Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
Igår, 00:45
Medlem
Hanzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Det rör till det sanslöst mycket när personer kallar olika ställen för bostad. GMs bostad är okänd. Han hyrde en stuga. Kanske bara över jul. Polisen verkar ha hittat stugan först när de hade span på VA efter hans jobb.

Låter vettigt. Men då är väl bostaden den i Södertälje det skrivits om?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
frågan jag ställer mig är . varför hade vilma skyddad identitet ?
pga sin brottshistorik ? pedofilkidnappare , skydd av staten (fifan)
Citera
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Jag tycker han ska kallas Robin.
Vilma är hans artistnamn och inte hans riktiga namn.
Han heter Robin Säbb-Hjerth. Det är namnet han ville fly från. Robin och hans mörka fantasier kommer dock alltid tillbaka.
Citera
Igår, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Han heter Robin Säbb-Hjerth. Det är namnet han ville fly från. Robin och hans mörka fantasier kommer dock alltid tillbaka.

Dom försvann nog aldrig
Citera
Igår, 00:49
Medlem
Kalliss avatar
Det måste finnas fler Robin/Vilma där ute som rättssamhället släppt löst mitt ibland oss!

Rättsvårdande måste nu frihetsberöva dom!
Citera
Igår, 00:49
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Sant!

Att kalla honom det han för innevarande månad önskar bli kallad, är en skymf mot offren!
My fick inte välja, om hon fick komma hem till sina föräldrar.
Då ska fan inte monstret få välja namn heller! tur att vi inte behöver buga för honom och säga Sir
Precis han förtjänar inte ett kvinnonamn bara för han vill bli kallad Vilma. Det är för mycket respekt att låta han välja artistnamn.
Han hette Robin när han först gjorde sig känd genom att kidnappa en liten tjej 2019.
Snart kommer han dessutom byta namn igen.
Citera
Igår, 00:50
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Och nästa år kommer en ny påföljd att införas: SÄKERHETSFÖRVARING:

”Vi inför nu till våren en ny påföljd utan tidsbegränsning – säkerhetsförvaring – så att samhällets farligaste individer, de med högåterfallsrisk, kan låsas in på obestämd tid. Det innebär att serievåldtäktsmän, män som mördar kvinnor och pedofiler kan låsas in och inte släppas ut igen. Uppgiften att skydda samhället från farliga personer kommer få en helt annan tyngd i kriminalpolitiken.

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/RjRXyA/nollvision-mot-mans-vald-mot-kvinnor-och-nytt-rad-inrattas

Det här har jag efterfrågat länge. Det finns ganska många hopplösa fall där alla former av rehabilitering är meningslösa.
Riktigt elaka människor som utgör en stor fara för samhället och dess medborgare.
Dessa bör spärras in enbart för att skydda andra. Alternativet är avrättning i det fall de belastar samhället för mycket ekonomiskt.

En hund som flera gånger attackerat och skadat andra hundar, blir avlivad
Senast redigerad av megacoolman Igår kl. 00:57.
Citera
Medlem
Hanzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
frågan jag ställer mig är . varför hade vilma skyddad identitet ?

För att han gnällde till skatteverket om hur jagad han är av alla som vill hålla koll på honom, tex Dumpen, efter att han kidnappat 10 åringen.

Tänk för utsatta kvinnor som också har skyddad id som måste ha sin postgång beblandad med detta klientel. Oumpalompierna på skatteverket ska sortera tony olssons post med vilmas post med ett brottsoffers post. Patetiskt dåligt.

Skyddad id för brottslingar och brottsoffer måste genast skiljas åt.
Citera
Medlem
Som jag skrev initialt i tråden (innan GM greps) så är BO en bekant/barndomsvän till min dotter. Vi visste att det skulle lösas snabbt då polisen hade såpass bra spår och verkligen vred sig ut och in för att snabbt få tag på GM. Familj och vänner fick infon innan media gick ut med det.

Det som känns absolut värst är inte att en galning överföll och mördade världens snällaste oskyldiga tjej, utan hur det här äcklet sen hanterade kroppen. Det primära verkar inte ha varit själva dödandet utan makten över den döda kroppen efteråt.

Att detta djur till GM inte låstes in på rättpsyk utan fritt fick planera sitt "perfekta brott" under sin kaffevolta är fullständigt makalöst. Det kunde lika gärna varit min dotter som tog den där promenaden hem efter en utekväll, och jag kan inte för mitt liv ens förstå hur familjen till BO känner just nu.

Att sen äcklet blir tagen med kroppsdelar i väskan, och ändå inte ens klarar av att erkänna vad han gjort! Jag hoppas verkligen på poetiskt rättvisa i detta fall, att någon gör köttfärsås av GM på anstalten.
Citera
Igår, 00:51
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungenshora
Stod polisen och tjuvlyssnade på honom medan han gick loss med sågen?
Låter konstigt men kanske är så det går till?
Är det normalt att polisen väntar 10 timmar innan de slår till?
Jag tror ingenting men hen säger oxå såhär:
Citat:
– Sen kan man diskutera tio timmars spaning på denna sjuka individ. Man har historik sedan tidigare att han är extremt sjuk och farlig. Är prio att rädda liv lär man agera, säger polisen

Vet inte ens om just denna polis var med vid insatsen.

Så polisen var kanske vid hans bostad när han var på jobbet. Det gav ingenting & man fick vänta. Och att stugan blev känd först vid gripandet eftersom den spärrades av lite senare under natten.
Citera
Igår, 00:52
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Övermanna och övermanna.. i media har det talats om sladdspår. Han kan ju ha kört på henne, så att hon fallit till marken och sedan klippt till henne (dvs slagit ihjäl henne) med den hammare, som hittades.

Påkörning. Ett mycket trovärdigt scenario . Så gjorde ju Philip West i Danmark när han kidnappade trettonåriga Filippa i Danmark. Han mördade även Emelie Meng.

https://www.gp.se/krim/philip-westh-valdtog-och-mordade-emilie-meng.6df55f12-3fe6-48c1-9bb6-23ea4a18661a
Citera
Igår, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loco1214
Som jag förstår så va han alltså på jobbet på lördagen & inte på fredag, vilket blir lite missvisande i artikeln.. Han hade 1,5 dygn ”fritt” fram med kroppen (fyfan)… Sedan gick han till jobbet lördagmorgon och blev gripen på kvällen..
..
[/quote]

Intressant att expressen skrivet att han "sminkat sig"

han hade alltså satt på sig "masken"?

Tror sverige komemr få annan syn på transar efter det här.
Nån som klär ut sig att vara nån annan än dom är.
Bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in