Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2026-01-02, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Bara jag som tror att de löste en GPS puck under hans bil?

Nästan tjänstefel att inte pucka bilen efter beslutet om att anhålla stollan.
Citera
2026-01-02, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Vem är denna Vilma?

Han heter Robin.

För varje gång ni kallar han för Vilma, ger ni en styckmördare och en pedofil uppmärksamheten han söker efter.

Ge han inte något som han är inte förtjänt utav.

Han har ju bytt namn till Vilma, då är det det han heter. Det är viktigt att använda rätt namn om man vill kunna söka i register, folkbokföring, sociala medier osv. Att använda fel namn är bara förvirrande.
Citera
2026-01-02, 15:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Nästan tjänstefel att inte pucka bilen efter beslutet om att anhålla stollan.
Mjo precis och då kan dom chilla uppåt 1km bakom så att de röjer sig själva
Citera
2026-01-02, 15:48
Medlem
Citat:
JA avväpnade två poliser och avrättade de med deras egna vapen. Han var inte precis en bra person innan den dagen heller. JA är så klart en person man aldrig ska släppa ut i samhället igen. GM här kan man ändå förstå varför hen var ute bland folk.
Nej det kan man verkligen inte göra om du kan tänka i flera steg?
Citera
2026-01-02, 15:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Invalid-format
Kan det eventuellt vara så att han helt enkelt körde på bo bakifrån? En lealös kropp som han kunde hantera enklare? Han var tydligen inte ute efter att våldta, döda, misshandla offret utan hade andra preferenser?
Bara en undran?
Vad ska han med buntband och hammare och handske till då? Bara lasta in, om han inte körde på och avslutade med hammare och hon hinner skrika.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onemisstake
Ja då är det inte konstigt att både jag och flera tänkt att namnbytet till Vilma handlar om att förvilla/trolla/maskera för att inte bli igenkänd som Robin? Så när bilden från bodycontact dök upp blev jag verkligen förvånad, men tänkte sen att han måste väl helt enskilt gå all in, för att just inte bli igenkänd nånstans? Såvida jag inte tänker fel och han faktiskt inte själv kan bestämma sig och är förvirrad på riktigt?
Det är alltid svårare att förstå sånt man själv aldrig upplevt eller gått igenom, men man försöker ju alla fall förstå så gott det nu går?
Jag tror att han är förvirrad på riktigt, på fler sätt än man kanske kan förstå.

Om man då tänker på det mest självklara, att man såklart inte vill riskera att bli igenkänd som pedofil och dömd brottsling. Hur många av oss skulle känt igen Robin i slutet på 2021 ifall han hade behållit sina namn och inte gjort ett smack för att förändra sitt utseende? Knappast några andra än de som känner igen honom sedan tidigare, dvs folk som bott i samma område som honom, gått i samma klass, handlat på macken där han jobbade osv. Jag kanske såg det där lite suddiga kortet som cirkulerade 2019-2021 men inte fan hade jag känt igen honom om han flyttat in i porten bredvid min. Och namnet var ju rätt speciellt men även om jag läste det 2019 så la jag det aldrig på minnet. När det nu skrivs om vad Ekeröprofilen hette så känns det som att jag aldrig har hört namnet förut.

Så han behöver ju inte göra mycket för att slippa bli igenkänd. Det som behövs är typ att ge fan i att flytta till Ekerö och så tror jag att tiden gjort resten. När man blir 22 har man ju oftast ändrat sig lite sedan man fyllde 19.

