Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 23:56
Medlem
DisposableGarbage4s avatar
Jävlar va ful han var, riktigt märkligt utseende.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Hmm… men hur skulle de kunna veta det? Han har väl knappast berättat det. De var också inne på den här mannen ovanligt snabbt. Kan de ha haft kontakt över mobil? Kan han ha kört någon form av lokal taxi? Typ Uber? Det behöver man väl inget speciellt för?
De kan ha sett det på övervakningskameror från stationen ifall det var där han initierade kontakt med henne. Sen har han väl förföljt henne och hon har märkt något var skumt, kanske börjat springa och när han springer ikapp henne skriker hon innan han överföll henne.

Citat:
Ursprungligen postat av Danielllleeeeee
Tänker på bilderna på Robin som kvinna.
Med spännena i håret, tofsarna, ”✌🏼” poserna på bilderna samt att han flertalet gånger beskrivits som barnslig.
Han är ju uppenbarligen pedofil, kanske klär ut sig till kvinna för att ses som ett barn som en del av hans fetisch? För det är ju inte en vuxen ”kvinna” han beter sig som. Fåtalet vuxna kvinnor som ser ut sådär & posar så på bilder.
Att något är allvarligt fel på honom syns långa vägar.
Kanske någon som skrivit liknande innan men har skummat genom tråden.

Ja, jag har reagerat på det och nämnt det innan. Han klär sig tydligt som en skolflicka vilket säkert är kopplat till hans besatthet av barn och hans pedofili. Förklarar även hans barnslighet som vissa personer har beskrivit.
Citera
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amhearst
Jag förstod som formulerat i Aftonbladet att GM bytt till sitt kvinnliga namn - men har kvar sitt juridiska kön som man. Då är det ju en man, i media och i lagens mening. Vid tvetydigheter har statsmakten utslagsröst
Citat:
Ursprungligen postat av Alit
Borde det inte vara personen själv som har utslagsrösten? Rättssäkerheten försvinner när det går till på detta sätt. Hur kommer hon klara sig i ett fängelse för män?

Numera går det blixtsnabbt att byta formellt juridiskt kön. Blir Vilma dömd till fängelse och inte rättspsyk kan Vilma välja att signera könsbytesformuläret vilken dag som helst - eller låta bli - beroende på vilken anstalt Vilma vill sitta på - med manliga medfångar eller med kvinnliga.
Senast redigerad av coli 2025-12-30 kl. 23:59.
Citera
2025-12-30, 23:57
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alit
Borde det inte vara personen själv som har utslagsrösten? Rättssäkerheten försvinner när det går till på detta sätt. Hur kommer hon klara sig i ett fängelse för män?
Rut-Leo, styckmörderskan i Karlskrona-fallet ville bestämt sitta med andra män när hon/han/den/det dömdes, då denne vid tiden levde som en man i ett bögförhållande med den som begick mordet, aka Lilla Lord Fisförnäm.
Tänker inte ens försöka mig på att stava hans nya namn..

Efter ett tag var det inte roligt längre och *vips* så vart hon/han/den/det en kvinna igen, och sattes alltså på anstalt för kvinnor.

Frågan är också högst aktuell i fallet om transan som gasade ihjäl sina egna barn i Södertälje som verkar vilja sitta med kvinnor på kvinnlig anstalt.
Man kan byta juridiskt kön hipp som happ, men nån måtta får det väl för fan vara.
In med honom till bruschorna så blir han väl omhändertagen.
Senast redigerad av MissDecibella 2025-12-31 kl. 00:00. Anledning: *juridiskt kön ska det givetvis stå.
Citera
2025-12-30, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Ja han har suttit sedan 2002 och har nekats tidsbestämt straff.

Lika med Jackie Arklöv, han har väl inte heller fått sitt straff tidsbestämt?

Vi ska skyddas men hur? Du tycker livstid jag rättspsyk.

