Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-30, 20:41
Avstängd
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Men om försvaret kommer med en alternativ förklaring som inte kan bortses bör väl åklagaren kunna motbevisa?
Det faktum att han styckat kroppen och försökt göra sig av med den, gör det jävligt svårt för försvaret att komma med en trovärdig alternativ förklaring.
Rätten behöver inte köpa vilken rövarhistoria som helst, vilket några här verkar tro.
Citera
2025-12-30, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonungensRiddare
Jag sätter en ännu större slant på att personer som inte bör släppas ut ändå kommer att göra det och sedan begå nya grova brott. Oavsett Ulf K. och nya lagar.

Jo. Det behövs en systemförändring. Massor av folk behöver bytas ut, även de som ska tolka lagarna. Finns det lagligt utrymme, utrymme för tolkning, så kommer de att släppas ut.
Citera
2025-12-30, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pissapan
Styckmordet i Boden på Vatchareeya Bangsuan. Den dömde mördaren bytte könsidentitet och fick sitta sista tiden på kvinnoanstalt.

Styckdråp faktiskt...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Kommer förlängas med all sannolikhet, tänk på att en rättspsykiatrisk undersökning ska göras och den tar 1 månad att genomföra så fup kommer ta tid
De har flaggat för sex veckor. Så yes, detta kommer ta tid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nej det menar jag inte, jag ställde en fråga.

Man avslutar med ett frågetecken --> ?
Ja och jag ställde en motfråga, som du ser avslutade jag med ett frågetecken —> ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarvligatjejen
Vad får dig dra slutsatsen att MGM skulle vara lågbegåvad eller autist?

Med tanke på hur mans mamma är så kan man nog ganska enkelt dra slutsatsen att även han är lågbegåvad.
Citera
2025-12-30, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Styckdråp faktiskt...

Norrlands Hovrätt måste vara ett pack för sig själva. Jag minns domslutet som häpnadsväckande konstigt.
Citera
2025-12-30, 20:44
Avstängd
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Vad är övrigt? Vet flertalet fall där GM inte dömts för mord p.g.a. styckning.
Hammaren, buntbanden och hennes lurar med killens DNA, dessutom lär de hitta mängder med mer i hans bostad och bil. Det går inte att utföra ett sånt här mord, transport och styckning utan att lämna massor av spår.
Länk till de liknade fall du nämner vore bra!
Senast redigerad av Elon-Fiske 2025-12-30 kl. 20:46.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nationalromantik
Vilken tid tror ni hon dog?
Vilken tid tror ni hon styckades?
Vad hände runt sjön och på bryggan? (Denna har jag svårast att förstå)

Tror Inom 30-60min!
Tror Inom 4 timmar
Tror Sjön var en sken manöver av polisen, för att GM skulle röra på sig vilket han gjorde med kroppsdelar.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Ja och jag ställde en motfråga, som du ser avslutade jag med ett frågetecken —> ?

Ja, och jag svarade på din fråga, ville du något mer, fler frågor?
Citera
2025-12-30, 20:45
Medlem
L.Kollbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ian S
Läste vad hans tidigare chef sade om honom och en del andra uttalanden. En barnslig person som inte fattade spelreglerna för arbetsmarknaden. Autismen känns som den diagnos alla wierdos som tror sig vara felkönade fast de egentligen bara handlar om trasiga gener har.

Dessutom alla peddos jag träffade under min tid i rättsväsendet var antingen lågbegåvade freaks eller trasiga pundare. Den här snubben är inte en pundare om vi säger så.

Autistiska personer är inte överrepresenterad i brottsstatistiken. Autistiska personer utsätts snarare oftare för mobbning, övergrepp och missförstånd. Vad gjorde du i rättsväsendet?
Citera
2025-12-30, 20:45
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Nej det finns ingen stor möjlighet att han kommer att frias för mord!

Jo tyvärr finns det det.
Men ingen här har nog mycket information ännu för att säga varken bu eller bä för utgången i detta fall.
Det enda jag opponerar mig mot är att det inte alltid är självklart att man blir dömd för mord om man inte kan bevisa dödsorsaken.

Jag tror dock att han kommer att bli dömd även för mord, men ingen vet ännu. Vi vet inte ens vad det finns för bevisning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in