Om man sedan är nojjig över att folk ändå ska känna igen en speciellt om man tror att folk är ute efter en, så räcker det väl med typ att byta namn, se till att få skyddade personuppgifter samt sedan kanske göra någon mindre förändring av utseendet. Låta håret bli långt eller ha rakad skalle. Skaffa skägg eller glasögon. Eller kanske färga håret. Att lägga till ett kvinnonamn till sina existerande mansnamn, klä sig lite halvt feminint och sätta ett hårspänne i håret gör ju bara att man drar uppmärksamhet till sig. Jag som hänger här på Flashback och gärna kollar upp både kolleger och grannar (iaf om de beter sig skumt) hade ju börjat dregla om "Vilma" klev in som kollega på jobbet. Och när jag då inte hade hittat henne/honom på ratsit, lexbase osv hade jag ju gått totalt i spinn. Han hade blivit ett mysterie som jag hade varit jävligt sugen på att lösa.

Så för mig låter det väldigt idiotiskt och inte så troligt, att han skulle ha bytt namn till Vilma för att undvika att bli igenkänd som Ekeröpedofilen. Jag lutar mer åt att han har något självhat och försöker rymma från sig själv. Typ att lastbilschaffisen Vilma är inte är samma person som den där Robin som gjorde så att han hamnade i fängelse...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Mjo precis och då kan dom chilla uppåt 1km bakom så att de röjer sig själva

Precis. Inte helt enkelt att följa efter och spana på småvägarna i Sörmland.
Citera
2026-01-02, 15:51
Medlem
rubbergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThrowTransVilma
vart hittar du annonsen på röda saaben? Det är samma saab som juli 2022 syns vid streetview utanför farmorn

https://www.google.com/maps/@59.4080604,17.6322917,3a,20.1y,311.74h,80.36t/data=!3m8!1e1!3m6!1s3mX-VLPzidYeN1EEpggN7g!2e0!5s20220601T000000!6shttps:% 2F%2Fstreetviewpixels-pa.g oogleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_ sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D9.6443915 83862657%26panoid%3D3mX-VLPzidYeN1EEpggN7g%26yaw%3D311.73587653212394!7i16 384!8i8192?entry=ttu&g_ep=EgoyMDI1MTIwOS4wIKXMDSoA SAFQAw%3D%3D
Annonsen ligger som såld på fb marketplace. Kan ej länka men när jag gjorde sök på Andersson V Andersson på fb dök den grå Saaben upp som han lagt ut & när man går in på annonsen, visar hans profil så ser man de annonser han lagt ut. 2 st Saab & en uppsättning bildäck.
Citera
2026-01-02, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johan201
Vem är denna Vilma?

Han heter Robin.

För varje gång ni kallar han för Vilma, ger ni en styckmördare och en pedofil uppmärksamheten han söker efter.

Ge han inte något som han är inte förtjänt utav.

När man lägger upp en artikel ska man skriva precis som det står i artikeln.

Jadu, jag vet också att Vilma är fd Robin.
Citera
2026-01-02, 15:52
Medlem
Citat:
JA avväpnade två poliser och avrättade de med deras egna vapen. Han var inte precis en bra person innan den dagen heller. JA är så klart en person man aldrig ska släppa ut i samhället igen. GM här kan man ändå förstå varför hen var ute bland folk.

Nej. Det är helt omöjligt att förstå att GM här var ute bland folk.
Citera
2026-01-02, 15:53
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Oj vilket långt inlägg som är helt OT. Om du tycker att det verkar som att Robin kommer från en bra genpool kan du få tycka det. Det har till och med varit flera i tråden som trott att mamman är en man, så manliga drag har hon. Något är skevt med mamman, både fysiskt och psykiskt (uppgifter om alkoholism, pillerknarkande och någon form av religiös psykos). Något är även svårt skevt med hennes son. Det kanske du kan hålla med om. Man brukar tala om arv och miljö. Robin hade sannolikt både kassa gener och usel uppväxtmiljö, utifrån det som framkommit här. Ingen bra kombination.
Vad vet man om mammans religiösa psykos?
Var Robin också religiös?
En religiös uppväxt kan förstöra mycket.

Robin hade Germanwings på sin facebookprofil och piloten Andreas Lubitz mor var tydligen engagerad i kyrkan.

