Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 23:17
Avstängd
Dum fråga kanske, men har dålig koll på rättspsykiatriska undersökningar, men till er som vet?
Går det fejka sig till psykisk störning för att slippa vanlig anstalt? Eller blir resultatet 100 procentigt?
Citera
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Läste att han varit aktiv i tråden om Ekeröpedofilen, alltså brottet utfört 2019 av han själv.

Då är det bara för oss att börja leta

(FB) Stockholm (Ekerö) - kidnappningsförsök av flicka 2019-06-25
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Inga problem för honom, när adrenalinet har kickat in och han vet han måste bort så fort som möjligt innan någon ser honom då drar han in henne. Bilen har han antagligen kört hela vägen in, han tar tag i hennes fötter och drar henne in på baksätet. Han behöver då inte lyfta upp henne alls utan släpar hela vägen in. Hennes DNA på brottsplatsen kan varit exempelvis hennes hår på marken och lite blod om han använt tillhygge för att slå henne i bakhuvudet.

Vad är eran teori kring det åklagaren säger ”Men hur de har kommit i kontakt med varandra är inget jag vill gå in på i nuläget”. De har inte känt varandra sedan innan men någon form av kontakt har initierats innan brottet. Jag tänker han har pratat med henne på stationen eller på vägen.

Jag uppfattar också åklagaren på det sättet, att de har mötts och haft någon form av meningsutbyte innan överfallet.
Citera
Medlem
Hemma på Ekerö kanske till och med.

Ja, det måste vi tro på.
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Jag och i ett område han kände till, delarna verkar transporteras bort. Tänker på hon Louise om han har varit i trakterna där.
Men jag är helt hundra på att alla hans år sedan han släpptes blir kollade mot vart han bodde och folks som är borta.
Citera
2025-12-30, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej, inte kommer.

Läs lite saktare, komma, kan väl komma är inte synonymt med kommer.

Fullständiga betyg?
”Spekulera att det kommer” är väl ändå synonymt med ”kan komma”.
Citera
2025-12-30, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Ah shit. Maste läsa den.

Ber om ursäkt för att jag inte kollat upp men på vilken sida kan man läsa den gamla fupen?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Märks att du ej läst tråden, de fanns kvarlevor kvar i hemmet när han greps i skogen. Att han skulle ha en kropp i bilen till jobbet ser jag som mycket osannolikt

Finns det en säker källa på att kvarlevor påträffats i hemmet? Eller har huset varit av intresse då brottet delvis har begåtts där? Om kvarlevor fanns i huset kan det ha varit så att polisen började spana på gärningsmannen när han var på jobbet men att de inte visste var han bodde så att de därför inte hade möjlighet att söka igenom huset när han var på jobbet. Av den anledningen avvaktade de med att gripa honom tills han befann sig i skogen och det blev uppenbart vad han höll på med…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Hemma på Ekerö kanske till och med.

Ja, det måste vi tro på.

Han hade tydligen flyttat till ingarö eller blivit placerad i en småbarns idyll av någon vem vet hur det ser ut när man muckar från kåken
Citera
2025-12-30, 23:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Läste att han varit aktiv i tråden om Ekeröpedofilen, alltså brottet utfört 2019 av han själv.

Var läste du det och vad hade han skrivit?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Ber om ursäkt för att jag inte kollat upp men på vilken sida kan man läsa den gamla fupen?

Kolla i trådstarten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Jag tror att my skrek så fort hon såg honom, redskapet är ju där för att skapa panik i offret och få denne medgörlig men med skrik och motstånd så måste GM använda redskapet och agera fort.

Men det var väl bara ett skrik? Slag med hammare kan väl orsaka många skrik en längre stund? Ville han få tyst på henne snabbt när hon skrikit första gången, så är det väl mer troligt att han ströp henne direkt, just för att tysta henne? Då behövdes inga buntband heller, så han bör väl dessutom lämnat platsen mycket fortare om han ströp henne, och det bör väl varit viktigt för GN när hon hade skrikit? Någon kunde ju faktiskt vara i närheten och hunnit se något? Anledningen att han tog med sig buntband får man anta bero på att han ville kidnappa henne levande? Men han hade kanske inget med för att stoppa skrik? Så då hade han väl fått slå mer än ett slag för att få tyst på BO, och då hade det väl orsakat en större mängd blod på platsen, det var ju lite snö dessutom så skulle väl synts på lång väg i så fall? Och när anhöriga hittade buntband hammare och hörlurar, så nämdes inget blod vad jag minns? Och hade anhöriga sett mycket blod så bör väl polisen agerat snabbare än de gjorde redan inledningsvis?

OBS, det är bara spekulationer och ska inte tas som sanning öht!!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Man brukar även mogna senare vid autism.
Att exempelvis spela fotboll på arbetstid så en matleverans blir två timmar sen låter verkligen omoget.
Autism? Det finns väl ingen sån diagnos. Antisociala personlighetsstörning tror jag att jag läste i någon bilaga, men inte autism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in