2025-12-31, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Nej din pappskalle, jag har inget emot att folk attackerar mig som person. Speciellt när jag blir kallad för speltorsk finner jag högst roande...

Det som är lite störande är när inlägg som endast är angrepp mot mig får ligga kvar medans mina svar på dessa påhopp raderas.
Så sluta ljug om att jag anmäler inlägg eller bölar när jag blir utsatt för personliga påhopp.

När det gäller själva sakfrågan så tar jag det en sista gång eftersom ni idioter ändå är för korkade för att förstå.
Det är skillnad på vad ett spelbolag kan göra och väljer att göra. Att spelbolag drar sina kunder på eget bevåg är extremt sällsynt om ens förekommande.
Att jag trodde att ATG skulle göra samma sak som andra tidigare gjort och ta på sig denna smäll är inte att göra bort sig grovt oavsett vad du och andra idioter här inbillar er.
Än mindre anledning att gå bananas och kalla mig för allt möjligt.
Inte för att jag inte tål det, tvärtom det visar ju bara vilka idioter ni är...

Kul att du gör ett inlägg som innehåller ungefär tio personangrepp mot mig och sen försöker förklara att du inte alls sysslar med sådant. Snälla ta ett steg ut ur din bubbla och titta hur du själv skriver till andra användare, du framställer dig själv som en obstinat tonåring.
Folk har sedan tråden startat förklarat för dig hur juridik går till men det verkar inte passa dig så du ignorerar sådant och fortsätter göra bort dig.

Det är i alla fall väldigt underhållande att läsa dina skeva inlägg, Keep 'em coming.
Citera
2025-12-31, 15:04
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meyor
Kul att du gör ett inlägg som innehåller ungefär tio personangrepp mot mig och sen försöker förklara att du inte alls sysslar med sådant. Snälla ta ett steg ut ur din bubbla och titta hur du själv skriver till andra användare, du framställer dig själv som en obstinat tonåring.
Folk har sedan tråden startat förklarat för dig hur juridik går till men det verkar inte passa dig så du ignorerar sådant och fortsätter göra bort dig.

Det är i alla fall väldigt underhållande att läsa dina skeva inlägg, Keep 'em coming.

Måste du ljuga och hitta på i varenda inlägg du gör?
Var har jag sagt att jag inte ägnar mig åt personangrepp?
Oftast blir jag dock attackerad eller hånad först, det är väldigt sällan jag attackerar någon för deras åsikter.

Har jag förresten försökt förklara för folk här hur juridik går till eller ens utgett mig för att vara bevandrad inom området?
Jag har sagt hur jag tror ATG kommer att agera utifrån hur spelbolag brukar agera. Inget mer och inget mindre och för det går ni idioter bananas. Vad fan säger det om er alltså?
Citera
2025-12-31, 19:52
Medlem
Vad jag förstår så kommer ett tvistemål, om det nu heter så, som det här, och om man förlorar, att synas på exempelvis Mr Koll. Stämmer det?

Nu kanske det inte är katastrof att ha bråkat med ett spelbolag, men det kan knappast ses som en merit.
Citera
2026-01-01, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimitedByAsholes
Måste du ljuga och hitta på i varenda inlägg du gör?
Var har jag sagt att jag inte ägnar mig åt personangrepp?
Oftast blir jag dock attackerad eller hånad först, det är väldigt sällan jag attackerar någon för deras åsikter.

Är du dement? Du är ju den som har hoppat på varenda en i denna tråd och det är du som började att kalla alla som inte höll med dig för idioter.
Nu sätter du och läser igenom vartenda ett av dina patetiska inlägg så får du se hur jvla dumt du skriver.

Nu lider snart sagan mot sitt slut, bedragarna åker dit och blir betalningsskyldiga och kanske dock inte säkert får en prick i registret och ATG får tillbaka sina pengar, slutet gott allting gott.
Citera
2026-01-01, 12:46
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MickelMan
Är du dement? Du är ju den som har hoppat på varenda en i denna tråd och det är du som började att kalla alla som inte höll med dig för idioter.
Nu sätter du och läser igenom vartenda ett av dina patetiska inlägg så får du se hur jvla dumt du skriver.

Nu lider snart sagan mot sitt slut, bedragarna åker dit och blir betalningsskyldiga och kanske dock inte säkert får en prick i registret och ATG får tillbaka sina pengar, slutet gott allting gott.

Behöver inte läsa för minnet fungerar fortfarande.
Jag framförde min åsikt hur jag tror ATG kommer att agera och för det blev jag mer eller mindre idiotförklarad för.
Inte för att det stör mig men man måste ju ge er pappskallar svar på tal...

Sen ska jag dock inte förneka att denna tråd är lite undantag där jag ibland attackerat någon först.
Tacka fan för det, läs ditt sista stycke i inlägget jag citerar.
Du yrar om bedragare och hoppas dessutom att de också drabbas av prick i registret. Du anser säkert att hundra piskrapp borde också vara på sin plats eh?

