Citat:
Ursprungligen postat av
Lotusgul
Jag har alltid tyckt att Lotta Engberg känns intressant som person men att hon sållar ganska hårt bland informationerna hon delger allmänheten. Hon väljer oftast situationer där hon själv kan styra innehållet, det ska ske på hennes vilkor, det märker man. Hon är en av de riktigt stora kvarvarande från 80-talet och den här produktionen behövde verkligen henne. Exakt vad jag skulle vilja veta om Lotta Engberg har jag dock svårare att precisera. Förr i världen målades hon ju ut som snudd på sexgalning, inte minst i detta forum, men den bilden har jag aldrig riktigt köpt. Detta är en ganska dubbelbottnad kvinna, lite halvgapig och ful i mun som programledare på TV, men verkar nästan skygg som privatperson. Jag tänker mig att hon är extremt noga med att inte förekomma på internet i den mån hon kan påverka detta, och jag tror även att detta är en person som vet allt om "säkerhet och lås" om jag uttrycker mig milt. Jag tror att Lotta är en snäll människa men jag tror att hon vart med om mycket tuffa situationer, privat.
Jag får intrycket av att hon är en aning narcissistisk och gärna vill stå i centrum, även om hon gör det på ett "blygsamt" och ändå ganska respektfullt sätt. Man märker att hon gillar att prata om och framhäva sig själv. Jämför med E-type som mest bara sitter och glor på de andra runt bordet, eller Lasse Kroner som känns mer allmänt gemytlig. Tror Lotta försöker göra en grej av att hon är i den ålder hon är men är "still going strong".