Bort ska denne Vilma Oavsett.
Jag tycker att avlivning på en GT som den här, är den absolut bästa lösningen. Dessutom en betydligt mer human lösning, än era alternativ, trots att många verkar ha svårt att förstå det argumentet. Jag själv skulle hellre dö än tvingas sitta inlåst i fängelse eller i vård resten av mitt liv. Tydligen ser de flesta ett plågsamt liv som bättre, men varför förstår jag inte.
Citera
Medlem
Turphiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Kan inte hjälpa att du är dålig på att uttrycka dig.

Du har gång på gång visat att du inte kan tänka utanför boxen eller förstå komplexa sammanhang där flera saker kan åsyftas samtidigt. Inte förvånad att denna gång inte var ett undantag.
Vi kan avsluta diskussionen nu.
Citera
Medlem
Hanzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan dom inte varit i huset när han var på jobbet?

Jag tänkte på det också.. men de sa att det framstod klart att hon var död först när de tog honom i skogen.. men visst de hittade nog garanterat spår om de var i huset men kanske inget bevis för död.

Ja så kan det ha varit. De borde säga det i så fall. Det gnager i mig. Även om jag tror hon dog på bara ett par timmar.. (mardrömslånga men) så vill jag veta vad polisen visste och vilka beslut de fattade och på vilka grunder.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Rent teoretiskt kan de ha hittat kvarlevor men inte identitetsbestämt dem, men vid gripandet hittat delar som gjort det uppenbart vem det handlade om.

Det måste ha varit uppenbart vems kroppsdelar de hittat om de hittade några innan de grep honom… jag lutar nog mer åt att det är mer sannolikt att eventuella kroppsdelar i hans hem hittades först efter gripandet. Det skulle förklara varför det dröjde så många timmar tills de grep honom. Om alla kroppsdelar fanns i huset och de gick in i huset när han var på jobbet så hade de omöjligen väntat med att gripa honom tills han var ute i skogen med bilen.
Citera
2025-12-30, 23:59
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Vi vet inte hur länge han hade hyrt stugan. Kanske bara tillfälligt över jul och för att kunna vara ifred och stycka mm. Polisen kan ha varit i hans ordinarie bostad och spanat men inte hittat stugan förrän de hade span på honom på väg från hans jobb.
Kan så vara. De har ju gjort flera husrannsakningar på olika platser.
Citera
2025-12-30, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Stackars morfadern som ju är en lokal jättekändis i Vikarbyn och Rättvik.

Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Berätta mer?

Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Ja. Märkligt släktträd.

Kan ni utveckla. Tack och gott nytt år
Citera
2025-12-31, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snurrespratt24
Intressant kommentar. Håller med om att han gör sig väldigt barnslig när han ska vara tjej. Det är en 10-åring han klär ut sig till. Säkert ett drag i hans pedofila läggning.

Ja jag tänkte på det direkt jag såg bilderna. Han ser ju otroligt udda ut, även som man. Men fick ett obehag när jag insåg att han förmodligen klär ut sig till en liten flicka.

Tycker det är otroligt obehagligt att han dessutom valt namnet V*lma. Bor ett stenkast ifrån där W.A blev mördad & tror absolut han tagit inspiration från T samt gjort ett medvetet med namnbytet. Tror detta var planerat, inte just offret men han hade garanterat planerat sitt mord innan.
Citera
2025-12-31, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Minns någon vilken tid Media gick ut med att fastigheten avspärrades? Visst var det under dagen den 27e?

Måste ju ha varit efter svinet häktats i sin frånvaro? Var höll han hus då? För inte började de söka efter att han greps på kvällen den 27e?

Han häktades inte i sin frånvaro, han anhölls.
Nu får du klä skott för att mitt topplock brast!
Jag kunde ha skrivit det här långt tidigare, men avstod då.

Vad än den här MGM gjort eller inte så är det fanimej på tiden att folk som googlar så jävla mycket också googlar hur rättssystemet fungerar.
Vi har ett rättssystem, ok?
Vi har poliser som gjort ett föredömligt jobb, ok?
Nej polisen började söka och hade span innan han greps.
Varför är det så svårt att läsa först och skriva sen?
Morr 😡
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in