Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvarpaplats
Han kanske var transportledare på ett budbils åkeri då? Låter mer troligt då det brukar vara svårt att köra bil wifi hemifrån.

Han hade kanske inget jobb dom dagarna och satt hemma och söp istället?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasKebab
Förhoppningsvis (sjukt att säga) var BO avliden i nära samband med bortförandet/under bortföringstillfället.

Troligtvis har kroppen lämnats i bostad eller bil då, när sjuke fan har åkt till jobbet…

Igår skrevs det om en hyrbil (TV4 Nyheterna), mycket möjligt att den senare användes för transport.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Det här kommer nog uppröra en del men jag köper inte att han gjort detta ensam längre. Han är alltså en 56 kilos tanig liten späd transfjant som ser ut som att han knappt skulle orka övermanna en 10 åring. Han har redan misslyckats med att ens kidnappa ett barn rent fysiskt och aldrig lyckats med något större brott. My var 25 och inte extremt liten och hon såg inte svag ut heller. Skulle nästan säga att hon skulle kunna varit lika stark som GM med tanke på att hon ser lite större ut än en vanlig tjej. Jag tror något har hänt som hjälpt honom ta hand om henne, antingen en medhjälpare, en bilolycka, ett redskap måste han haft.

Det finns inte en chans att han övermannat henne, släpat kroppen själv i minusgrader och baxat in den i bilen på Rönninge station och sedan baxat ut och styckat den för hand. Jag tror bara inte på att han gör allt detta solo när jag ser hur späd det här avskrädet ser ut i ansikte och kropp.

Därtill har han alltså gått och jobbat i 8 timmar som ingenting efteråt? Han bör ha legat med extrem träningsverk efter överfallet + ev handgemäng + kroppleverans + styckning + nergrävning bör ha totalt utmattat honom om han ens nu klarat av det för att inte tala om eventuella egna skador av allt han gjort vilket inte är ovanligt. Efter allt det i mental och fysisk anstränging jobbar man inte dagen efter om man ser ut som en liten tanig 56 kilos tonårskille. Man har hjälp någonstans på vägen.
Läs tråden, inget hände vid rönninge station.
Citera
Medlem
Denna Vilma (Robin) Andersson är född den 28 november 1999

Den 28 november 2019 hittas Wilma Anderssons huvud i Tishko Ahmed lägenhet

Slump?
Citera
2025-12-30, 22:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Min teori, gevär

Jag tror han använde sitt paintball gevär för att tvinga in henne i bilen.

I mörker och under stress är det svårt att se skillnad mellan paintball gevär och vanlig motsvarande riktigt gevär.

Sedan band han fast henne och körde henne vidare.

Vad har han då haft hammaren till som hittades ihop med buntband och hennes hörlurar i anslutning till stationen?
Citera
Medlem
cutepsychos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Frågan är vad som är hönan och vad som är ägget. Kanske därför mamman gick på tabletter och alkohol för att hon insåg att sonen är en fullständig nutcase. Behövde döva ner sig. Måste vara tufft att vara mamma till en fullständig galning. Hon måste ju ha vetat om det....

Och hur dog pappan? Har fanskapet bergis tagit honom ur tiden också?!?

Det forskning än så länge kommit fram till gällande psykopater är iaf att det är delvis genetiskt och delvis uppväxten/barndomen (då det är de första åren i livet som sätter största delen av din hjärnas funktion). Lär du inte ditt barn att hantera saker inombords som barn lär de bli dysfunktionella som vuxna om de inte lyckas lära sig det på egen hand på nått vis.

Genetiska drag och uppväxten är ofta cocktailen till en narcissist eller psykopat. Enligt forskning än så länge
Citera
Medlem
Har det kommit fram vem som är Monstrets riktiga mamma? Den som nämnts här är ju klart och tydligt transa.
Citera
Medlem
Diavlos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Jag listade styckmord där GM inte har dömts för mord.

Man jämför inte fall av uppenbara skäl.
Ok
Det är i övrigt rätt unika fall.
Bevisning är komplicerad och kan få helt olika betydelser både till sitt innehåll och värde.

Exempelvis väger fingeravtryck och DNA väldigt lätt om ett brott har skett inom och hos en familj, vilket var ett av fallen

I catarina de costa fallet blev ingen dömd däremot är just det ett justitiemord, här saknas det alltså en gärningsman
Senast redigerad av Diavlo 2025-12-30 kl. 22:59.
Citera
2025-12-30, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Köp ett gäng spättor och öva! Men det är inte alla som blir snabba oavsett o nu verkar du ju ändå vara rätt gammal

Han verkar ha intresse av att meka och har säkert gott handlag med verktyg. Jag hade lätt använt en tigersåg och rejäla blad, orka leka expert på anatomi och harva med en bågfil? Nä fy fan.

