Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Igår, 00:33
Medlem
Hanzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Men vad har räknats som mannens bostad? Stugan? Ett annat boende? Fattar inte vart han är folkbokförd vs faktiskt bodde? Eller vad gjorde han i stugan? Så oklart.

Tack för du frågar. Vågade fan inte. Har läst sen dag 1 och fattar ändå inte. Kan vi bestämma vad vi kallar de olika platserna så det är solklart vad som avses?
Citera
Igår, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverglitter
Ett V istället för W säger inget om att han inte inspirerats av fallet W.A. Många har problem att komma ihåg exakt stavning av ett namn, kan vara så enkelt som en släng av dyslexi. "Jimmie Åkesson" skrivs som "Jimmy Åkesson" väldigt ofta i forum och liknande, fast namnet är vanligt förekommande och alla borde veta hur det stavas vid det här laget.
Så att detta monster tog namnet Vilma Andersson med V är irrelevant.

Nej det tycker jag inte. Wilma och Vilma är inte samma namn. Klart stavningen har betydelse. Hade han velat ha samma namn som henne hade han såklart stavat det som henne.
Citera
Igår, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diavlo
Kan du hänvisa till tv4 artikel eller är det ett nyhetsinslag?

Citat:
Kvinnan som försvann från Rönninge tågstation misstänks ha styckmördats, enligt uppgifter till TV4 Nyheterna.
När polisen slog till mot den misstänkte höll han på att gräva ned kroppsdelar i en skog.
Ytterligare kvarlevor har hittats i mannens bostad.
...
I mannens bostad hittades ytterligare kvarlevor efter kvinnan, enligt samma uppgifter.

https://www.tv4.se/artikel/3Jahuuetl54oXQSJWwgGcA/25-ariga-kvinnan-i-roenninge-misstaenks-ha-styckmoerdats
Citera
Igår, 00:36
Medlem
brunnsangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Men vad har räknats som mannens bostad? Stugan? Ett annat boende? Fattar inte vart han är folkbokförd vs faktiskt bodde? Eller vad gjorde han i stugan? Så oklart.

Tror ingen vet vart hans postadress var eftersom han/det hade skyddat identitet. Kanske hyrde han stugan för mordet eller så kanske han bodde där "permanent" under lågsäsong, ganska vanligt att man hyr ut sin sommarstuga till airbnb tex från maj-september och sedan låter nån hyra den en längre period i oktober-april eller liknande.

Vad han gjorde i just denna stuga är väl delvis uppenbart, även fast man gärna hade vetat exakt allt som skedde där inne.

Hoppas han lägger fram alla kort på borden så man får veta alla detaljer. Blir bättre podavsnitt då än att sitta och lyssna på nån som uppenbart ljuger eller "ingen kommentar"
Citera
Igår, 00:38
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Vänta till 11:00 eller vänta i elva timmar?

Dna analysen va klar 9:30 på lördagen
Väntat i 11h menar jag
Han anhölls i sin frånvaro 10:36 fast greps först 21:22 på lördagen enligt expressen, 11h blir klockan 21
Läser en del just nu på tv4 och ser att deras uppgifter divergerar mot expressen, exempelvis säger dom att analyssvaren kom på eftermiddagen inget klockslag
Citera
Medlem
Angeliqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanzel
Tack för du frågar. Vågade fan inte. Har läst sen dag 1 och fattar ändå inte. Kan vi bestämma vad vi kallar de olika platserna så det är solklart vad som avses?

Det rör till det sanslöst mycket när personer kallar olika ställen för bostad. GMs bostad är okänd. Han hyrde en stuga. Kanske bara över jul. Polisen verkar ha hittat stugan först när de hade span på VA efter hans jobb.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Det märkliga är att idioten ens lyckats få anställning samtidigt som det finns flera normala människor som aldrig får jobb. Han kan ju inte ha uppträtt normalt på arbetsintervjuer.

Verkar ju som att han har CE körkort och det väger nog väldigt tungt på ett åkeri som behöver folk och detta missfoster har säkert lönebidrag med.

Verkar oklart hur mycket han har jobbat egentligen men iaf två av anställningarna verkar inte gått så värst bra och han kan ju varit timanställd i vissa fall.

Gillade LinkedIn recensionen han gjorde om sin egen insats hos en tidigare arbetsgivare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Nej det tycker jag inte. Wilma och Vilma är inte samma namn. Klart stavningen har betydelse. Hade han velat ha samma namn som henne hade han såklart stavat det som henne.
Det är samma namn. Du ger mannen med flinten o toffsarna för mkt cred, han kan förmodligen inte ens stava.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2

Han verkar inte särskilt smart så tveksamt där.
Citera
Igår, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanzel
Ja men det finns klyftiga tankar om vad som kan vara svaret på dessa funderingar. Tack ni som svarat mig

Ja, infon om att han varit på jobbet kom ut först idag.
Alla som läst tidslinjen undrade givetvis varför det dröjde att göra ingripandet.
Jag också.

Nån skrev att han kan ha varit på jobb, (verkar ha rensats bort) men man visste ju inte då vad han arbetade med och tänkte att allt var ju julstängt
Citera
Medlem
frågan jag ställer mig är . varför hade vilma skyddad identitet ?
Citera
Medlem
dialektikers avatar
Alltså vad mycket den psyksjuka, läskiga mördaren i "När lammen tystnar" denna Vilma Andersson är. Hur fan kan man låta denna skräck till psyksjuka människa få vistas bland vanligt folk i samhället? Skräck att se henne på bilder och höra hur hon var.😱
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in