Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-31, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Minns någon vilken tid Media gick ut med att fastigheten avspärrades? Visst var det under dagen den 27e?

Måste ju ha varit efter svinet häktats i sin frånvaro? Var höll han hus då? För inte började de söka efter att han greps på kvällen den 27e?

Han häktades inte i sin frånvaro, han anhölls.
Nu får du klä skott för att mitt topplock brast!
Jag kunde ha skrivit det här långt tidigare, men avstod då.

Vad än den här MGM gjort eller inte så är det fanimej på tiden att folk som googlar så jävla mycket också googlar hur rättssystemet fungerar.
Vi har ett rättssystem, ok?
Vi har poliser som gjort ett föredömligt jobb, ok?
Nej polisen började söka och hade span innan han greps.
Varför är det så svårt att läsa först och skriva sen?
Morr 😡
Citera
Medlem
Alits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Numera går det blixtsnabbt att byta formellt juridiskt kön. Blir Vilma dömd till fängelse och inte rättspsyk kan Vilma välja att signera könsbytet vilken dag som helst - eller låta bli - beroende på vilken anstalt Vilma vill sitta på - med manliga medfångar eller med kvinnliga.

Det är ju bra. Ska bli intressant att se hur media uttrycker sig när det sker.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanzel
Jag tänkte på det också.. men de sa att det framstod klart att hon var död först när de tog honom i skogen.. men visst de hittade nog garanterat spår om de var i huset men kanske inget bevis för död.

Ja så kan det ha varit. De borde säga det i så fall. Det gnager i mig. Även om jag tror hon dog på bara ett par timmar.. (mardrömslånga men) så vill jag veta vad polisen visste och vilka beslut de fattade och på vilka grunder.

och att dom visste att hon hittats död tyder på huvudet, annar måste en läkare avgöra dödsorsak, men polisen kunde indentifiera
Citera
2025-12-31, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjolafallelera
Tror att en del riktigt sjuka kan väl spela dumma...tror jag läste om ett sådant fall..

Vilket fall tänkte du på?

Hjälper nog inte väldigt mycket att spela dum.
Citera
2025-12-31, 00:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanzel
Jag tänkte på det också.. men de sa att det framstod klart att hon var död först när de tog honom i skogen.. men visst de hittade nog garanterat spår om de var i huset men kanske inget bevis för död.

Ja så kan det ha varit. De borde säga det i så fall. Det gnager i mig. Även om jag tror hon dog på bara ett par timmar.. (mardrömslånga men) så vill jag veta vad polisen visste och vilka beslut de fattade och på vilka grunder.

Även om jag tror att styckningen gjordes i bostaden kan den ha skett på avskild annan plats. Det mesta av kroppen kan ju ha legat i en bil, kanske bara gömt undan en trofe på fastigheten, resten i bilen tänkt att dumpas efter jobbet.
Citera
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
Jag hade varit beredd att hålla med om polisen på presskonferensen inte sagt att det ”VID gripandet” blev uppenbart att My inte längre var vid liv. Om de flera timmar tidigare hade hittat hennes kvarlevor så hade de väl inte uttryckt sig på det sättet?
Det jag skriver är mina tolkningar av expressen, dom har en tidslinje

Polisen behöver vara säker på identiteten innan man går ut med bekräftande uppgifter.
En kroppsdel behöver vara identifierbar, sannolikt fanns huvudet vid gripandet och polisen själva blev rätt säkra på saken, alternativet kan också vara så enkelt att man vill vänta med att lämna ut just denna uppgift vid den tiden för husrannsakan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Hittade nu, media gick ut med att bostaden (stugan) i Södertälje var avspärrad den 28e. Ville minnas att media gick ut med den informationen den 27e, men icke.

En granne sa den 28:e att stugan var avspärrad redan dagen innan (27:e)
Källa minns jag ej på rak arm.
Citera
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Kan ni utveckla. Tack och gott nytt år

Eller så läser du själv sammanfattning i #2(!!) där exakt all hittills framkommen info finns postad?
Citera
2025-12-31, 00:03
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Hade du läst tråden så hade du vetat att de hade span på honom i 10 timmar ~ från arbetsplats till hemmet och sen till skogen där han greps. Efter att han greps görs en husrannsakan och där hittas mer kvarlevor.
Vars får du efter ifrån? Det var många poliser inblandade i detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Rättare sagt är väl faktiskt att snön kom IDAG

Bor inte i Rönninge så jag har inte koll, men snön kom Sön-Mån norr om Sthlm iallafall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Han häktades inte i sin frånvaro, han anhölls.
Nu får du klä skott för att mitt topplock brast!
Jag kunde ha skrivit det här långt tidigare, men avstod då.

Vad än den här MGM gjort eller inte så är det fanimej på tiden att folk som googlar så jävla mycket också googlar hur rättssystemet fungerar.
Vi har ett rättssystem, ok?
Vi har poliser som gjort ett föredömligt jobb, ok?
Nej polisen började söka och hade span innan han greps.
Varför är det så svårt att läsa först och skriva sen?
Morr 😡

Haha, ber om ursäkt för fel ordval - menade såklart anhölls i sin frånvaro. Något du säkert kan hitta att jag skrivit tidigare. Hjärnan slant till helt enkelt.

Jag har koll på hur det funkar. Tack så mycket för en onödig uppläxning
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
En granne sa den 28:e att stugan var avspärrad redan dagen innan (27:e)
Källa minns jag ej på rak arm.

Ja, tack!
Hittade det jag sökte. Beklagar eventuellt onödiga taggningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in