Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 22:43
Medlem
cutepsychos avatar
I FUP från kidnappningsförsöket är väl en del skyddad som handlar om morsan? Jävligt nyfiken på vad det är. Eftersom Robin sagt att de försökt få hjälp från myndigheter men inte fått nån och det skapade frustration. Vad hände där hemma? Nått mer skumt än alkohol och tabletter måste väl morsan gjort….
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamypavift
Men varför greps han från första början?

Gick snack om att han var på fel plats vid fel tillfälle, och uppträdde väldigt nervöst.
Citera
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Sten-Erik satt på rättspsyk.

Ja?
Det diskuteras både om livstids fängelse och rättspsyk här.

Yx-Johan har hittills suttit inlåst på rättspsyk i 41 år, och mer år lär det bli.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamypavift
Men varför greps han från första början?

En övervakningskamera kanske har fångat två bilar i närområdet det aktuella tiden och polisen ville inte riskera att missa en eventuell medgärningsman som kunde undanröja bevis…
Citera
2025-12-30, 22:44
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutepsycho
Japp. Jag gissar på att morsan va helt kokko och farsan mer normal eftersom farsans brorsa lyckades hyfsat bra i livet. Morsan verkar också va anledningen till att Robin började må dåligt (enligt va han själv sagt i förhör iaf) för att hon blandade tabletter med alkohol och körde jesusbabbel och trillade runt påverkad så pappan och bröderna fick ta hand om henne och hushållet.
Vad hemskt. Men rättfärdigar inte sonen beteende.
Citera
Medlem
Någon som.har fungerande fup yill 25 åringen
Citera
Medlem
Nationalromantiks avatar
Min teori, gevär

Jag tror han använde sitt paintball gevär för att tvinga in henne i bilen.

I mörker och under stress är det svårt att se skillnad mellan paintball gevär och vanlig motsvarande riktigt gevär.

Sedan band han fast henne och körde henne vidare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Det här kommer nog uppröra en del men jag köper inte att han gjort detta ensam längre. Han är alltså en 56 kilos tanig liten späd transfjant som ser ut som att han knappt skulle orka övermanna en 10 åring. My var 25 och inte extremt liten heller. Skulle nästan säga att hon troligen var lika stark som GM. Jag tror något har hänt som hjälpt honom ta hand om henne, antingen en medhjälpare, en bilolycka, ett redskap måste han haft.

Det finns inte en chans att han övermannat henne, släpat kroppen själv i minusgrader och baxat in den i bilen och sedan baxat ut och styckat den för hand. Jag tror bara inte på att han gör allt detta solo när jag ser hur det här avskrädet ser ut i ansikte och kropp.

Därtill har han alltså gått och jobbat i 8 timmar som ingenting efteråt? Han bör ha legat med extrem träningsverk efter överfallet + ev handgemäng + kroppleverans + styckning + nergrävning. Efter det jobbar man inte dagen efter om man ser ut som en liten tanig tonårskille.
Han har haft hammare med sig och sen vet vi inte om han haft annat med sig också som t.ex. kniv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
Detta undrar jag också.. men även om någon vet vad föräldrarna jobbade med? Om farbrodern är adlig borde väl rimligen även pappan ha varit det?

Farbrodern har bara gift sig med en kvinna som är adlig. Han själv blir absolut inte adlig pga det.
Citera
Medlem
Fan vad morsan han sin på bilderna på fejjan. Skriker trans som bara den va?
Citera
2025-12-30, 22:45
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Entilltomte
Inte ens de skulle gilla flintis Robin
Har han spetsigt huvud eller är det fotot tro?
Citera
2025-12-30, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loco1214
Detta är en sjukt STÖRD människa.. Tror det kommer komma fram ännu sjukare saker..

Jag har sagt det tidigt i tråden, tror det här kan vara en seriemördare och mer saker har garanterat hänt.

Skulle inte bli förvånnad om det här är en av dom värsta vi haft i svensk historia (modern tid)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in