera
2025-12-31, 16:47
Medlem
Om vi kollar på jakten imorgon så har Diggins 50s ner till Slind, som sen har 10 till Ilar. Att Diggins ska hålla högre fart än Slind tror jag inte på, så det är oerhört viktigt att Moa rusar ikapp och sen återhämtar sig i ryggen.

Maja, Ribom och Stadlober kan bli en tredje klunga, men de har också en möjlighet att gå ikapp Ilar/Slind om inte Slind håller hög fart från start. Jag tror det är troligare att de faller tillbaks till den finska trion, där Niskanen har en möjlighet att vara lok men jag tycker inte hon har sett så vass ut i år.

Ebba är inte oceaner av tid bakom finskorna och jag tycker hon ska titta framåt och inte vänta på Karlsson/Weng men de sistnämnda bör komma ikapp tillsammans med den norska klungan. Efter 10 km tror jag 7-18 är i klunga, och inte otroligt det är 4-18. Jag tror på Ilar!

Om Diggins fortfarande har 50s eller mer till Slind efter i morgon är det bara att buga, hon är i toppform.
Citera
2025-12-31, 16:48
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Ja, til min glede. Men der er jeg jo langt fra objektiv som du vet.

(PS. hun har jo fått en liten pause som avatar, og blitt erstattet av min hemma hos-jul, men kommer snart tilbake på sin hedersplass.
Håper jo å få henne hit neste jul og få både og, men det er vel å ønske seg for mye vil jeg tro )

Kommer hon tillbaka med framsidan denna gång då?

Gott Nytt År
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in