Men man vet ju inte heller om hela kroppen är styckad. Eller hur det ser ut där det utfördes, känns inte som någon Dexter detta direkt.

Jag har fiskat hela mitt liv är mellan 40 och 50.

Men det feta, jag tror det här är något värre än dexter, tror personen vill bli känd och jag tror det kommer nystas upp mer som den här individen kan gotta sig i även om han är i fängelset eller vården så kommer han kunna läsa om sig själv livet ut
Citera
2025-12-30, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Igår skrevs det om en hyrbil (TV4 Nyheterna), mycket möjligt att den senare användes för transport.

Mycket möjligt!

Han har ju i och för sig haft hela fredagen på sig, alltså den 26e att göra gud vet vad..
Citera
2025-12-30, 22:56
Medlem
Fan tänker även på filmen Split gällande denna mannen
Citera
2025-12-30, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Nog ganska låga odds för en offensiv.

Ja, det finns mycket som talar för det. Jag kan dock se både sådant som talar för och mot detta. Så jag avvaktar med att dra slutsatser. Jag har ju faktiskt studerat detta ämnet och kan berätta lite om det:

I snitt sker 1,5 styckmord/år i Sverige - och man har genom studier sett att antalet styckmord i Sverige ökat (år 1960-1990=22 identifierade styckmord / år 1991-2017=43 identifierade styckmord).

I 95% av fallen så är styckmördaren en man i medelåldern. Oftast är personen född i Sverige och har någon form av relation till offret. Majoriteten är dömd för andra brott tidigare, men inte särskilt ofta handlar det då om våldsbrott. En annan intressant sak är att det i ungefär hälften av fallen är så att gärningsmannen har en narcissistisk eller antisocial personlighetsstörning. Men i väldigt få fall är gärningsmannen psykotisk eller lider av en allvarligt psykisk störning.

När det gäller defensiv styckning (s.k "transportstyckning" för att få bort kroppen och undvika att gripas) och offensiv styckning (sadistiska inslag) så är den defensiva styckningen absolut vanligast - och också den styckningskategorien som ökat. Att detta ökat tror man främst beror på att folk numera bor "inne i städer" och mer tätbebyggt/befolkat. Detta gör att det är oerhört svårt (om inte omöjligt) att smyga ut en död kropp utan att det skulle upptäckas. Detta styrks också av att studier visar att 17 av 42 styckmord sker i Stockholmsområdet. Man har också i studier sett att själva dödandet som föranlett styckningen sällan är särskilt massivt, kraftigt, brutalt eller lett till massa skador på kroppen. Detta vittnar om att själva dödandet och styckningen ofta är två separata ageranden som inte har något sadistiskt samband/uppsåt - utan att det snarare skett ett mord och att det därefter skett en styckning för att undanröja kroppen.

Det finns också en koppling mellan överrepresentationen av defensiva styckningar och det faktum att få styckmördare har en allvarligt psykiskt störning/döms till rättspsykiatrisk vård. Detta har att göra med att den defensiva (transport)styckningen i grund och botten är en rationell gärning utifrån att man begått en gärning, inte vill bli påkommen, måste göra sig av med kroppen osv. Det är ju också en organiserad och strukturerad gärning som kräver att man är kapabel och vid sina sinnesfulla bruk - och t.o.m ibland sträcker sig över flera dagar.

Någonting som kan särskilja offensiv och defensiv styckning från varandra är i de fall där kroppsdelarna delats upp i fler/mindre delar, hittas utspridda, slängda till havs eller stora geografiska områden och/eller är förpackade eller inslagna. I dessa fall tyder det mesta på att det rört sig om en defensiv styckning då dessa åtgärder troligen syftar till att lättare transportera bort och göra sig av med och svårare att upptäcka eller identifiera. I de fall där kroppen skändats eller man skurit bort t ex hjärtat, könsorgan eller delar av ansiktet så rör det sig oftast om offensiv styckning. Detta eftersom att sådana åtgärder inte på något sätt underlättar transporteringen eller försvårar identifieringen.

Slutligen kan jag också tipsa om ett annat inlägg där jag utvecklat gärningsmannen och mordet som sådant: (FB) 25-årig kvinna styckmördad, Rönninge, Salem (2025-12-26)
Senast redigerad av Haaaaag 2025-12-30 kl. 23:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in