Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Igår, 01:29
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Polisen ska kolla datorer, mobiltrafik, bil, hus, rättsläkaren ska obducera och så vidare. Det kommer finnas massor av spår som endera direkt eller som indiciekedja binder aset. Dessutom har han upprepat sitt modus operandi från förr.
Topp
Citera
Igår, 01:30
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Men han är stendöd idag va?

Jo. Jag fastnade i den tråden. Ligger ganska högt upp i detta underforum.
Citera
Igår, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Du har säkert en bra förklaring på vad du menar här?

tror skribenten innan sa att det va precis bredvid därav kommentaren
Citera
Igår, 01:31
Medlem
Groggnaks avatar
Jag börjar tro att GMs bostad inte var stugan och att polisen var ovetande stugans existens fram till att GM ledde dem dit.

Förstår annars inte varför polisen inte skulle gjort husrannsakan i stugan medan GM var på jobbet om de hade misstankar på att My kunnat vara vid liv. Kanske kollade polisen in hans riktiga bostad medan han var på jobbet men hittade inga spår av My där. Efter GM slutade jobbet så ledde han ovetande polisen som hade span till stugan.

Om så är fallet så känns det kallblodigt planerat om GM hade en uthyrd stuga i skogen förberedd för ett sånt här dåd..
Senast redigerad av Groggnak Igår kl. 01:34.
Citera
Igår, 01:32
Medlem
Negerkucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slimebalong
Är jag den enda som tänker att hans val att klä ut sig till kvinna och anta namnet från ett offer i ett annat uppmärksammat styckningsmord inte har något alls med könsdysfori att göra? För mig framstår det som uppenbart att detta handlar om hans sjuka fantasier. Jag tror inte för en sekund att han går runt och grubblar över om han känner sig som man eller kvinna. Det här är en djupt störd människa, och att klä ut sig till kvinna och ta namnet V*lma A*dersson är bara ännu ett sätt för honom att leva ut dessa fantasier.

Du kanske borde testa söka på ordet "könsdysfori" här i tråden. Det är ett inlägg var tredje sida som skriver samma sak.
Citera
Igår, 01:32
Medlem
Westgoethes avatar
Nej inte bara du, det har tagits upp sisådär en 50-100 gånger i tråden redan.
Citat:
Är jag den enda som tänker att hans val att klä ut sig till kvinna och anta namnet från ett offer i ett annat uppmärksammat styckningsmord inte har något alls med könsdysfori att göra? För mig framstår det som uppenbart att detta handlar om hans sjuka fantasier. Jag tror inte för en sekund att han går runt och grubblar över om han känner sig som man eller kvinna. Det här är en djupt störd människa, och att klä ut sig till kvinna och ta namnet V*lma A*dersson är bara ännu ett sätt för honom att leva ut dessa fantasier.
Citera
Igår, 01:35
Medlem
Citat:

Jag är helt med dig här
Citera
Medlem
Citat:

Nej du är absolut inte den enda som tänker så. Han har uppenbarligen ett djupt rotat hat gentemot kvinnor och därav högst osannolikt att han faktiskt känner sig som en.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Kvarlevor kan betyda vad som helst & de vill ju hitta hela kroppen.

Men om man lägger ihop vad Samnytt skrev poliskällan säger: ”Blir riktigt sjukt om han mördat och styckat henne samtidigt som vi hade span utanför.”
Plus att de spärrade av huset på natten efter han greps. Samt att de gjort husis på olika platser.

Så då tycker jag det verkar som de kanske hade span på en annan bostad & den bostaden de gjorde husis i efter han greps blev känd först då.
Ser att det står:

Poliser håller avspärrningarna vid huset i Södertälje. I anslutning till huset ska den försvunna kvinnan ha hittats död, enligt LT:s uppgifter.

https://www.lt.se/artikel/fortsatt-avsparrat-i-sodertalje-under-mandagen/
Citera
Igår, 01:36
Medlem
Intresserad av inlägget:

- "En bekant till mig som bor på Tant gröns väg såg igår (27 dec) hur polisen först lös in i en parkerad bil med ficklampor vid Tant gröns väg 5. De bevakade sedan samma bil i ett par timmar.
Citera
Igår, 01:36
Medlem
Tidslinje
Uppdaterad: 251231

Juldagen. 25 december
- My umgås med vänner inne i Stockholm

Natten mot annandagen. Tidigt fredag 26 dec
00.32: Kvinnan köper en SL-biljett.
00.33: Blippar kvinnan sig genom spärrarna på Odenplans pendeltågsstation.
00.43: Köper kvinnan en tågbiljett.
01.20: Kvinnan skickar ett Snapchat-meddelande till en vän, där hon enligt vännen är ensam och ser glad ut.
01.23: Kvinnans telefon kopplas upp på Snapchat för sista gången.
01.26: Kvinnan syns på Rönninge stations övervakningskamera för sista gången. Då är hon ensam.
01.30: Ett vittne som bor i närheten av Rönninge station hör kvinnoskrik.
01.55: Kvinnans telefon kopplas upp för sista gången. Sista internetuppkoppling från telefonen var någon gång mellan klockan 01.08 och 01.56.

