Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Jag tycker det är väldigt bra att man pratar om mäns våld mot kvinnor och hur det kan minskas, men det är ju faktiskt fler män som mördas.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/det-ska-inte-vara-livsfarligt-att-vara-kvinna-i-sverige

Om man bortser från mord i den gängkriminella världen eller bland de som så att säga utsätter sig för ökad risk att mördas genom att själva vara kriminella, döda andra osv, är det då farligare att vara kvinna än man? Om man bara skulle titta på folk som lever vanliga, laglydiga liv och går hem från tåget, sitter hemma i Boden och äter frukost, jobbar som ambulanssjukvårdare osv.

Inte för att mord på kriminella inte räknas, men för att jämförelsen blir skev om man räknar in det, det är inte en risk alla män utsätter sig för om de sitter hemma och äter frukost.

Generellt sätt mördas kvinnor oftast i hemmet eller i en nära relation. Inte sällan har hon levt våldsutsatt en längre tid också.

Oftast är både förövaren och offer man, ja.
I andra fall är offret kvinna.
När en kvinna mördar någon tror jag att offret också brukar vara kvinna.
Citera
2025-12-31, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chomskara
Går att kolla om man har abonnemang på ArkivDigital, så om någon i tråden råkar ha det?
/QUOTE]
]

Far och farfar samt farmor är födda i Stockholm. farfarsfar i Skaraborgs län, hans hustru i Frötuna
Citera
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NagasakiMonAmour
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/vilma-andersson-orsakade-frontalkrock--fornekade/

Kanske redan skrivits om detta men saxat ur artikeln "Några månader efter domen återkallade Transportstyrelsen Vilma Anderssons körkort."
Så han hade inte körkort??? HUR fick han med BO? Körde olovligt? Dvärgen kan ju inte orkat släpa henne till Södertälje utan bil direkt.

Ja man måste ju ha körkort för att kunna köra bil!

Är du verkligen sådär dum på fullt riktigt?
Citera
Medlem
chomskaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKvinna
Säbb høres mer finsk ut. Ser det er en som skriver her at Robin kan ha finsk påbrå.
Ja, jeg ser ikke bort fra at hen har vært å herjet i Norge
Nä, Säbb låter mer dalmålssvenskt än finskt. Hjert kan absolut vara norskt men kan lika väl vara ett svenskt soldatnamn, vilket nog är mer troligt.
Citera
2025-12-31, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svettigutsugare
Kul du med lade märke till det.
Det är inte första gången någon galning har fruktansvärt fel på sina tänder.
Har arbetat inom psykvården och väldigt vanligt med missbildade käkar och noll tandreglering.

Faktiskt så någon borde gjort en studie på detta.
Samma sak om man ser på tänderna hos tex de med väldigt deformerade huvuden. Ta tex somalier eller dwnfrpn Etiopien så är deras huvuden och tänder allt utom normala och deras IQ så också.

Skulle vara kul med ett statistiskt undersökande och se om det finns någon korrelation på lustiga tänder och dömda brottslingar.

Varenda bild som visas så ser man ju att killen ( mördaren har galet deformerade tänder)

Men alla vill diskutera hens intresse istället för paintball och se om där finns något samband.

Men dålig tandhälsa kan många gånger hänga ihop med medicinering och psykisk ohälsa. Så kanske inte så konstigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NagasakiMonAmour
För att vara man är han väl det tycker jag.

Ca 175 cm
Citera
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Vill helst träffa en MTF trans (male to female)
Jag blir så snurrig av allt sånt här.

Robin har inte ändrat juridiskt kön så han är garanterat inte opererad. Kvinnoidentiteten verkar ha kommit senare år.

Är han egentligen lite åt "gayhållet" då?
Eftersom de han helst vill träffa är "male to female"?
Eller är han egentligen lesbisk? Om han nu identifierar sig som kvinna?
Fast borde inte "född kvinna" vara prio ett då?

Jag tror att snubben bara är bög men inte kan acceptera sitt öde. Då brukar de flippa ut och ska bli kvinnor istället.
Citera
Medlem
chomskaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
/QUOTE]
]

Far och farfar samt farmor är födda i Stockholm. farfarsfar i Skaraborgs län, hans hustru i Frötuna
Vad hette hans farfars far och när var han född? Och exakt var i Skaraborg?
Citera
2025-12-31, 13:22
Medlem
Ser en till ung kvinna försvunnen hos Missing People. Nu svävade mina fantasier iväg, om hon inte hittas kan det vara samma som hon råkat ut för?
Citera
Medlem
chomskaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calle.Taylor
Ca 175 cm
Lika lång som mig. Jag är kvinna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chomskara
Vad hette hans farfars far och när var han född? Och exakt var i Skaraborg?
/QUOTE]
]
Carl Arvid Emanuel f 1913, Karleby
Citera
2025-12-31, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daskicker
Sverige har visat att vi inte kan hantera dessa psykfall. Vi är för snälla. Plus att vi behöver starkare incitament för att inte begå dessa våldsbrott. När förövare kan tänka, ”äsch, jag kan lika gärna utöva mina värsta fantasier, kommer ändå ha det lika bra i fängelset som jag har nu i friheten. Lever inget drömliv ändå”. Då har vi ett riktigt problem. Förövare ska tänka, ”Gör jag det här så kommer jag lida och gå igenom ett helvete i minst 20 år. Det är fan inte värt det” inte tvärt om.

Felets är pöbeln som drev politikerna framför sig. Tidigare låste man in många fler rättspsyk vård. Men man ändrade lagen till allvarlig psykisk störning, som i princip innebär att personen ska ha en psykos. Under 1970-talet dömdes cirka 70 procent av våra mördare till rättpsykvård. Nu är det runt 10-15procent.

Vi hade tidigare internering, men det togs bort 1981 och hade funnits sedan 1927. (Wiki). Ett av skälen var att vi helt enkelt låste in fel personer.

Folk, som begår mord, funderar inte på straffpåföljd. Även om de skulle vara rationella, så tänker de att de inte åker fast. RxS=Avskräckning R=risk att åka fast. S=Strafflängd. Om mördaren tror att det är noll procent risk att åka fast så avskäcker man inte personen med straff. Vilma enligt tidigare undersökning lär Hen tagit stora risker. Det gäller väl även vid detta brott. Så Vilma är inte rationell utan drivs av impulser beroende av diagnos. Jag gissar på sexualsadism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in