2025-12-31, 13:41
  #1129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Bare for de som ikke forstår vilket handicap de i front har, er det "larvigt"
Edit:Se bare hvor hardt Anger ble straffet t.ex

Men Heggen och Schumacher såg jag i topp mest hela tiden, och de blev också belönade för det genom seger och pallplats. Moser är jag osäker på hur mycket han var uppe och drog.

Det som ÄR larvigt är när Kläbo drar noll meter av 20 km för att sen ta spurten. Det är en otrolig talang och hårt arbete bakom att vara i princip oslagbar i en spurt men det är sportsligt sett frånstötande.
Citera
2025-12-31, 13:42
  #1130
Medlem
Thiijjjjjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Mjaaa jag är helt kluven till vad jag tycker faktiskt.

Jag fann loppen helt utan spänning när de kördes, hade liksom inga referenser för om de åkte bra eller inte.
Och sen fick man vänta på att få se vilken placering alla fick, vilket inte var utrett förrän en stund senare, till skillnad från andra lopp där man ser vilken placering alla åker in på.
På så vis hade jag egentligen lika gärna kunnat skippa att titta och bara läsa resultatlistan efteråt.

Däremot gillar jag tanken om att alla åkare blir intresserade av att det ska fort och att formatet tar bort de tävlande som vill fisa i rygg för att sedan bara klippa till på slutet i en spurt, likt övriga lopp i masstart.
Men det blev liksom inget större resultat av det i slutändan så jag lutar åt att detta inte var så lyckat, men jag vill inte såga idén totalt. Den borde kunna slipas på lite.

Jag håller med om att formatet kan utvecklas något, både för att ha större inverkan på ställningen i touren, och hur man ska visa tydligare hur ställningen mellan heaten för tittarna under loppens gång.
Citera
2025-12-31, 13:43
  #1131
Medlem
Anger är ett mysterium. Men absolut inget ankare i ett svenskt stafettlag. Snarare kan han vara duglig på sträcka 1 eller 2. Gustaf Berglund är kandidat för sträcka 3. Myhlback överlägset bäst skalle för att positionera sig och avsluta mot motstånd. Visade det även idag. Fortsatt mitt val av ankare.
Citera
2025-12-31, 13:45
  #1132
Medlem
Bedre enn forventet dette. Liker faktisk konseptet, men trenger noen justeringer for å bli bra. Man kan jo snakke om urettferdighet, men morgendagens jaktstart er vel strengt tatt langt mer "urettferdig" enn dagens løp.
Citera
2025-12-31, 13:46
  #1133
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Det var klart intressant att följa. Klaebo sur på sina medtävlare i heatet, och på Heggen för att han samarbetade med Schumacher och Moser för att hålla hög fart.
Vilket intervju har du sett Länk takk, ikke noe bla bla...
Citera
2025-12-31, 13:48
  #1134
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ski-entusiasten
Som jeg skriver. Her blir offensivitet , som t.ex Angers hardt straffet, Poromaa var oppe og blir hardt straffet osv osv, og de som ligger
skjermet av farts-vinden og ikke gjør en skit blir premiert. Har ikke med Norge å gjøre , når du ser vem som opptar meg mest

Om du ikke forstår at dette er urettferdighet, kan du jo bare se på hvem som ble beste svenske i dag og HUR han ble det.
Er forundret over at ikke just du ser dette umiddelbart.

Blev Schumacher straffad för sin offensivitet?

Anger och Poromaa får väl till nästa gång lära sig att prata ihop sig med åkare från andra nationer. Som åkare måste man anpassa sin åkning och taktik efter vad respektive tävlingsform kräver för att nå så stor framgång som möjligt.
Citera
2025-12-31, 13:48
  #1135
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Damerna. Vem vinner? Har tippat H2 fast H3 antagligen är bäst på pappret. Vi får se vem som samarbetar bäst.

Tror att heat 3 blir det snabbaste och att Diggins vinner före Ilar.
Citera
2025-12-31, 13:48
  #1136
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnvedssonen
Gud vilken tävling. Fantastisk sport. Och rättvis. Jonas Eriksson till OS! Det här kommer dra TV-publik och sponsorpengar från kontinenten. Äntligen!!
Ha-ha. Dagens beste. Med råge !
Citera
2025-12-31, 13:49
  #1137
Medlem
Jättekul tävling!

Arrangörerna hade tydligen räknat med betydligt längre åktid än vad som blev fallet därav(?) det långa uppehållet mellan heaten. Läropengar.

Sedan tycker jag att det, självklart, ska var bonussekunder även i detta race.
Hur många kan man diskutera men varför inte samma som i sprint?

Kanske man kan minska antalet löpare i varje heat och ha några fler heat istället?

Det var iaf kul att titta på......tycker jag.
Sportsligt sett lite tveksamt kanske.
Citera
2025-12-31, 13:51
  #1138
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskebein
Men Heggen och Schumacher såg jag i topp mest hela tiden, och de blev också belönade för det genom seger och pallplats. Moser är jag osäker på hur mycket han var uppe och drog.

Det som ÄR larvigt är när Kläbo drar noll meter av 20 km för att sen ta spurten. Det är en otrolig talang och hårt arbete bakom att vara i princip oslagbar i en spurt men det är sportsligt sett frånstötande.

Han drog nog inget var Clugnet som bidrog med lite utför, Så mer eller mindre på två åkare fixade dom det
Citera
2025-12-31, 13:52
  #1139
Medlem
Helvetet vad svenska herrarna presterar dåligt.
Anger ska inte kunna bli sämsta svensk sådär långt efter även med dåliga skidor, eller ja, då ska han ha haft JÄVLIGT dåliga skidor.

För övrigt intressant att se att det kastas om lite i resultatlistorna när det blir en annan form av lopp.
Citera
2025-12-31, 13:53
  #1140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Blev Schumacher straffad för sin offensivitet?

Anger och Poromaa får väl till nästa gång lära sig att prata ihop sig med åkare från andra nationer. Som åkare måste man anpassa sin åkning och taktik efter vad respektive tävlingsform kräver för att nå så stor framgång som möjligt.

Jag är lite lur på att det blev lite sämre glid på slutet dom två sista heaten. Poromaas och Angers heat var ju väldigt bra med på toppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in