Att "bli ond" kanske var ett uppror eller något mot mammans kristna påhitt?

Jag har läst många vittnesmål från amerikanska ungdomar som haft en kristen uppväxt som lett till identitetskriser, de vittnar om identitetskris med religiösa förtecken, särskilt om de blir trans eller går emot kyrkan men även om de bara försöker leva ett vanligt liv utan att be och tänka på gud. Det är väldigt tragiska berättelser.
Alltså även fast de försöker distansiera sig från religionen så kan de inte förlika sig med tanken på att de kanske kommer till helvetet och liknande på grund av den tunga indoktrineringen de varit med om.

Om man tror att man är ond kanske det inte är så stort steg till att bli ond?

Skolskjutaren i Örebro ska även ha besökt kyrkan mycket före brottet, så har vi barnflickan m.m.

Vet vi något om Robins eller familjens religiösa tankar?
Var mamman eller familjen med i en sekt?
Senast redigerad av Kungenshora 2026-01-02 kl. 15:56.
Citera
2026-01-02, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2.3
Jag tror att han är förvirrad på riktigt, på fler sätt än man kanske kan förstå.

Om man då tänker på det mest självklara, att man såklart inte vill riskera att bli igenkänd som pedofil och dömd brottsling. Hur många av oss skulle känt igen Robin i slutet på 2021 ifall han hade behållit sina namn och inte gjort ett smack för att förändra sitt utseende? Knappast några andra än de som känner igen honom sedan tidigare, dvs folk som bott i samma område som honom, gått i samma klass, handlat på macken där han jobbade osv. Jag kanske såg det där lite suddiga kortet som cirkulerade 2019-2021 men inte fan hade jag känt igen honom om han flyttat in i porten bredvid min. Och namnet var ju rätt speciellt men även om jag läste det 2019 så la jag det aldrig på minnet. När det nu skrivs om vad Ekeröprofilen hette så känns det som att jag aldrig har hört namnet förut.

Så han behöver ju inte göra mycket för att slippa bli igenkänd. Det som behövs är typ att ge fan i att flytta till Ekerö och så tror jag att tiden gjort resten. När man blir 22 har man ju oftast ändrat sig lite sedan man fyllde 19.

Om man sedan är nojjig över att folk ändå ska känna igen en speciellt om man tror att folk är ute efter en, så räcker det väl med typ att byta namn, se till att få skyddade personuppgifter samt sedan kanske göra någon mindre förändring av utseendet. Låta håret bli långt eller ha rakad skalle. Skaffa skägg eller glasögon. Eller kanske färga håret. Att lägga till ett kvinnonamn till sina existerande mansnamn, klä sig lite halvt feminint och sätta ett hårspänne i håret gör ju bara att man drar uppmärksamhet till sig. Jag som hänger här på Flashback och gärna kollar upp både kolleger och grannar (iaf om de beter sig skumt) hade ju börjat dregla om "Vilma" klev in som kollega på jobbet. Och när jag då inte hade hittat henne/honom på ratsit, lexbase osv hade jag ju gått totalt i spinn. Han hade blivit ett mysterie som jag hade varit jävligt sugen på att lösa.

Så för mig låter det väldigt idiotiskt och inte så troligt, att han skulle ha bytt namn till Vilma för att undvika att bli igenkänd som Ekeröpedofilen. Jag lutar mer åt att han har något självhat och försöker rymma från sig själv. Typ att lastbilschaffisen Vilma är inte är samma person som den där Robin som gjorde så att han hamnade i fängelse...
Faktum kvarstår att samhället hjälpte denna sjuka individ att begå detta brott och inte minst genom att bevilja honom skyddad identitet. Samhället bör till del hållas ansvarig för detta dåd. Något är väldigt fel i dagens Sverige om du inte redan har märkt det?
Senast redigerad av Truefighter 2026-01-02 kl. 16:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in