Annandagen. Fredag 26 dec
10.42: En närstående till kvinnan kontaktar polisen. Polisen väljer att inte komma till platsen.
Morgon/förmiddag: Mys anhöriga ger sig ut och letar efter My i närområdet.
Vid 14-15-tiden: Familjen återkommer till polisen. De har i en egen sökning hittat hörlurar som ser ut som kvinnans, samt buntband och en hammare i en handske. Senare hittar polisen också en lapp i en papperskorg med vad som ser ut som en inköpslista som tillhört kvinnan. Polisen kommer till platsen.
15.16: En förundersökning om människorov inleds. Fynden skickas med akut förtur till Nationellt forensiskt centrum (NFC).
Fredag eftermiddag: En så kallad räddningstjänst inleds
Fredag eftermiddag: Sök med helikopter stora delar av dygnet

Lördag 27 dec
Under morgonen: Vilma beger sig till jobbet. Arbetsuppgifterna går ut på att förbereda varor som sedan körs ut till olika restauranger.
- Vilma var sminkad som vanligt. Han var som vanligt och åt i den gemensamma matsalen. (EXP)
- Vilmas arbetsplats: Menigo, grossist för frukt och grönt i Årsta. (Obekräftat)

09.30: Svar från NFC kopplar den misstänkte till fynden, med fingeravtryck och DNA.
10.36: Jouråklagare kopplas in. 26-åringen anhålls i sin frånvaro. Polisens spanare lokaliserar personens mobiltelefon och börjar spana på honom via hans mobiltelefon, i syfte att se vad han ägnade sig åt men även lokalisera honom (Samnytt).
Under dagen: Polisen söker med fyrhjuling och drönare på båda sidor om tågspåret. SAR på plats.
21.22: Den misstänkte grips efter att ha blivit följd av polisens spanare, från bostaden till ett skogsområde sex mil bort. Enligt uppgifter erkänner 26-åringen då att den försvunna kvinnan har mördats. MGM grips i skogen när han håller på att gräva ner en del av Mys kroppsdelar.
21.30-tiden: Avspärrningar i närheten av sjön Uttran. Avslutas 22.15
Under natten: Tärnstigen 2 spärras av under natten till söndagen.
Söndag 28 dec
11.30: Polisen håller presskonferens. My hittad död. Två personer är frihetsberövade, en skäligen misstänkt för människorov och en på sannolika skäl för mord.
Måndag 29 dec
- Polisen fortfarande på plats i den misstänkte mördarens bostad. Går igenom hans sopor.
- Polis byter lås i MGM:s bostad
16.15: Åklagarmyndigheten meddelar att personen som misstänkts för människorov (MGM 2) har släppts och ej längre misstänks för något brott.
- Flera husrannsakningar har skett på olika platser i Stockholms län.
- En hyrbil har beslagtagits och bedöms vara "högintressant".
Tisdag 30 dec
- MGM häktas av Södertälje tingsrätt, på sannolika skäl misstänkt för mord och grovt gravfridsbrott.
- MGM förnekar mord men erkänner grovt gravfridsbrott
Citera
Igår, 01:37
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megacoolman
Det här har jag efterfrågat länge. Det finns ganska många hopplösa fall där alla former av rehabilitering är meningslösa.
Riktigt elaka människor som utgör en stor fara för samhället och dess medborgare.
Dessa bör spärras in enbart för att skydda andra. Alternativet är avrättning i det fall de belastar samhället för mycket ekonomiskt.

En hund som flera gånger attackerat och skadat andra hundar, blir avlivad

Det tragikomiska är alla kvinnor som röstar för en politik och ett samhälle som gör ett sånt här scenario möjligt. Dom snackar och snackar om att mäns våld mot kvinnor måste få ett slut, men sluta då för fan med att lägga huvudet på sned och komma med saft& bulle politiken.
Kvinnor röstar inte på partier som vill ha hårdare straff och inlåsning.Tvärtom. Släng nyckeln och låt dom värsta svinen röra sig fritt ute i samhället istället för inlåsning och isolering, hårda straff hjälper inte säger vänstern.
Blaha blaha. Är en farlig person inlåst är allmänheten skyddad. Punkt.
Den här dåren borde aldrig mer få se solen lysa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in