Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Påkörning. Ett mycket trovärdigt scenario . Så gjorde ju Philip West i Danmark när han kidnappade trettonåriga Filippa i Danmark. Han mördade även Emelie Meng.

https://www.gp.se/krim/philip-westh-valdtog-och-mordade-emilie-meng.6df55f12-3fe6-48c1-9bb6-23ea4a18661a

fy fan alltså, han såg ju helt "normal" ut!

till och med uppstyrd, med sin dyra släta modärna kostym och "sammetsbruna stora ögon" som många hade uppfattat hnom som

Man kan fan inte lita på NÅN längre.
Citera
Igår, 01:21
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Man kan tycka att någon i hans egna släkt borde ha gjort en retroaktiv abort på honom efter första domen, lite djävla ansvar får man ta.
Efter första dådet försvarade Robins far honom och kom med aggressiva utfall mot de Facebook som misstänkliggjorde sonen. Ironiskt nog hade fadern ett hatbudskap riktat mot just pedofiler på sin egen Facebooksida.
Om detta bland annat står i den tråd här på Flashback som avhandlar det dådet. Inte otroligt att han också skrev inlägg själv här.
Citera
Igår, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanzel
Hoppas han dör. För sin egen och andras skull. Finns ju inget att leva för. Och ingen som kan lita på honom. Ingen framtid.
Om han dör, hoppas jag på en utdragen väldigt lång och plågsam död.
Självmord är för enkelt för denna sjuka individen.
Citera
Igår, 01:23
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Det finns både direkta bevis och indicier och det kommer att räcka och bli över i detta fall.
Tagen på bar gärning av polisen när han hanterade kvarlevor. Låter som den klaraste bevisningen i mannaminne. Men det är klart, det i sig bevisar ju inte mord. Dock finns det som du säger ändå mer än tillräckligt i detta fall. Robin har skjutit sin sista paintballkula.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
I Rönninge?!.. Jo, tjena..
Ja... Det verkar som att det var en vit psycho man trots allt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Om han dör, hoppas jag på en utdragen väldigt lång och plågsam död.
Självmord är för enkelt för denna sjuka individen.

Lite därför jag är emot avrättning, straffarbete till döden inträffar
Citera
Igår, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Det tror jag också då han sitter på sannolika för mord. Då har de troligtvis tillräckligt. Men jag tar det inte för givet med tanke på Kristoffer Johansson och Mats Alm-fallen.
Den här killen har något de inte hade - en historik med ett modus operandi. Buntband, bortförande via bil - det blir indicier som tillsammans med direkta bevis med råge kommer räcka.
Citera
Igår, 01:27
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Efter första dådet försvarade Robins far honom och kom med aggressiva utfall mot de Facebook som misstänkliggjorde sonen. Ironiskt nog hade fadern ett hatbudskap riktat mot just pedofiler på sin egen Facebooksida.
Om detta bland annat står i den tråd här på Flashback som avhandlar det dådet. Inte otroligt att han också skrev inlägg själv här.

Men han är stendöd idag va?
Citera
Medlem
Är jag den enda som tänker att hans val att klä ut sig till kvinna och anta namnet från ett offer i ett annat uppmärksammat styckningsmord inte har något alls med könsdysfori att göra? För mig framstår det som uppenbart att detta handlar om hans sjuka fantasier. Jag tror inte för en sekund att han går runt och grubblar över om han känner sig som man eller kvinna. Det här är en djupt störd människa, och att klä ut sig till kvinna och ta namnet V*lma A*dersson är bara ännu ett sätt för honom att leva ut dessa fantasier.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Tagen på bar gärning av polisen när han hanterade kvarlevor. Låter som den klaraste bevisningen i mannaminne. Men det är klart, det i sig bevisar ju inte mord. Dock finns det som du säger ändå mer än tillräckligt i detta fall. Robin har skjutit sin sista paintballkula.
Polisen ska kolla datorer, mobiltrafik, bil, hus, rättsläkaren ska obducera och så vidare. Det kommer finnas massor av spår som endera direkt eller som indiciekedja binder aset. Dessutom har han upprepat sitt modus operandi från förr.
Citera
Igår, 01:29
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Är det 90% som håller med dig i denna frågan också eller? ;-)

Ja, minst! Har du andra siffror så var god att presentera dessa kanske såsom dina 50/50 vad gällde om svenska folket önskade att få veta om sexualbrottslingar bor i sin närhet och detta skulle uppföras i någon form av register... ;-)
Citera
Igår, 01:30
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Men han är stendöd idag va?

Jo. Jag fastnade i den tråden. Ligger ganska högt upp i detta underforum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in