Citat:
Ursprungligen postat av
Malmens1
Mycket bra att kartlägga aset, synd att ingen plockade honom där och då. Sveriges mest hatade människa numera
Och när han sen bodde i Färentuna sattes det upp flyers där med bild och namn på GM och vad han var dömd för, undrar om det var efter Färentuna han första gången bytte namn, eller när bytte han egentligen namn första gången?
Undrar hur han tänkte efter flera namnbyten och kom på idén att klä sig som kvinna och tyckte det var bättre än att flytta långt bort där ingen känner igen honom, men valde att klä ut sig till kvinna som bästa alternativ? Hade han tänkt normalt hade han väl flyttat dit ingen kände igen honom, för sin egen skull men särskilt för att han borde inte velat att någon var rädd för honom och för att få en chans till att leva ett normalt liv? Saknar han empati helt å hållet? Förstår han inte att människor blir rädda att han ska skada fler barn? Det är därför man får den där konstiga känslan, att allt handlar om att luras, att allt verkar vara som en lek för honom? Som artiklarna man läst att han verkar obrydd inför vad han gjort i förhören de haft nu men lika obrydd tidigare, och samtidigt flamsig och barnslig? Roat sig över andra och gjort sig lustig över dom? Han beter sig som att han saknar empati och verkar leka kattoråttalek, ska dom hitta mig nu så jag måste flytta igen? Jag har svårt att tro att han är en kvinna född i en mans kropp eller är en riktig transa? Jag trot det handlar om kamouflage, men det konstigaste är att han inte valde att fortsatt se ut som en man men på ett helt annat sätt? Han kunde färgat både håret och ögonbryn och gjort några skönhetsoperationer, det hade åtminstone varit mindre udda och iögonfallande? Jag menar ”Vilma” kan ju sminka sig, men det syns ju ändå att det är en man? Eller är han blind och inte ser det själv? Det är det enda som faktiskt kan tyda på att Vilma är en kvinna född i en manskropp? Men har Robin/Vilma haft några förhållanden någon enda gång? Har han varit på dejtingsidor? Raggar han på gaybarer? Det borde finnas några som han träffat/dejtat utan att skada/skrämma i så fall? Något misslyckande förhålllande eller dejt åtminstone? De kvinnor borde väl hört av sig och berättat om hur de upplevt honom, i så fall? Eller är det endast sexuellt riktat mot barn och döda kvinnor som intresserar honom? För är det bara barn och döda kvinnor som gäller, då är det ännu konstigare att han valde att bo kvar och leka vidare? Saknar han helt å hållet, både emotionell empati och konsekvänstänk? Då förstår man varför tom hans skolkamrater berättat att de var rädda för honom redan då, för han gjorde konstiga saker? Och varför så många varnat för honom, jourmalister, gw mfl, och några har gått ännu längre och struntat i risken att själva åtalas för att rädda andra och varna? Det är riktigt på tok när människor måste agera över lagen för att skydda sina medmänniskor med drev för att skrämma bort farliga förövare, det är i sig ett farligt risktagande det med som kan sluta fel och riktigt illa? Jag tror folket behöver ena sig i att kräva strängare straff, åtminstone förvaring som Norge har? Det skulle få många att pusta ut och känna sig tryggare?