2025-12-28, 11:14
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Kåtbocken Lotta sjöng, vem får ligga ikväll, vem får ligga ikväll.De är bevisat att hon är TV4 största kåtbock.
Citera
2025-12-28, 18:56
Medlem
Du spär på en gammal skröna bara.
Citera
2025-12-28, 19:23
Medlem
Vad tillförde Soldoktorns besök där? Jag trodde först att han skulle fria och det hade ju tagit fokus ifrån programmet.
Citera
2025-12-28, 20:00
Medlem
Såg ut som att lotta inte duschat på länge. Se på hennes hår.
Citera
2025-12-28, 20:24
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Tråkigt gäng med i år. Möjligen intressant är Johan Hedenberg, han verkar ju ha levt en del.
Lotta och hur hon blev ihop med soldoktorn har hon ju berättat om till leda i diverse program hon gästat.
Citera
2025-12-28, 21:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lotusgul
Jag har alltid tyckt att Lotta Engberg känns intressant som person men att hon sållar ganska hårt bland informationerna hon delger allmänheten. Hon väljer oftast situationer där hon själv kan styra innehållet, det ska ske på hennes vilkor, det märker man. Hon är en av de riktigt stora kvarvarande från 80-talet och den här produktionen behövde verkligen henne. Exakt vad jag skulle vilja veta om Lotta Engberg har jag dock svårare att precisera. Förr i världen målades hon ju ut som snudd på sexgalning, inte minst i detta forum, men den bilden har jag aldrig riktigt köpt. Detta är en ganska dubbelbottnad kvinna, lite halvgapig och ful i mun som programledare på TV, men verkar nästan skygg som privatperson. Jag tänker mig att hon är extremt noga med att inte förekomma på internet i den mån hon kan påverka detta, och jag tror även att detta är en person som vet allt om "säkerhet och lås" om jag uttrycker mig milt. Jag tror att Lotta är en snäll människa men jag tror att hon vart med om mycket tuffa situationer, privat.

Jag får intrycket av att hon är en aning narcissistisk och gärna vill stå i centrum, även om hon gör det på ett "blygsamt" och ändå ganska respektfullt sätt. Man märker att hon gillar att prata om och framhäva sig själv. Jämför med E-type som mest bara sitter och glor på de andra runt bordet, eller Lasse Kroner som känns mer allmänt gemytlig. Tror Lotta försöker göra en grej av att hon är i den ålder hon är men är "still going strong".
Citera
2025-12-29, 23:51
Medlem
Jag har gillat Lotta Engberg tidigare men jag tyckte hon var otrevlig i Stjärnorna på slottet. Att sitta och flina när hon sa att hon var glad för att hennes mamma var död kändes väldigt omoget för en som är 60+. Hennes dissande av mamman och idealisering av pappan lät också märklig, hon har tydligen telefonkontakt flera gånger i veckan med sin pappa, är det kanske från honom hon fått sin avsky för mamman?

Den första skilsmässan var enligt Lotta makens (Anders Engberg) fel därför att han jobbade för mycket. Hennes egen otrohet och kärleksaffär med Christer Sjögren var inte så viktig, det hade ju "bara" varat i några månader. Andra skilsmässan var tydligen också makens (Patrik Ehlersson) fel eftersom Lotta sade sig vara sårad i flera år efteråt.

Nej, Lotta verkar ta väldigt lätt på sina egna fel och skylla allt på andra.
Citera
2025-12-30, 17:03
Medlem
Det man reagerar på med Lottas förhållningssätt är att hon inte analyserar mönstren i sitt eget beteende. Hon ser felen i relationer men drar inga lärdomar på djupet.

Det hon påstår om olika personers beteende är förmodligen sant men som hon själv sa är hon inte intresserad av hur det påverkat henne. Konsekvensen är att hon själv för vissa negativa mönster vidare.

En psykolog skulle förmodligen hålla med henne i att hon kände igen bristen på kärlek i sitt första äktenskap från uppväxten med mamman och att hon kanske var rädd att bli lika förbittrad som mamman om hon stannade kvar. Därför kastade hon sig i armarna på en gift man. När han återvände till hustrun blev hon nog lite bitter. Men varför gifte hon sig med en känslomässigt oåtkomlig man från början? Och varför gick hon in i relation med en redan gift man?

I andra äktenskapet verkar maken ha begått allvarliga fel som ledde till uppbrott. Och det är hans ansvar. Men hur är det att leva med någon som inte vill gå på djupet med problem utan täcker över allt med ytlig glädje? Lotta har ett gemensamt drag med modern - problem bearbetas inte, de undviks. Mamman genom depression och att dra sig tillbaka, Lotta genom att ”fokusera på det positiva”.

Nästa steg för Lotta borde vara att försonas med att mamman inte bara var känslomässigt oåtkomlig, utan att pappan inte heller hade förmåga att lösa de äktenskapliga problemen och att hon själv har likheter med mammans undvikande och pappans förskjutning till praktiska lösningar.
Senast redigerad av PerPersonen 2025-12-30 kl. 17:06.
Citera
2025-12-31, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Så tröttsamt att alla kändisar ska måla ut sina föräldrar som monster. Tyckte det var väldigt hårt sagt av Lotta om sin mamma.

Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Att sitta och flina när hon sa att hon var glad för att hennes mamma var död kändes väldigt omoget för en som är 60+.

Tror inte att hon menade att hon är glad över att hon är död utan över att det nu finns en fysisk förklaring till varför mamman inte svarar när hon ringer, det är en osäkerhet som försvunnit.
Citera
2025-12-31, 08:43
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Jag hoppas E-type bjuder in sin farsa Bo G. Erikson.
Jo att Bo G är E-types farsa är en av de mest överraskande far-son relationerna i konkurrens med att ekonomen Klas Eklund är farsa till Sigge och Fredrik Eklund.
Senast redigerad av Dr King 2025-12-31 kl. 09:41.
Citera
2025-12-31, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Jo att Bo G är E-types farsa är en av de mest överraskande far-son relationerna i konkurrens med att ekonomen Klas Eklund är farsa till Sigge och Fredrik Eklund.

Intressant är också att Bo G ”bara” är 77 år medan E-type är 60 år. Bo G var alltså 17 år när han fick E-type.
1933-1965=32
Citera
2025-12-31, 09:40
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
1933-1965=32
Du har rätt. Jag hittade någon konstig källa på Bo G ålder och var förvånad att han var så ”ung”. Hade själv en känsla att han var kring 90 och borde ha kollat upp detta bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in