Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 19:52
Medlem
2n00b4Us avatar
Växte GM upp i Salem/Rönninge?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andeta
Så du har halva kroppen i din lägenhet och andra halvan håller du på och gräva ner och du har inget alibi för natten då detta skedde samtidigt som ditt DNA är på hammaren som användes mot BO, osv, och du ifrågasätter mordåtal? Vad tänker du krävs för mordåtal? Att du är filmad i 4K under händelsen? Eller ska du då påpeka att det kan vara AI genererat? Sluta trolla.

Krävs ju en del för att döma någon för mord.

”Åklagaren måste presentera bevisning som gör det ställt utom rimligt tvivel att gärningsmannen uppfyller kraven för mord, vilket är ett mycket högt krav.”

Utom rimligt tvivel alltså. Tror att skribenten menar på att det kan bli svårt att bevisa mord om viktiga delar av kroppen saknas.

Jag är ingen expert dock
Citera
Medlem
Grocerystoresushis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiereGoogles
Det är en vettig tanke att han åker till bekanta avlägsna platser.
Dock ställer jag mig lite frågande ifall han skulle haft tid till det?
Hon blev överfallen 02:00 natten mot fredag, polisen fick DNA träff på lördag förmiddag och satte span på han kort därefter.
Det ger honom ungefär 36h på sig.
Att gräva i denna årstiden måste dessutom vara väldigt tidskrävande. Dessutom tror jag det tog tid innan han började fokusera på att göra sig av med kroppen.

Vet vi om att greps i stugan eller var det när han var på väg därifrån för att göra sig av med kroppen?

Han greps ca 6 mil från där överfallet trots ha skett. Han körde iväg långt.
Citera
2025-12-30, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Trollar? Jag hänvisar till flera gånger då just detta har hänt. Ni är bara för tröga för att fatta att det är en möjlighet.

Du jämför iofs äpplen med päron här. Kom med ett jämförbart fall istället?
Citera
2025-12-30, 19:53
Medlem
KonungensRiddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag trodde det var fastställt att platsen han försökte gräva ner kroppsdelar låg i närheten av hans arbetsplats (el tidigare). Iaf så brukar det grävas på någorlunda bekanta platser.

Har du möjligen egen erfarenhet?
Citera
2025-12-30, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Luktar det inte självmordsförsök?

Jo det var min första tanke med, men kan ju handla om att idioten satt o sminkade sig iofs.
Citera
2025-12-30, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Är det Greven som gjort dålig research eller är GM ett fan av Aphex Twin? Hänger inte riktigt med. Vart kommer bilden från Greven?
Haha. Eller så är greven på skämthumör. Kul jämförelse i alla fall. 😂
Citera
2025-12-30, 19:55
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Så Transportstyrelsen återkallade hans körkort i januari 2024 för denna händelse, hur länge då? Hade han inte ens körkort efter det?
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/vilma-andersson-orsakade-frontalkrock--fornekade/
Citera
2025-12-30, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiereGoogles
Det är en vettig tanke att han åker till bekanta avlägsna platser.
Dock ställer jag mig lite frågande ifall han skulle haft tid till det?
Hon blev överfallen 02:00 natten mot fredag, polisen fick DNA träff på lördag förmiddag och satte span på han kort därefter.
Det ger honom ungefär 36h på sig.
Att gräva i denna årstiden måste dessutom vara väldigt tidskrävande. Dessutom tror jag det tog tid innan han började fokusera på att göra sig av med kroppen.

Vet vi om att greps i stugan eller var det när han var på väg därifrån för att göra sig av med kroppen?

Hon blev överfallen runt 01:30 den 26e December. Polisen fick besked på DNA-analys runt 09:00 den 27e December. Det är många timmar där emellan.

Han greps i skog ca 6 mil från bostaden, klockan 21:22 den 27e December, när han skulle begrava kroppsdelar i en skog.
Citera
2025-12-30, 19:56
Medlem
Seabeers avatar
Denna fula pedofil kan nog segla upp till toppen av mest hatade brottslingar vi har i Sverige. Han och Eklund går hand i hand…
Citera
2025-12-30, 19:57
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Statsminister Ulf K skriver i en debattartikel att det kommer en skärpt lag från och med 1 januari där det blir livstid för de som riskerar att återfalla i brottslighet

"I vår införs ett nytt straff som gör att pedofiler, serievåldtäktsmän och män som mördar kvinnor kan låsas in och aldrig mer släppas ut.

Vi ser till så att den som missköter sig i fängelse eller har hög risk för att återfalla i allvarlig brottslighet från den 1 januari inte ska kunna släppas ut i förtid.

Vi skärper straffen till sommaren så att den som begår upprepade grova våldtäkter kan dömas till livstids fängelse. "

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/43qloV/regeringen-inrattar-ministerrad-for-att-arbeta-mot-vald

Sätter en ganska stor slant på att Vilma Andersson kommer att dömas till livstid och aldrig komma ut igen. Så säg hejdå till ditt liv Vilma. Du blev varken pilot eller polis, utan bara en ful transa som sitter resten av ditt liv i fängelse.

Och än en gång, min förhoppning att han hamnar på en anstalt med vanliga kriminella män.

Pedofilen och mördaren Anders Gustavson, f d Eklund, har bytt fängelse p g a att han känner sig otrygg. Jag känner en dj… otrygghet för mina barn när sådana går lösa i samhället.
Citera
2025-12-30, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasse-Gnesta
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/vilma-andersson-orsakade-frontalkrock--fornekade/
” Det var ett drygt år efter att Vilma Andersson släpptes från det fängelsestraffet, efter två tredjedelar av strafftiden trots omfattande misskötsamhet på anstalten, som han var tillbaka på Ekerö och orsakade en våldsam frontalkrock i maj 2022.

Taxiföraren: ”Den där bilen körde mot mig””

Vilken brottsling härmar han här?
Senast redigerad av LaneHaj 2025-12-30 kl. 20:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in