Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Ja kvinnohat är det ju, men frågan är ju varför och vad som bottnar i hans förakt/hat mot just kvinnor?

Och det du tar upp här om han egentligen alltid varit gay eller kanske bi, kan det ju vara en möjlig orsak, om hans läggning tex inte accepterades av hans föräldrar, om de faktiskt märkte och anade eller rentav visste och förstod tidigt?
Men varför laddade han inte ner bilder på pojkar och män också i så fall? Skulle det kunna vara så sjukt att föräldrarna visste om att han laddade ner bilderna eller rentav uppmanade honom att göra det i försök att omvända honom? Och att deras förnekande och oaccepterade av honom som person, eskalerade till att de hatade sin egen son? Och deras hat och förakt mot honom, sen blev Robin/Vilmas självförakt och även riktat hat mot just kvinnor, för att han kände sig som en kvinna och inte fick vara det?
Någon uppmärksammande tidigare i tråden att han på foto hade örhönge redan som barn? Så om problemet bottnar sig i att han inte blev accepterad så kan väl problemen i så fall startat mycket tidigt? Finns nog många barn/tonåringar i samma situation som inte accepterats och mött motstånd, men ändå inte blivit hatiska och våldsamma? Så då kan man ju i så fall verkligen undra vad han skulle fått för extrem behandling under uppväxten om det handlar om att de inte accepterade honom och hans läggning och/eller behov att få vara kvinna?

Eller skulle det möjligtvis kunna vara hans egen starka förnekelse i unga år som fick så allvarliga stora konsekvenser?

Utifrån mammans fb så bör han ju varit accepterad av henne, så kanske inte alls ligger nåntung i detta att han inte varit accepterad av föräldrarna? Men vet någon hur relationen var med hans pappa?
OBS det är bara ren spekulation så ska inte tas som någon sanning öht!
Han kanske inte är pedofil egentligen. Kanske grundar det sig i något trauma från barndomen där han utvecklat hat mot flickor och sedan vill se på flickor som blir straffade.
Citera
2025-12-31, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Han hade ju tydligen dykt upp på jobbet. När de sedan följde efter honom kanske han hade delarna i bakluckan?

Är det känt vad han jobbade med?
Citera
2025-12-31, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Vad är triggern för oss som inte sett Ed Gein serien?

”Monster: The Ed Gein Story” på Netflix. Baserad på verkliga händelser som utspelade sig i USA i slutet av 40- och 50-talet. Seriemördaren Ed Gein tog livet av flera kvinnor, skändade deras kroppar och behöll delar av dem som ”souvenirer”. Han tycktes likt Robin-Vilma känna en sjuklig fascination/besatthet av kvinnokroppen.
Citera
2025-12-31, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palle-Kuling-
Nu senast på Menigo i Årsta där han dels förberedde frukt och grönt, dels distribuerade detsamma till restauranger runt om i Stockholm. En obehaglig kollega enligt källa (föga förvånande).
Citera
2025-12-31, 16:21
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KattenIorten
Det förändrar inte grundfrågan:
Du kan inte låsa in någon “för alltid” bara för att de är farliga – om de inte döms till en påföljd som tillåter det (t.ex. rättspsykiatrisk vård med SUP), eller om de inte begår nya brott.

Det går göra stora förändringar vilket behövs. Idag släpper vi ut människor som begått brott efter några år.
Jag undrar vad det är för hjärnor som tror att några år i fängelse kommer göra nån förändring.
Det är trots allt inte brottslingen det handlar om utan att skydda samhället mot dessa individer. Det gör vi inte med några fåtal år i fängelse.
Citera
2025-12-31, 16:23
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JockiboyAnka
Han har triggas av Ed Gein serien 100%

Citat:
Ursprungligen postat av norther1
Kan ju ha varit som så att han kommit till insikten att han aldrig kommer kunna bli en kvinna (skräll) och således velat ta ur sin frustration. Någon nämnde Ed Gein-serien och jag gissar också på att Robin tog inspiration ifrån den. Ska i varje fall bli intressant att läsa protokollen med förhör.

Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Vad är triggern för oss som inte sett Ed Gein serien?
Ed Gain gillade döda kvinnor.
Han hade sex med dom (grävde även upp lik för att ha sex med dom).
Han hade 9 vaginor sparade, samt att han sydde lampor etc av kvinnobröst.
Han sydde även en kvinnokropp av döda kvinnors hud.

Flera skräckfilmer är baserade efter honom. Tex "Buffalo Bill" i "När lammen tystnar",
"Leatherface" i motorsågsmassakern och Norman Bates i "Psycho".

Netflix serien släpptes ganska nyligen så tror inte själva serien inspirerade honom men blir inte förvånad om han hade Ed Gain som "idol".
Någon fd kompis/klasskompis sa ju att han gillade skräckfilmer o sånt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Nu senast på Menigo i Årsta där han dels förberedde frukt och grönt, dels distribuerade detsamma till restauranger runt om i Stockholm. En obehaglig kollega enligt källa (föga förvånande).

Jag tycker också att han ger ett obehagligt intryck. Även om jag inte hade vetat vad han gjort så tror jag att jag hade tyckt det. Tycker han påminner lite om rollfiguren "Buffalo Bill" i När lammen tystnar.
Senast redigerad av Palle-Kuling- 2025-12-31 kl. 16:43.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diavlo
Det tror jag absolut, en omyndigförklaring på grund av flera skäl både upptäcker problem men också förebygger, när det krävs det omöjliga av folk i vilket sammanhang som helst uppstår problem, sedan behöver det även inbegripa åtgärder som omhändertagande med ibland sluten vård som följd.
Det finns dessvärre många i samhället som förutsätts klara sig själv och inte gör det.
Bodenfallet är ett väldigt bra exempel på att jag har rätt, det här fallet däremot visar att GM tillåts försöka en gång för mycket vilket tvångsvård hade kunnat hantera precis som man gjorde förr, alltså sjuka saker hände oxo förr och hanterades effektivt
All vård är tyvärr frivillig idag, som det ser ut i boden fallet vägrade GM att ta sin medicin och han blev tokig
Nja, man kan tvångsvårdas men det ska ju mycket till för det.

Jag tänker att om mannen i Boden omyndigförklarats så hade han ändå fått bo i frihet och ingen hade tvångsmedicinerat honom. Men vad vet jag. Bara gissar.
Citera
2025-12-31, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrZF
Är det någon som har en tidslinje från det att tåget anländer som My var på tills "Wilma" grips?

Tänker att själva händelseförloppet inte är speciellt långt.

1. Kidnappa
2. Föra bort
3. Stycka
4. Dumpa

Hur många timmar pratar vi? Kändes som att det gick väldans fort.

Cirkelsåg eller vad kan man ha använt tro?

Min fråga som man inte kanske inte ens ska ställa.
När och hur mördades hon?

Nu är hon ju död så hennes lidande är över men så många människor som var familj med henne, grannar, vänner, gamla skolkamrater, arbetskamrater med mera lider nu.
Kort sagt alla som kände henne eller varit i hennes närhet.
Citera
2025-12-31, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palle-Kuling-

Han verkar ha jobbat för ett företag som skär upp sallad och frukt och levererar till restauranger, något i den stilen.
Citera
2025-12-31, 16:25
Medlem
lite off-topik men ändå , en kvinna som misshandlat och försökt döda en man genom att injicera diskmedel i halsen på honom dömdes till rättspsyk , men det finns inga platser på psyk , så vad gör man jo man släpper henne rakt ut igen , fri som fågeln.
Citera
2025-12-31, 16:26
Medlem
BombaySaphires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Flertalet av dem som idag sitter fängslade har någon form av diagnos. Det är vad jag tror.
Men att ha någon form av diagnos är nog inte tillräckligt för att sitta på rättspsyk. Jag tror dock att Sverige behöver någon form av psykhus dit folk kan söka akut när folk känner sig psykiskt sjuka. Men även läkare ska kunna skicka remiss till psykhuset för sjuka.

Psykvården av idag tycks funka dåligt och riktiga stollar får gå vind för våg bland bland fullt friska och hitta på jävelskap. Det här fanskapet skulle dock behöva låsas in för all framtid.

Problemet med den här typen av brottslingar är att de ofta helt saknar sjukdomsinsikt. De måste låsas in på livslång förvaring med tvång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in