Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 22:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Loco1214
Tror 100% att frontalkrocken va med avsikt.. Men tror ni att han ville ha ihjäl personerna i taxibil eller var det kanske ett suicidförsök??
Utan att ha läst så mycket så tror jag att han ville göra skada och sen skylla på nån annan
De är ju så denna idiot funkar, noll empati och mordisk
Citera
Medlem
Ja kan vara sannolikt scenario. Missbrukare dras ju ofta till varandra. Ödesdigra konsekvenser...
Citat:
Ursprungligen postat av Trisslotterna
Jag tycker farmorn ser relativt städad ut utifrån bilderna. Jag skulle snarare gissa på att pappan och farbrorn haft en normal uppväxt med goda förutsättningar men att pappan hamnat snett i ungdomen och därefter blivit alkoholist. Han har säkert träffat pappan på någon pub då de delade det gemensamma intresset för alkohol. Det känns sannolikt att mamman bor på ett demensboende på grund av alkoholdemens.
Citera
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Den/de som ansvarar för att den här killen har fått gå fri är såklart också medskyldiga till det här mordet. Läkaren som inte såg någon återfallsrisk bör dömas till livstid.
Vilken jävla läkare pratar du om? Killen satt ju i fängelse och släpptes efter avtjänat straff. Det är ett politiskt beslut av våra politiker att det ska vara näst intill omöjligt att bli dömt till rättspsykiatriks vård. Därför döms många till fängelse och efter kortare straff är de knappast rehabiliterade. Men det är ett politiskt beslut.
Citera
2025-12-30, 22:10
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radikalexorcist
Tackar så mycket!

Han verkar ha samma advokat nu som tidigare.
Ja det var ju ett vinnande koncept. Hur känns det när man som advokat hjälper någon till ett mildare straff och den gör en sådan här grej. Men det ger ju pengar förstås. Har svårt för denna yrkeskategori.
Citera
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Det vimlar av transkvinnor i tjejernas omkläden.
Menade inte det. Menar alla dessa sjuka som mördar och byter kön. Dom är ju minst 3 nu
Citera
Medlem
Han kan ju ha varit på timme hos flera arbetsgivare förstås.
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Denna firmans namn började på F men jag har ingen aning om GM jobbade där för tillfället. Inlägget gav sken av det iaf.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ICK
Visst, men det kan lika gärna vara advokaten som tryckt på att bara erkänna brott mot griftefriden i och med att han blev tagen på bar gärning. Vad gäller själva mordet finns, så vitt vi vet, ännu inga bevis för att äcklet gjorde något.

Han kommer garanterat dömas för mord. Han kan knytas till platsen. Han grips med hennes kvarlevor. Det kommer tillkomma omfattande bevisning mot honom och han kommer omöjligen kunna presentera en annan rimlig förklaring till att det finns någon annan potentiell gärningsperson. Jag skulle bli förvånad om han inte får rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning. Sannolikt kommer han sitta inne VÄLDIGT länge…
Citera
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Han är 26, får han livstid (18 år) och sitter hela perioden är han 44 när han kommer ut.

44 är ingen ålder, jag är snart 44 och känner mig samma som när jag var 26 (jag är dock fetare nu)

Han kommer komma ut och mörda igen
Nej. De kan ha honom i fängelset i 30 år om de bedömer att han är en fara för allmänheten. Men det är väldigt sällan i Sverige. Den som lever 2056 får se.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag tror de har tillräckligt. Det gick fort att hitta honom och det finns mycket bevis. Dessutom har han visat att han kan göra sjuka saker tidigare.
Ja vi får hoppas på det.

Man blir lite luttrad när man läst några domar och hur det resonerar.

I mina ögon är han skyldig och mer därtill, vi får hoppas att man hittar/har tillräckligt med bindande bevis.

Som jag skrivit tidigare, jag är orolig över att polisen har B-laget på detta fall då många mer rutinerade poliser har jul ledigt.
Citera
2025-12-30, 22:11
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Time will tell men av det vi vet är det inte på något vis självklart
Är du advokat?
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av iminlilahelikopter
Så vadå ni tror att hon var vid liv medan han släpade in henne i bilen? har det framkommit ? stackars stackars My

Vila i frid ❤️
Ja de var hon nog men kanske medvetslös? Jag hoppas hon dog snabbt hur som haver, lida ska gärningsmannen göra
Citera
Medlem
Han jobbade dagen efter!?!
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/uppgifter-vilma-andersson-slog--till-gick-till-jobbet-nasta-dag/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in