Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Igår, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Om Rpbin Sääb-Hjerth körde en Volvo V70 undrar jag hur han finansierade sitt vidriga liv?

Han ärvde väl pengar?
Jobbade emellan åt…
Citera
Igår, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonympp
NÅGON SOM HAR FUP PÅ 25 ÅRIGA MY INTE 2019 GAMMAL OINTRESSANT DOM
FUP kommer när åtal väcks, troligtvis mot våren någonstans. April-Maj?
Citera
Igår, 03:01
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dorinda
Oj, du har nog inte förstått hur en domstol arbetar och hur rollerna ser ut… Det här är ingen åsikt eller förslag som Haaaaag hade utan enbart möjliga förklaringar som GM skulle kunna tänkas använda.

Du behöver nog inte förklara att förslagen är både dumma och orimliga, det vet redan alla. 🫣 Men har du varit på en rättegång, läst eller lyssnat på en så vet du att ”Pekka hoppa på niven elva gånger” inte är en ovanlig histori hur dumt det än låter. Det kan bli galnare än så... ”My sa att hon ville att jag skulle döda henne, jag sa nej, men då kom det tio män ur en buske och hotade mig med gevär och pilbåge.”

Precis! Du är lika korkad som de andra om du tror detta sker inom en rättssal! Inget som du, Haaaaag, eller någon annan psyksjuk idiots tankar kommer tas upp i den kommande rättegången, förutom Haaaaags första punkt...

Faan, hur är det möjligt att ni idioter samlas i samma tråd och runkar av varandra utan eftertanke?!
Citera
Igår, 03:04
Medlem
Han påminner så om Philip Westh 🤢förutom hans förvirrade könstillhörighet
Citera
Igår, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Carina Säbb på Facebook. Man, gravt alkoholiserad. Hon, alkoholiserad. Skriver som en utvecklingsstörd, enligt hennes intressen hadlar det om Garbo i Sumpan och liknande ställen, något är skevt med människan.
Hela Sverige kryllar ju av den där typen av personer, man har några utspridda tatueringar ”som betyder något speciellt”, de delar pastellfärgade inlägg som ”Min familj är mitt allt”, dekorera hemmet med kuddar från Rusta, äter grillat kött med bea och pimplar rödvin varje helg samt säger ”spela roll om man skriver de eller dem, man fattar ju vad jag menar” De flesta får ändå barn som är ok medborgare, de kör lastbil eller jobbar på bygget som svetsar, eller blir vårdbiträden men det tickar på och de styckmördar inte unga flickor på julhelgen. Jag ser inget som skulle tyda på att hon är avvikande, mer än att de snackas mycket om alkohol,

Vet man att hon var alkoholist? Är det kanske därför hon blivit dement? Vet man även att pappan var det?
Citera
Igår, 03:31
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonympp
NÅGON SOM HAR FUP PÅ 25 ÅRIGA MY INTE 2019 GAMMAL OINTRESSANT DOM
Det FUP som du söker kommer om ett par månader i samnand med rättegången.
Citera
Igår, 03:43
Medlem
Citat:
Hela Sverige kryllar ju av den där typen av personer, man har några utspridda tatueringar ”som betyder något speciellt”, de delar pastellfärgade inlägg som ”Min familj är mitt allt”, dekorera hemmet med kuddar från Rusta, äter grillat kött med bea och pimplar rödvin varje helg samt säger ”spela roll om man skriver de eller dem, man fattar ju vad jag menar” De flesta får ändå barn som är ok medborgare, de kör lastbil eller jobbar på bygget som svetsar, eller blir vårdbiträden men det tickar på och de styckmördar inte unga flickor på julhelgen. Jag ser inget som skulle tyda på att hon är avvikande, mer än att de snackas mycket om alkohol,

Vet man att hon var alkoholist? Är det kanske därför hon blivit dement? Vet man även att pappan var det?
Läs tråden om kidnappningsförsöket 2019, där framkommer en hel del om familjen och man kan lugnt säga att det är allt annat än normalt.
Citera
Igår, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Precis! Du är lika korkad som de andra om du tror detta sker inom en rättssal! Inget som du, Haaaaag, eller någon annan psyksjuk idiots tankar kommer tas upp i den kommande rättegången, förutom Haaaaags första punkt...

