Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogiltigt09-
Den pannan går inte att ta miste på.
Yes det är han.

Precis bor i en stuga 1a som jag hyr av ett par i andra hand, därav inte skriven på adressen i viksberg. Hyrdes svart antagligen
Citera
2025-12-31, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Vad jag menar är att han lyckades inte få in henne i bilen..för hon kämpade .men han lyckades döda henne utanför bilen..sen. Drog han in den avlidna my i bilen .och körde iväg och efter ett tag styckade han henne

Så tror Jag också det gått till och ev kört på henne med bilen först.
Citera
2025-12-31, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Precis bor i en stuga 1a som jag hyr av ett par i andra hand, därav inte skriven på adressen i viksberg. Hyrdes svart antagligen

Det är väl ingen som vet var han är skriven, han har ju skyddad identitet.
Citera
2025-12-31, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Ojdå, det var ju intressant, om det nu stämmer.

Om Robin: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/n1ab5m/gw-varnade-for-misstankta-mordaren-i-ronninge-for-fem-ar-sedan

"26-åringen satt först på anstalten i Kristianstad men flyttades senare till säkerhetsklass 1-anstalten Salberga. I november 2020 placerades den misstänkta även i avskildhet inne på Salberga."

Om Tishko: https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/1024700-sa-lever-tishko-ahmed-i-fangelset-efter-mordet-pa-wilma-andersson

"Under sensommaren 2020 ska Tishko Ahmed, enligt uppgifter till Aftonbladet, betett sig olämpligt mot en kvinnlig anställd på Salbergaanstalten."

Så vi vet att båda suttit på Salberga under 2020. Kanske har de funnit varandra där och detta dåd var en "hyllning" till sin vän med tanke på namnbytet och styckningen. Det finns även uppgifter att man funnit ytterligare kroppsdelar i bostaden (huvudet?). Tishko hade ju Wilmas huvud i sin lägenhet.
Citera
2025-12-31, 14:39
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Jag tror som du, att My avled redan i Rönninge. Robin hade inget behov av henne som levande heller om man ska gå på vad som skrevs i förra FUP.
Samtidigt har han tidigare gjort googlesökningar på: bedövningspistol, göra nån medvetslös, rape drug / raping drug, Rohypnol, benzo, våldtäktsdos, kloroform, ghb, hur man gör kloroform osv.

Så nog verkar det som han vill ha sitt offer i livet & inte död på en gång.
Citera
2025-12-31, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
Så tror Jag också det gått till och ev kört på henne med bilen först.
och det kan ochså va därför en annan person ochså först blev misstänkt..för det var hans bil som gm körde omkring i.,
Senast redigerad av Elins92 2025-12-31 kl. 14:41. Anledning: Fel stavat
Citera
2025-12-31, 14:43
Medlem
K.Blomkvists avatar
Polisen har ju rotat i soptunnor.
Men jag vet inte var. Enligt bilderna som dök upp i media ser det ser ut som vid stugan.

Har det rotat på hans jobb? Någon som vet?
Citera
2025-12-31, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Jag tror som du, att My avled redan i Rönninge. Robin hade inget behov av henne som levande heller om man ska gå på vad som skrevs i förra FUP.

Går man på vad som stod i den gamla FUP så tyder det mesta på ett bortrövande och neddrogande, inte mördande.
Citera
2025-12-31, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjolafallelera
Vad gjorde GM för att bli av med sitt körkort?

Orsakade en frontalkrock. Han borde dömts för mordförsök bara för det. Kom undan med dagsböter.
Citera
2025-12-31, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Polisen har ju rotat i soptunnor.
Men jag vet inte var. Enligt bilderna som dök upp i media ser det ser ut som vid stugan.

Har det rotat på hans jobb? Någon som vet?

Tror det är i viksberg =han bodde där
Citera
Medlem
rubbergirls avatar
Jag minns att jag läste ngnstans att Robin uttalade sig - om de 13 st bilder på nakna kvinnor i obduktionsrum som hittades på hans dator - att han tyckte de bilderna var äckliga.
Ngn som minns vart det stod för jag hittar det inte igen.
Citera
Medlem
Vad står det i denna?
Något av substans som gör att man kan tro att detta skett?

https://samnytt.se/25-ariga-kvinnan-kan-ha-styckmordats-medan-polisen-vantade-utanfor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in