Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.Kollberg
Håller inte med. Polisen kommer att kartlägga hans liv efter att han släpptes 2021. Man undrar vad som finns i hans dator och telefon. Robin Säbb-Hjerth är helt störd. Påminner om amerikanska galningar.
Jag tror att han måste ha försökt att skada, våldta och döda andra mellan 2021 och 2025. Polisen kommer säkert att titta på försvunna tjejer och kvinnor.

Vad håller du inte med om?

Ja det lär man ju göra, vore konstigt annars.
Citera
2025-12-30, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Han kanske ville bli hittad

Men ändå förnekar han nu.
Citera
2025-12-30, 22:06
Medlem
Transan Kim Marie, fd Christoffer Johansson i Boden fick väl 10 år för dråp, han styckade sin flickvän. Lär väl kunna bli nåt liknande straff här
Citera
2025-12-30, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sylla
6min max!
Jag räknar från cellen, glömde nämna det
Citera
2025-12-30, 22:07
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Snälla, låt brodern vara. Han var för ung när Robins störda hjärna började härja och kunde inte då gjort något för att förhindra utvecklingen.

Däremot hade vissa släktingar, bl a farbrodern som är psykolog kanske kunnat bidra om han hade orkat bry sig. Det finns en bror till mamman som kanske också hade kunnat hjälpa till.
Brodern är 2 år äldre än Robin. Något måste ju ha hänt under uppväxten. Väldigt få människor blir sadistiska mördare utan impuls. Säbb-Hjerth hade onekligen blivit en seriemördare om han lyckligtvis inte hade så low IQ att han kunde gripas snabbt, tyvärr dock inte snabbt nog för att rädda My.
Citera
Medlem
Sados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chunky000
ett tjänstemanna ansvar hade varit på sin plats .
Var läkaren tjänsteman?
Citera
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandula
Tänkte på en sak - som nån kanske redan uppmärksammat - kring GM's nya namn. Vilma Andersson... så hette även styckmordsoffret i Uddevalla 2019. Dock stavades hennes namn med W. Och hennes kropp hittades aldrig, förutom huvudet som hittades hos pojkvännen. Det känns kusligt med detaljerna som kommer fram om Robin/Vilma. Hur han efter att ha frontalkrockat med en taxi hävdar att det var taxin som körde på fel körfält. Han kommer neka sig genom mordet.

Så mycket som MGM googlade om kidnappningen på Ekerö 2019 samt läste här på Flashback mm, så kan man nog anta att han är intresserad av andra liknande fall. Att han nu styckat My, och själv tagit namnet Vilma Andersson, bekräftar för mig att han tog namnet med tanke på Wilma Andersson som mördades och styckades 2019. Han är helt väck i huvudet. Han är dessutom forfarande väldigt ung, så han lär säkerligen få sitta på rättspsyk i 30-40 år innan han släpps. Skulle tippa att han kommer ut i 60-70-årsåldern.
Citera
Medlem
iminlilahelikopters avatar
Så vadå ni tror att hon var vid liv medan han släpade in henne i bilen? har det framkommit ? stackars stackars My

Vila i frid ❤️
Citera
Medlem
Nationalromantiks avatar
Han är 26, får han livstid (18 år) och sitter hela perioden är han 44 när han kommer ut.

44 är ingen ålder, jag är snart 44 och känner mig samma som när jag var 26 (jag är dock fetare nu)

Han kommer komma ut och mörda igen
Citera
Medlem
ICKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emhela
Men ändå förnekar han nu.
Visst, men det kan lika gärna vara advokaten som tryckt på att bara erkänna brott mot griftefriden i och med att han blev tagen på bar gärning. Vad gäller själva mordet finns, så vitt vi vet, ännu inga bevis för att äcklet gjorde något.
Citera
Medlem
Citat:
Yes, kan tyvärr bli så när tråden växer för fort.

Firman M måste ha sett ett giltigt körkort samt YKB för att han ska få jobba där. Då har han tagit ett nytt körkort, dyrt men med arv efter farmor fullt möjligt.

Denna firmans namn började på F men jag har ingen aning om GM jobbade där för tillfället. Inlägget gav sken av det iaf.
Citera
Avstängd
Citat:
Då har han spårat ur. Hans bror lever ju ett välordnat liv. Kan Robinvilmas pappa vara adopterad? Halvbror?

Jag tycker farmorn ser relativt städad ut utifrån bilderna. Jag skulle snarare gissa på att pappan och farbrorn haft en normal uppväxt med goda förutsättningar men att pappan hamnat snett i ungdomen och därefter blivit alkoholist. Han har säkert träffat pappan på någon pub då de delade det gemensamma intresset för alkohol. Det känns sannolikt att mamman bor på ett demensboende på grund av alkoholdemens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in