Faan, hur är det möjligt att ni idioter samlas i samma tråd och runkar av varandra utan eftertanke?!

Nä, varför skulle våra tankarnas tas upp på rättegången… vem har påstått det? Det vore ju jätte konstigt 🫣😂
Du verkar ha svårt att få ihop det här. Ingen vet vad GM kommer kunna tänkas påstå, men om man har lite erfarenhet kring hur en rättegång fungerar så har den åtalade rätt att hävda vad han vill. Det spelar ingen roll hur sannolikt något är, han har rätt att hävda vad han vill även om alla fattar att han ljuger. Vad han kommer att säga vet inte vi, vi har heller inte påstått att vi vet det, men Haaaaag la fram olika vinklar som är typiska för den här typen av brott, och jag hävdar att det är nog något sån vi kan tänkas höra. De kan vara hur dumma och korkade som helst. Eftersom GM i princip åkt fast med handen i syltburken så kommer han behöva hitta på något om han inte vill erkänna.

Är det här verkligen svårt att förstå? Förstår du inte att man kan spåna kring ett ämne utan att påstå att det är på ett visst sätt. Det är liksom det de flesta gör här. Det blir lite märkligt när du börjar ifrågasätta någon här som om det var Haaaaag som påstod att dessa scenario var sanna och nu lämnat en redogörelse som är rimlig. 🫣
Citera
Igår, 03:45
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Efter första dådet försvarade Robins far honom och kom med aggressiva utfall mot de Facebook som misstänkliggjorde sonen. Ironiskt nog hade fadern ett hatbudskap riktat mot just pedofiler på sin egen Facebooksida.
Om detta bland annat står i den tråd här på Flashback som avhandlar det dådet. Inte otroligt att han också skrev inlägg själv här.

Ja nu får han verkligen leva med skammen som en av landets sämsta fäder historiskt. Hade min son kidnappat en tioårig flicka så hade jag sett det som mitt ansvar.
Citera
Igår, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Ja nu får han verkligen leva med skammen som en av landets sämsta fäder historiskt. Hade min son kidnappat en tioårig flicka så hade jag sett det som mitt ansvar.

Han är död så han slipper det
Citera
Igår, 03:58
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
I stämningsansökan så ser man då inte hans namn eller adress. Skippar dom inte sådant när han åtminstone blir dömd i domstol? Vad ska han med det till då?
Citera
Igår, 04:33
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Nä, varför skulle våra tankarnas tas upp på rättegången… vem har påstått det? Det vore ju jätte konstigt 🫣😂
Du verkar ha svårt att få ihop det här. Ingen vet vad GM kommer kunna tänkas påstå, men om man har lite erfarenhet kring hur en rättegång fungerar så har den åtalade rätt att hävda vad han vill. Det spelar ingen roll hur sannolikt något är, han har rätt att hävda vad han vill även om alla fattar att han ljuger. Vad han kommer att säga vet inte vi, vi har heller inte påstått att vi vet det, men Haaaaag la fram olika vinklar som är typiska för den här typen av brott, och jag hävdar att det är nog något sån vi kan tänkas höra. De kan vara hur dumma och korkade som helst. Eftersom GM i princip åkt fast med handen i syltburken så kommer han behöva hitta på något om han inte vill erkänna.

Är det här verkligen svårt att förstå? Förstår du inte att man kan spåna kring ett ämne utan att påstå att det är på ett visst sätt. Det är liksom det de flesta gör här. Det blir lite märkligt när du börjar ifrågasätta någon här som om det var Haaaaag som påstod att dessa scenario var sanna och nu lämnat en redogörelse som är rimlig. 🫣

Jag förstår såklart att försvaret kommer göra allt för att komma på idiotiska förklaringar till varför dennes klient är oskyldig, men tror du verkligen att Haaaaags föreslagna "teorier" är något som kommer tas upp i kommande rättegång? Att det kan komma fram alternativa teorier kring vem som är den ev. GM, det förstår jag, men att tro att era idéer kommer komma upp gör er enkom till åtlöje och lallande idioter, men det är upp till er om ni vill "stoltsera" med detta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in