När man ställer sig på ett ruttet spelbolags sida mot folket så förtjänar man att bli påhoppad.
Man är en jävla lowlife helt enkelt och skit ska skit ha...
Citera
2026-01-01, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vad jag förstår så kommer ett tvistemål, om det nu heter så, som det här, och om man förlorar, att synas på exempelvis Mr Koll. Stämmer det?

Nu kanske det inte är katastrof att ha bråkat med ett spelbolag, men det kan knappast ses som en merit.

Det syns att du varit inblandad i en tvist oavsett utgången, offentliga handlingar.

Var det den där idioten tidigare i tråden som skrämde upp dig med att inte skulle kunna få varken jobb eller bostad bara för man varit inblandad i en tvist? Herre gud, det blir ju inte värre än om du haft en sur skillsmässa, eller vägrat betala en saltad räkning till en hantverkare, eller bestridit en felaktig p-bot etc.

Ja det kommer att synas men det betyder bara att du och en motpart varit oense om någonting och fått det prövat rättsligt.
Citera
2026-01-01, 17:26
Medlem
Mycket påhopp och mindre fakta Min vän väntar tills den förste granskas i domstol för att se ett avgörande. Som jag förstått kan han betala tillbaks pengarna direkt efter domslut. Frågan är om han inte då hamnar hos t.e.x kronofogden eller mr koll. Jag är tveksam till att han ska fortsätta.B.la för att han ska söka nytt jobb. Vad tros??
Citera
2026-01-01, 19:04
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machines
Mycket påhopp och mindre fakta Min vän väntar tills den förste granskas i domstol för att se ett avgörande. Som jag förstått kan han betala tillbaks pengarna direkt efter domslut. Frågan är om han inte då hamnar hos t.e.x kronofogden eller mr koll. Jag är tveksam till att han ska fortsätta.B.la för att han ska söka nytt jobb. Vad tros??

Kronofogden blir bara om han inte betalar. Mr.koll och andra sidor kommer säga att han förekommer. Och då kan de vara vad som helst. De flesta drar ju öronen till sig när någon förekommer. Utan att ens kolla varför personen förekommer.
Citera
2026-01-01, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Det syns att du varit inblandad i en tvist oavsett utgången, offentliga handlingar.

Var det den där idioten tidigare i tråden som skrämde upp dig med att inte skulle kunna få varken jobb eller bostad bara för man varit inblandad i en tvist? Herre gud, det blir ju inte värre än om du haft en sur skillsmässa, eller vägrat betala en saltad räkning till en hantverkare, eller bestridit en felaktig p-bot etc.

Ja det kommer att synas men det betyder bara att du och en motpart varit oense om någonting och fått det prövat rättsligt.
Varför skulle jag bli uppskrämd? För att andra blir stämda av ATG och får en ogynnsam notering hos Mr Koll? Eller tänker du att det är ett plus att man varit i tvistemål mot ett spelbolag när man söker arbete eller lägenhet?
Citera
2026-01-01, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Varför skulle jag bli uppskrämd? För att andra blir stämda av ATG och får en ogynnsam notering hos Mr Koll? Eller tänker du att det är ett plus att man varit i tvistemål mot ett spelbolag när man söker arbete eller lägenhet?

Folk hamnar i tvister av olika anledningar till höger och vänster hela tiden, inget konstigt alls att vara flaggad för det. Att tvisten var mot ett sketet spelbolag ser inte jag som ett dugg annorlunda än ett parkeringsbolag efter man bestridit p-böter.

Jag antar att du hellre betalar falska eller felaktiga fakturor än riskerar en tvist och hamna hos MrKoll?
Citera
2026-01-01, 20:57
Medlem
Citat:

Det är snarare att potentiella dejter och arbetsgivare bara ser en röd skärm/FÖREKOMMANDE i versaler i både Lexbase och HR-verktyg som Verifiera och ofta inte bryr sig om att kolla speciellt längre.

Läs bara Lexbase-tråden i Juridik och se hur människor beklagar sig över att tvister och FRIANDE domar fortfarande syns och ger en viss social nackdel, just för att "stämpeln" räcker för att människor till stor del ska döma dig.
Citera
2026-01-01, 21:00
Medlem
Citat:
Folk hamnar i tvister av olika anledningar till höger och vänster hela tiden, inget konstigt alls att vara flaggad för det. Att tvisten var mot ett sketet spelbolag ser inte jag som ett dugg annorlunda än ett parkeringsbolag efter man bestridit p-böter.

Jag antar att du hellre betalar falska eller felaktiga fakturor än riskerar en tvist och hamna hos MrKoll?
Ja, men riktigt jävla smart att hamna i en tvist alla med IQ över 70 visste att man kommer förlora och ändå synas i dessa register. High risk low reward, kännetecken för speltorskar.

Vad du och LimitedAssholes tycker kanske vanliga människor ska ignorera. Det finns en anledning till att folk beklagar sig över dessa register i diverse forum. Goda anledningar.
Senast redigerad av mattermind 2026-01-01 kl. 21:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in